Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-14, 20:09
lapine94 lapine94 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Standard 40 euro per natt, bra pris?

Hej!

Jag och min pojkvän åker till Milos på måndag och stannar där 5 nätter. Jag har fått ett erbjudande från ett hotell i Adamas (Moschoula hotell)som ligger 250m från stranden och där det finns pool, på 40E per natt inkl frukost. Innan har jag varit fast besluten om att boka på plats men tyckte det här erbjudandet lät svårslaget?
Pool är ju inget som egentligen är nödvändigt men det kan vara ganska skönt att dopp när man släpat sig hem från stranden

Vad tror ni? Borde jag boka nu eller kan vi hitta åtminstone lika bra priser på plats?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-14, 21:01
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: 40 euro per natt, bra pris?

Priset är det ju inget fel på, speciellt om det inkluderar frukost.
Nackdelen med att förboka är snarare att ni har svårt att ändra er om ni inte är nöjda av nån anledning. Väljer ni på plats kan ni välja och vraka på ett annat sätt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-14, 22:58
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: 40 euro per natt, bra pris?

Kom hem från Milos i torsdags. Vi bodde för 25 - 30 euro per natt, bokade inte innan. Men sista dagarna som vi var där ökade antalet turister väldigt snabbt. På Giannis hotel bodde vi en natt för 25 euro, vi ville ha havsutsikt annars hade vi bott kvar hela tiden, en sån trevlig hotellägare. Den absolut bästa stranden i närheten av Adamas, Papikinou, ligger någon km utanför, (taxi kostade 4 euro dit) mot flygplatsen till, precis vid den underbara tavernan O'Hamos, missa inte den!! Ha det underbart på Milos, det är ett mycket, mycket gott val av ö.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-15, 22:26
lapine94 lapine94 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Standard Sv: 40 euro per natt, bra pris?

Tack för svaren! Vi har nog bestämt oss för att försöka förboka nu...
Vi har inte jättehöga krav på rum och så där så jag tror nog vi blir nöjda oavsett, men blev lite smålockad av det där med pool... =) Oj vad livet ändras på några år, sist jag var i kykladerna var jag och mina resesällskap glada bara det fanns tillräckligt antal sängar!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-12, 13:06
pianilss pianilss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 107
Standard Sv: 40 euro per natt, bra pris?

Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
Kom hem från Milos i torsdags. Vi bodde för 25 - 30 euro per natt, bokade inte innan. Men sista dagarna som vi var där ökade antalet turister väldigt snabbt. På Giannis hotel bodde vi en natt för 25 euro, vi ville ha havsutsikt annars hade vi bott kvar hela tiden, en sån trevlig hotellägare. Den absolut bästa stranden i närheten av Adamas, Papikinou, ligger någon km utanför, (taxi kostade 4 euro dit) mot flygplatsen till, precis vid den underbara tavernan O'Hamos, missa inte den!! Ha det underbart på Milos, det är ett mycket, mycket gott val av ö.
Håller verkligen med om att Efi och hennes far Georgious på Giannis är fantastiskt trevliga! Vi har varit på Milos 5 ggr och bokar alltid hos dem trots att vi missar havsutsikten. Men det är lugnt, fantastiskt välskött och vilken städerska! Fixar och donar med allt! Har bara gott att säga om detta stället! Kom hem från Milos för 2 dgr sedan och kan bara längta tillbaka! Hur bodde ni med havsutsikt? Blev det inte lite bökigt med allt oljud från hamnen?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-08-16, 13:38
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: 40 euro per natt, bra pris?

Citat:
Ursprungligen postat av pianilss Visa inlägg
Hur bodde ni med havsutsikt? Blev det inte lite bökigt med allt oljud från hamnen?
Såg frågan först nu
Jo vi bodde hos en gammal tant som hade ett rum ovanför sin lägenhet....vi hade havsutsikt åt flera håll, fantastiskt. Inget störande från hamnen alls. Det enda som störde var AC:n som var sönderrostad och brôtade hemskt när den gick. Snart dags för Milos igen!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT