Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-11, 23:15
morx2 morx2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 6
Standard Lugnt läge?

Den 8/7 landar jag med mina tonårsbarn mitt i natten. vi vill ha det lugnt och grekiskt, pool och AC klarar vi oss utan. Var ska vi hitta boende på Kos, är det hopplöst att hitta "roomare" på denna charterö? vi är mkt vana ö-luffare och ska stanna 3 nätter innan vi drar vidare. Goda tips mottages gärna. Och dessutom undrar jag om ngn känner till vilken strand man ska välja om man vill bada helt naturell :-) ...textilier måste vara godkända pga barnen som helst badar med tygstycken ;-)
mvh - "1:a ö-luffen 1979"
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-05, 23:37
karpoúzi karpoúzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 1
Standard Sv: Lugnt läge?

Hej! Jag kan verkligen rekommendera byn Mastihari som jag har just kommit hem från! Där var det verkligen lugnt och avkopplande med en fantastiskt fin sandstrand. Ibland var vi ensamma i vattnet. Det finns minst 15 restauranger/bar att välja från och några småaffärer. Prisnivån var bra (en gyro var 2 euro, öl för 2-3euro på restaurang/bar, en halvliters karaff vin för 3.50 euro) och vi betalade bara 30 euro för ett rum med kokvrå + kylskåp och balkong på stranden. Mastihari ligger bara 10 - 12 minuter med buss från flygplatsen. De har en av öns bästa stränder om inte den bästa. Jag kom hem för en vecka sedan och har redan börjat att planera nästa resan tillbaka.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-06, 08:32
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Lugnt läge?

För att inte tala om att det är ett stenkast över till Kalymnos som är allt som inte Kos är....
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-06, 10:13
Kalás avatar
Kalá Kalá är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 98
Standard Sv: Lugnt läge?

Hej!

Jag är också intresserad av tips på lugna, strandnära byar på Kos.
Karpoúzi, vad heter boendet som du rekommenderar i byn Mastihari?

Tack på förhand!

Kalá
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-07, 13:19
morx2 morx2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: Lugnt läge?

Tack för svar! Vi har nu bokat en studio i Mastichari vid stranden för 55 E och stannar på Kos några nätter, vidare till Astypalea och därifrån till Tilos. Sista tre dagarna på Kos, men det boendet fixar vi nu...bra att göra det på plats för att hitta finaste studion på finaste platsen till billigaste priset


Ikväll lyfter vi och imorgon blir det bageribröd och yoghurt med honung till frukost!
Nu väntar vi bara på att syrran som ska med kommer med ryggsäcken. Vi har en rygga på fyra pers. Bra packat eller hur
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT