Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-08-22, 09:26
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Lika stor chans att hitta billig...........

Är det lika stor chans att hitta billig resa, flygstol eller charter till Grekland, om man åker den 21 sep eller den 7 sep? Jag har fått för mig att det är just nu efter skolan börjat som det är så otroligt billigt. Sen planar det ut i priset? kan det stämma? Vet ju att resorna är himla dyra veckan innan skolan börjar, för då har de verkligen sista chansen att åka.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-22, 11:01
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Lika stor chans att hitta billig...........

Nja, min uppfattning är att det brukar finnas fler billiga resor till Grekland i slutet av september än i början. Tror det beror på att många som bokar i god tid är rädda att riskera regn, och därför väljer att åka så tidigt på hösten som möjligt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-22, 12:18
Ann Ann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Karlshamn
Inlägg: 124
Standard Sv: Lika stor chans att hitta billig...........

Min uppfattning är att charterresorna blir billiga nu i slutet av augusti, för att sedan gå upp i september. Så har det nog varit i många år av någon konstig anledning.

Just nu kan man hitta superbilliga oneway-tickets med Appollo till Grekland i september.
//Ann
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-22, 14:12
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Lika stor chans att hitta billig...........

Från mitten av augusti-början av september upplever jag att priserna är låga sen går väl priserna upp hastigt för att sedan gå ner igen mot slutet av sep. Det är ju veckorna omkr. skolstarten som priserna är som lägst.

Såg senast igår att priserna var från 1.199kr till b.la. Kreta och Samos, nu och en vecka framåt Hur billigt som helst!


Martinifk som redan har biljett....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-24, 11:46
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Lika stor chans att hitta billig...........

Just nu blir man ju GRÖN av att inte ha möjlighet att åka. I Lördags kostade det 448 tor med Apollo till Santorini. Hade det inte varit för att barnen börjar i en ny skola just nu hade jag tagit och åkt med dem själv (maken kan inte ta semester heller).

Jag gick in och kollade nu. Den närmaste veckan kan man åka tor till många platser för under 800 kr, billigast var Korfu för 400 kr. Till Kreta ingår även boende för 800 kr...

(jag kollar från Arlanda)

/Marianne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-08-24, 13:43
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Lika stor chans att hitta billig...........

ja, det är otroligt billigt! ska ju åka med min kompis en vecka, men måste vänta in henne till de få datum hon kan. men nu är jag så bra sugen på att åka med systersonen............han kan............men han tror väl att moster sin bjuder om jag frågar honom. ska man våga sig på att åka 2 st en veckors? fast de är så drygt att ta sig till dit och hem bara! incheckningar, väntan, flyg och transporter!
men men man är bra sugen!...........
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-08-24, 16:26
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Lika stor chans att hitta billig...........

Just nu är det snor billigt, tex 299 med VIng å Rhodos, Apollo har som någon skrev resor från 399 kr. Svårt att sia om men generelt är ju September billigare än Augusti tex.

Camilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT