Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-30, 16:40
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Kalimeratröjor

Hej alla "Kalimeror"! Har i dag fått våra nya, blåa kalimeratröjor. Jag har många gånger undrat över att man aldrig ser några som bär k-tröjor. Under många besök i Rethymnon har vi under alla år som tröjorna funnits burit dem både bittida och sent i olika samanhang, men aldrig mött någon som burit dem. Varför kan man undra? Däremot så har många kretensare frågat vad texten står för. Det har lett till många intressanta pratstunder.
Ni som ska till Rethymnon i maj, juni, beställ Kalimeratröjor och bär dem!!!!! Man vet att det kanske kan leda till någon ny och trevlig bekantskap.

Hälsn.aake som anländer 27/5
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-30, 17:03
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kalimeratröjor

Äger ingen kalimeratröja och är inte så säker på att den skulle användas om jag beställde en...gillar nämligen inte "icke figursydda t-shirts" Har i någon tidigare tråd sett att det varit linnen på gång...i så fall skulle jag kunna överväga att köpa ett Däremot kommer jag att vara i Rethymnon 25/5-1/6 så jag kommer hålla utkik efter "din tröja"...

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-01-30, 17:43
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kalimeratröjor

Ja, vi anlända Rethymnon sent på kvällen den 27 Maj!!! Hustrun lär ha sin tröja på de dagar vi stanna i Rethymnon innan vi fara vidare till öarna.

Håll utkik!!!

Vi ska därtill en kväll besöka den illustra tavernan där ägaren hotade gäst med träplanka när maten ej passade.... En kalimeraträff därdtädes skulle sitta fint i brännbollsyrans tecken!!!! Medtag hjälm och kevlarväst!!!


Arne

Med fortsatt elakt ryggskott
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT