Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2006-09-19, 01:55
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Packlista

Tack! Äntligen någon läst OCH förstått!
Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee
Men jag undrar över hur mycket kläder Du egentligen tar med dig?
Något beroende på resans längd och destination. Men för 2 - 3 veckor i Grekland: Underkläder för 7 - 8 dagar, 4 - 5 skjortor, 5 - 6 T-shirts, ett par Chinos (reser i Jeans som ju fungerar där nere också), ett par shorts, Jeansskjorta för svalare kvällar. Reser i Sneakers och har ett par seglarskor i packningen. Det räcker. Allt för att hålla vikten nere på utresan eftersom jag vet att den kommer att väga ca 4 - 5 Kg mer på hemvägen... Jag (också) fullkommligt hatar att tvätta under resan men av två onda ting... Sedan finns det ju Dry-Clean på varenda ö idag, som inte kostar någonting.
Citat:
Själv ser nog min prylista ut ungefär som din, plus/minus en del saker,
Med tanke på din säkert tämligen omfattande erfarenhet av resor skulle det vara intressant att höra vad du tar med som inte är med på listan! Om det inte är för personligt
Citat:
Ståltrådsgalagar var en lysande ide som jag direkt memorerar.
Kan du köpa på närmaste Kemtvätt för några kronor. jag brukar lämna mina när jag ska hem. De väger för mycket då...

Peter
Svara med citat
  #62  
Gammal 2006-09-19, 16:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Packlista

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Ryggan vägde 12,5 Kg när vi åkte.
Jaså






Min vägde 14....
Svara med citat
  #63  
Gammal 2006-09-19, 19:48
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Packlista

Citat:
Min vägde 14....
Det tog mig någon sekund att se detta lilla finstilta... Saliga äro de lättviktiga och må de som slänga spott och spe omkring sig svälja sina tungor...

Peter
Svara med citat
  #64  
Gammal 2006-09-19, 19:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Packlista

Citat:
Ursprungligen postat av Peter

Det tog mig någon sekund att se detta lilla finstilta...
Sätt upp ett par starkare läsglasögon på listan då
Svara med citat
  #65  
Gammal 2006-09-19, 19:57
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Packlista

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Sätt upp ett par starkare läsglasögon på listan då
De jag har räcker bra tack. Det jag menade var att det tog lite tid att läsa allt det du skrev mellan raderna....

Peter
Svara med citat
  #66  
Gammal 2006-09-19, 21:27
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Packlista

14 kg eller 17 kg!! Jag kan inte förstå hur ni kan ha så lätta väskor/ryggsäckar eller vad ni nu släpar omkring på era resor. Min väska brukar sällan väga mindre än 25-30 kg när jag ska åka hem! Då har jag ändå försökt att bli av med en del vikt genom att slänga t-shirts och annat onödigt att ta med hem!
Gör inte ni som jag, tar med en del godsaker hem
Hur konstigt det än låter har jag aldrig fått ett påpekande vid incheckningen om att väskan varit för tung

Okej 8 liter Metaxa väger nog bortåt 10 kilo eller nåt däromkring! Nu när det är så mycket stohej om vätskor osv i bagagen så får jag väl sluta att ta med denna dryck hem 5 stjärnig Metaxa finns ju att köpa på bolaget och även i Tyskland dit vi brukar bege oss för att handla! Så jag får väl dricka den istället

På tal om glasögon och de som inte ser att läsa vad som skrivs, har jag fel om jag säger att bläckfiskar, så kallade "Inkfishar" har bra syn har för mig att de kan se bra, men kanske de inte läser så bra

Skönt att ni kommit hem nu, har saknat er ganska mycket! Själv så har vi blivit bjudna till, Håll i er nu, Turkiet på en långhelg den 12 Oktober det är grannarna våra som tycker att vi ska hänga med dit! Kan man väl inte säga nej till

MVH
TurkYeasou
Svara med citat
  #67  
Gammal 2006-09-19, 21:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Packlista

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou
14 kg eller 17 kg!! Jag kan inte förstå hur ni kan ha så lätta väskor/ryggsäckar eller vad ni nu släpar omkring på era resor.
Vi tar inte med oss madrasser eller andra inredningsdetaljer såsom läsfåtöljer, rullgardiner o dyl
Svara med citat
  #68  
Gammal 2006-09-19, 21:41
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Packlista

Hahaha! Kära Inkfish, nu tar jag det en gång till! Madrassen lägger jag inte i min väska, den ryms inte där. Den har jag heller aldrig behövt betala extra för, konstigt nog får jag väl säga. Min packning ner till paradiset brukar ligga runt 20-25 kilo inklusive stroman!
Tänk vad tiden rusar iväg, det var ju bara ett litet tag sedan ni åkte, du och Peter!
Puss&kram
Yeasou
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT