Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-18, 10:47
Rasse Rasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 6
Standard Tips om båtluff i sporaderna

Hej ! Vi är en familj på 4 personer,barnen är 12/16 år som tänkte besöka sporaderna i juni. Anländer till Aten vid midnatt den 27 juni och tänkte ta bussen upp mot Agios konstantinos. Vet ju inte om de går dygnet runt förstås! Ska vara borta i 17 dagar. Ska vi satsa på all öarna i sporaderna, o tips där man stannar längst,gillar hyra bil eller moppe o ta oss runt o utforska lite. Tips på boende.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-18, 16:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

Vilken underbar rutt!!
Sporaderna är jättefint och Jannes e-guider ger allt ni behöver av tips. Skiathos-
Skopelos-Alonnissos är tre lite olika öar som tillgodoser alla behov. Skiathos är nog lite livligare med finfina sandstränder-Skopelos med sin huvudby är otroligt fin och det finns även här otroligt fina stränder. Alonnissos är en liten pärla för de som söker lugnet. Skyros räknas ju också till Sporaderna, men när vi i Sporaderna så gick inga båtar dit mer än högst sporadiskt utan man fick åka via Evia. Men det har kanske ändrats inför denna säsong.
Vi har huvudsakligen varit på Skopelos, med bara dagsbesök till de andra två öarna så tips om dem har jag inte, men det är små öar så ni hinner se ALLT på 17 dagar om ni vill.
Att kombinera Skiathos-Skopelos-Alonnissos är perfekt på 17 dagar.
Vill ni slippa den lite långa, men ändå trevliga bussresan så går ju inrikesflyg till Skiathos. Ibland med riktigt bra priser.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-18, 16:46
Rasse Rasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

Tack lissi för ditt snabba svar.
Ska kolla både Jannes e-guid och inrikesflyg till Skiatos. Det gör man väl lättast hemifrån eller vad tror du?

Menar du att öarna är så små så vi får krupp efter några dagar hi hi-.

Rasse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-18, 17:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

Citat:
Ursprungligen postat av Rasse Visa inlägg

Menar du att öarna är så små så vi får krupp efter några dagar hi hi-.

Rasse
Absolut inte!!! Skopelos har jag varit 14 dagar på första gången, med avbrott för dagsturer till Alonissos och Skiathos. Andra gången blev det 8 dagar på Skopelos och vi hade inte tråkigt en sekund. Det är gröna öar och väldigt vackra. Min rekommendation är att Du köper Jannes E-guider om de tre öarna, väl värda pengar!!! Då kan ni "frossa " i bra tips och bilder och få en hum om hur länge ni vill stanna på varje ö. Vi var t ex på en fantastisk plats på Skopelos, SENDOUKA, som vi aldrig hade hittat utan guiden.
Flyg kan Du kolla hemifrån ,Olympic Airways eller Aegean , Jag vet faktiskt inte vem som flyger på Skiathos. Men att ta sig med buss till Ag. Konstantinos med buss är trevligt det också!

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-18, 17:49
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

På Skopelos kan jag rekommendera Stella Studios som ligger i utkanten av Skopelos stad. Fina rymliga studios till bra pris. De annonserar här på Kalimera.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-03-18, 17:51
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

Själv har jag spenderat 14 dagar endast på Skiathos och inte var det långtråkigt inteDet är underbart att upptäcka alla fina stränder, sitta inne i Skiathos stad på kvällen och göra små dagsutflykter till små-öar runt omkring eller till olika stränder som man bara kan nå via båt.
Om ni dessutom tänkte tillbringa några dagar på Skopelos och andra öar har ni med största säkerhet något att hitta på hela tiden.

Alla tre öar är underbara men ändå olika Passar alla åldrar helt enkelt
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-03-18, 18:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa Visa inlägg
Alla tre öar är underbara men ändå olika Passar alla åldrar helt enkelt
Ja, jag kan inte tänka mig en bättre kombination! Jag lovar att ungdomarna också kommer att trivas! Har ni tur vid båtfärderna mellan öarna så får ni se delfiner.

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-04-11, 16:41
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 60
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

Flygstol går att boka via Airtous och Apollo. Vi har bokat via Airtours en vecka Skopelos med hotell, andra veckan Alonissos där vi bokat själva, Ninas Studios. Blir trejde gången till Skopelos - första till Alonissos.
Trevlig resa!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-04-15, 08:35
Rasse Rasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Tips om båtluff i sporaderna

Tack snälla för alla tips ska bli helt underbart att få komma dit. Hela familjen ser fram mot ännu en semester i fantastiska Grekland


Mvh Rasse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT