Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-01, 12:50
Andreas
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Air Travel to Milos

78 Euros Round-trip Low-Season Airfare to Milos from Athens

While Milos is arguably not a "cheap" island to stay, especially in July and August, it is quite inexpensive to fly between the island and Athens, no matter what time of the year you choose to fly.

The fare does not change depending on how many days in advance you book it. What does change, however, is the availability. During the high season, the waiting list may be as high as 4-5 weeks. Outside June-September, however, you may be able to purchase your ticket on the previous or even the same day of the flight with no price penalty. Usually, 5-7 days advance purchase is your best bet for availability.

During the summer, a one-way fare may be in the 45-48 Euros range, whereas the winter equivalent is about 10 Euros less. I have spent as low as 35 Euros (including taxes) for a one-way ticket to/from Milos without advance notice. This fare is an incredible bargain, considering that air travel to nearby Santorini (Thira) will set you back by more than twice as much (172 Euros Round Trip).

While in Greece, you may be able to reserve a seat simply by making a phone call to the Olympic Airlines reservations desk. You'd be required to show up at the airport an hour earlier than normal, however, in order to pay for your fare.

In Summary:

The only way to fly to/from Milos, is through Athens.

Only Olympic Airways flies to Milos.

There is no advance purchase savings, only greater availability for early bookings.

One-way fare in Euros (subject to seasonal fluctuations)
40.45 Athens to Milos
37.00 Milos to Athens

Reservations:

Olympic Airways - Athens
+30 210-9666666

Olympic Airways - Adamas, Milos
+30 22870-22380 (8:30 AM - 3:30 PM, GMT +2)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-15, 20:25
Keijens avatar
Keijen Keijen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 11
Standard Sv: Air Travel to Milos

Har försökt boka varsin enkel resa mellan Athen och Milos 17/6 kl 11.15 åt mig och min pojkvän ca 10 gånger men åker hela tiden ur i sista skedet... Beror det på att det trots allt inte finns biljetter eller vad är fel? Använder inte å, ä & ö... Någon mer som råkat ut för det?

Någon som vet hur vi ska gå tillväga istället för att boka online?

/Jenny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-15, 20:50
solstråles avatar
solstråle solstråle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 51
Standard Sv: Air Travel to Milos

Hej!
Vi bokade biljetter med Olympic airlines via nätet och det funkade jättebra så ditt problem kan ju bero på att de är slut. Men under fliken kontakt kan du välja kontoret i Danmark och maila till dem och boka biljetten. Då får du ju besked direkt. Det går ju även ett plan lite senare på dan. Du ska nog boka så snart du kan för enligt min erfarenhet tar biljetterna slut ganska fort.
Lycka till!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-15, 21:12
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Air Travel to Milos

Citat:
Ursprungligen postat av Keijen
Någon som vet hur vi ska gå tillväga istället för att boka online?
Jag provbokade två biljetter med det planet och jag kan inte se annat än att det finns platser och att det funkar att boka.

På startsidan måste du välja Denmark i rutan 'Country of ticket purchase', har du gjort det?

När jag bokade biljetter för några veckor sedan skrev jag S- före postnumret och Sweden efter postorten. Biljetterna kom med post efter tre dagar.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-15, 21:36
Keijens avatar
Keijen Keijen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 11
Standard Sv: Air Travel to Milos

Vi har försökt alla varianter men nu testade jag att maila all information som krävs till kontoret i Danmark... Får se om de kan fixa det eller om det tyvärr är så att biljetterna är slut...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-15, 21:41
Andreas
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Re: Sv: Air Travel to Milos

Citat:
Ursprungligen postat av Keijen
Vi har försökt alla varianter men nu testade jag att maila all information som krävs till kontoret i Danmark... Får se om de kan fixa det eller om det tyvärr är så att biljetterna är slut...

It is possible that all seats are booked for the date you've chosen. Most days during the week Olympic Airlines has 2 flights scheduled from Athens to Milos, at 11:15AM and 16:10PM. If you are having trouble with the Olympic Airlines web site, you may try calling the airline's reservation hotline:

Olympic Airways Reservation Desk - Athens
+30 210-9666666
Hours: Mon-Fri 7:20AM-8:40PM, weekends and holidays: 8:15AM- 7:40PM. All times are GMT +2.

Other numbers you may find useful:
Olympic Airways - Milos
Adamas Office: +30 22870-22380 (8:30 AM - 3:30 PM)
Airport Office: +30 22870-22381 (Varies)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-16, 23:46
Keijens avatar
Keijen Keijen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 11
Standard Sv: Air Travel to Milos

Mailade Olympic Airlines kontor i Danmark så nu är två biljetter på väg - känns toppen!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-05-17, 04:39
Andreas
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Re: Sv: Air Travel to Milos

Citat:
Ursprungligen postat av Keijen
Mailade Olympic Airlines kontor i Danmark så nu är två biljetter på väg - känns toppen!

Fantastic! We'd be delighted to see you in Milos this summer!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-05-18, 08:09
solstråles avatar
solstråle solstråle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 51
Standard Sv: Air Travel to Milos

Vad bra att det löste sig.
Då kanske vi syns någonstans under resan vi åker också till Milos i juni.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-05-18, 08:29
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Air Travel to Milos

Ja, Kejjen och solstrålen, vi ses kanske på Milos då.........vi med...........! Är på Milos de sista dagarna vi åker hem, den 26/6. Såg att du Kejjen bor i Västerås!...........
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-05-19, 18:34
Keijens avatar
Keijen Keijen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 11
Standard Sv: Air Travel to Milos

Ioslina - vi kommer nog åka om varandra då vi börjar med Milos från den 17/6 och sen tar oss via Sifnos & Serifos tillbaks till Athen innan hemresan 30/6... Men vem vet; det kanske blir ändrade planer...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT