Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-08-09, 21:17
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 71
Standard Boka båtbiljetter

Hej

Vi är familj med två barn (9 och 3 år) som ska åka med båt mellan Aten och Naxos i slutet på augusti. Nu när jag vill boka båtbiljetter med Blue Star Ferries verkar det inte gå att klicka i "Infant" (alltså barn mellan 0-5 år) på det som heter "Air Seat Lounge". Är det någon som vet vad det beror på? Är det för att små barn inte får boka sådan platser? När jag försöker boka "Economy Class" för minstingen fungerar det att klicka i "Infant".

Någon som har tips på vad jag ska göra?

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-10, 10:52
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Boka båtbiljetter

Jodå, jag har ett mycket bra tips, nämligen strunta i att boka färjebiljetter!
Det behövs ju inte. Köp på plats i Piraeus, det finns massor med återförsäljare längs gatan vid hamnen.
Ja, du kommer garanterat fram till Naxos med din familj utan att boka/köpa färjebiljetter i förväg.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-10, 18:18
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Boka båtbiljetter

Kan tänka mig att Bluestar vill kunna sälja sina airseats till fullt pris kanske , men det är bara spekulation, så skriver man in ungarna som vuxna /äldre barn går det garanterat bra, knappast förbjudet med ungar där då det varit de de gånger jag åkt, jag skulle rekommendera de extra eurosarna för det är en populär rutt o kan bli trångt på de obokade platserna, eller kanske vara tidig (från aten släpper de på över en timma innan på de båtarna när jag åkte. )


Jag har varit med om i September att den rutten har blivit väldigt full på båten, nu kanske lite bättre iom störe båt men ändå. . bokar du så hämtar man biljetterna precis där båten går i Pireas, så det är inte jobbigare än att handla på plats (ok missar du båten är pengarna i sjön iofs) , när man kommer ner från trappan från övergången fårn metron. på en del öar är det inte lika lätt iom du måste hitta bolagets agent o inte vilken biljettförsäljare som helst
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-10, 19:48
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Boka båtbiljetter

Om man är ute efter speciella platser på färjan, t ex hytter eller numrerade sitsar o s v, ja då skall man boka i förväg. Men "economy class" då man sitter där det finns plats eller upp på däcken....nej, man behöver inte boka i förväg. Blue Stars färjorna är numera gigantiska och det finns alltid plats och då speciellt i slutet av augusti och september. Det finns inte en chans att man inte åker med färjan från Piraeus i slutet av augusti eller under september för att det inte finns plats. Alla kommer med och då framför allt om man sitter uppe på däck.
Jag har bokat färjebiljetter ett par gånger för några år sedan men då hade vi speciella intressen (outside cabins). Annars bokar vi aldrig färjebiljetter. Vi har åkt under högsäsong och då även i augusti. Inga problem, man kommer med.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-10, 21:41
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 71
Standard Sv: Boka båtbiljetter

Tack för svar!

Anledningen till att vi vill boka är för att det känns tryggare med bokad plats när man reser med en 3-åring.

Jag bokar in 3-åringen som "vanligt" barn, så får vi se. Är hur som helst supertaggad på att äntligen få komma i väg till Grekland!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-08-10, 22:20
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Boka båtbiljetter

Citat:
Ursprungligen postat av Moz Visa inlägg
Tack för svar!

Anledningen till att vi vill boka är för att det känns tryggare med bokad plats när man reser med en 3-åring.

Jag bokar in 3-åringen som "vanligt" barn, så får vi se. Är hur som helst supertaggad på att äntligen få komma i väg till Grekland!

Lycka till!!! Och en riktig skön semester!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT