Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-24, 18:18
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Båt till Naxos

Haller med, bade Blue Star fram Amorgos i morgon bitti och snabb-katamaranen pa Onsdag morgon var fullbokade. Dock fanns det av nagon outgrundlig anledning platser kvar pa den gamla trotta Dimitruola (GA Ferries, 10 timmar Amorgos-Pireus)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-07-29, 16:59
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Båt till Naxos

Även om det är långt kvar innan jag tänkt bege mig iväg är det ändå bra att få lite koll gällande båtarna.

Min resplan hittills - hinner säkert ändras lite på vägen men det återstår o se - är att jag ska åka runt i Kykladerna. Tänkte ha Santorini som start/mål och därifrån bege mig till Naxos och Amorgos.

Mina frågor:
1. Vad föredrar ni som båtluffat i Kykladerna; vilken ö jag ska börja med om jag har start/mål Santorini?
2. Går det någon båt direkt till Amorgos från Santorini eller måste jag åka via Naxos?
3. Vad ligger priserna på ett ungefär när det gäller båtresan från Santorini och upp till Naxos?
4. Vad jag förstår av denna tråd så är det bäst att boka båtbiljett redan hemifrån än på plats. Eller har jag dribblat iväg tankarna?
5. Hur ofta går båtarna mellan öarna?

Senast redigerad av inha den 2006-07-29 klockan 17:35.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-07-30, 14:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Båt till Naxos

Om du inte reser i extrem högsäsong behöver du inte boka båten hemifrån. Nackdelen med att boka i förväg är ju att du blir låst vid dina resedagar. Själv har mina planer nästan alltid ändrats under resans gång så att jag lämnat en ö en eller två dagar tidigare eller stannat längre än beräknat. Vid en resa i cykladerna var det tänkt att jag skulle stanna 4-5 dagar på Amorgos men det blev 10 dagar istället.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT