Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-06-17, 23:19
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Tips snälla

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Jag insisterar! Ni behöver bara Santorini- för dess unikum och skönhet och även fina bad.

Ios är helt annorlunda.Party om ni så vill.Alldeles underbara stränder, som är med eller utan solstolar. Lycka till!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-06-18, 11:58
Samcro7 Samcro7 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 12
Standard Sv: Tips snälla

Hej igen jag har funderat lite och kommit fram till att jag vill spendera lite mer tid i santorini än nån natt, egentligen verkar mykonos och santorini frestande men då båda sägs vara väldigt dyra så kanske det inte går ihop, nu till min andra fråga vad rekommenderar ni för budget för två veckor 27juni-11 juli , vill inte snåla heller.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-06-18, 17:27
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Tips snälla

Citat:
Ursprungligen postat av Samcro7 Visa inlägg
Hej igen jag har funderat lite och kommit fram till att jag vill spendera lite mer tid i santorini än nån natt, egentligen verkar mykonos och santorini frestande men då båda sägs vara väldigt dyra så kanske det inte går ihop, nu till min andra fråga vad rekommenderar ni för budget för två veckor 27juni-11 juli , vill inte snåla heller.
Oj det är svårt att svara på. Menar du en budget som även inkluderar rumskostnader, ska ni äta både lunch och middag ute, kan ni tänka er att äta gyros (snabbmat) till lunch och en redigare middag, ska ni hyra moppe, bil eller tar ni lokalbussen,planerar ni att handla frukost och äta den på balkongen osv?
Berätta lite mer så är det enklare att råda.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-06-19, 06:17
Samcro7 Samcro7 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 12
Standard Sv: Tips snälla

Vi kommer att sikta på att äta enbart middag ute, blir nog gyros till lunch och hemmagjord frukost. vi vill hyra moppe bil eller fyrhjuling, ja gärna inräknat rumskostnader med
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-06-20, 13:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Tips snälla

Citat:
Ursprungligen postat av Samcro7 Visa inlägg
Vi kommer att sikta på att äta enbart middag ute, blir nog gyros till lunch och hemmagjord frukost. vi vill hyra moppe bil eller fyrhjuling, ja gärna inräknat rumskostnader med
Vi brukar snitta på cirka 1000 SEK per dygn för oss två. Då äter vi alla måltider utom frukost ute. Brukar hyra moped, men inte alla dagar. Om ni åker med snabba katamaraner får ni räkna med dyra båtbiljetter. Hörde från några som i veckan åkte från Folegandros till Koufonissi till ett pris på 69 € per person.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-06-20, 18:25
Samcro7 Samcro7 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 12
Standard Sv: Tips snälla

Räknar du med boende kostnad då? Ni får gärna komma med tips på boende i santorini. Finns det behov av att boka färja från santorini till ios eller mykonos?
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-06-21, 00:01
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Tips snälla

Mitt förslag är: Ta flygstol till Santorini(om ni inte redan har gjort det). Boka 2 nätter på Honeymoon hotel i Perivolos.Ta en Blue Star eller Skopelitis till Ios.Stanna där ett tag.Ta er tillbaks till Santorini och stanna några dar till.

Vi brukar göra vår egna frukost,ta med lunch(oliver,bröd,tomater ost osv) och alltid äta middag ute.Som Janne säger så brukar det landa på ca 1000:-/dag IKLUCIVE rum.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-06-21, 10:57
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Tips snälla

Bara våra rum kostar i augusti nästan 1000:-/dag...(standardhoteller runt €100,-) Kan väl inte tänka mig Mykonos är billigare än det Vi har också solstolar varje dag. Ibland är de gratis, ibland €5,- och ibland ännu mer, beroende på hur "trendiga" vi vill vara. Äter gärna souvlaki och ibland finare middagar. Ibland tar vi bussen, ibland går vi. Så vår budget är lite upp och ner
Jag förbokar gärna allt men tror inte det behövs för er för båtresan. När jag reste den sträckningen var det en stor båt. Vet inte nu. Men förbokar man blir det gärna billigare.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-06-21, 11:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Tips snälla

Fast Samcro7 ska ju åka 27 juni, då behöver man inte betala 100€ för rum om man inte anstränger sig
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-06-21, 17:05
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Tips snälla

Nej det är klart Inkfish, en väsentlig skillnad på juni och augusti. Säkert också på Mykonos
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-06-21, 17:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Tips snälla

Citat:
Ursprungligen postat av Samcro7 Visa inlägg
Räknar du med boende kostnad då?
Ja, det är inklusive boende.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-06-21, 22:49
Samcro7 Samcro7 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 12
Standard Sv: Tips snälla

Hittar inga lediga rum på honeymoon hotellet har ni några fler tips på boende i santorini , kraven på rummen är inte höga viktigare är läget, vill se den fina utsikten vi är som sagt två bröder som åker. Vi har fortfarande inte bestämt vilka öar vi ska satsa på mer än att vi landar 27juni skulle vilja fara iväg till ö 1 kanske (ios) spendera typ 4-5 dagar där sen åka till ö 2 gärna en ganska lugn ö med fina bad spendera några dagar där och vara 8-11 i santorini och ta det lugnt och se oss omkring och upptäcka ön lite

Luckorna i planeringen är som sagt att spika vilka öar vi ska till har hört bra saker om både paros och naxos och även milos men har inte bestämt oss än så ö 1 lite mer livlig samt att den ska ha allt annat med fina stränder och sådär ö 2 skulle vi ta det lite lugnt på sola bada, uteserveringar, fin natur.
Hjälp mig lite till gott folk
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-06-21, 23:36
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Tips snälla

Ok.Den fina utsikten - då går nog Honeymoon bort,eftersom det ligger alldeles nära havet.Jag antar att ni vill bo i Fira el.så.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-06-22, 10:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Tips snälla

Citat:
Ursprungligen postat av Samcro7 Visa inlägg
kraven på rummen är inte höga viktigare är läget, vill se den fina utsikten
Om ni vill bo med utsikt över calderan får ni räkna med mycket höga priser.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-06-22, 10:27
Samcro7 Samcro7 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 12
Standard Sv: Tips snälla

Fast det behöver förresten inte vara så fin utsikt från hotellet vi ska ju ändå vara ute hela tiden och gå omkring så hotell med bra förbindelser till fira eller var det nu är bäst
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-06-22, 12:07
Samcro7 Samcro7 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 12
Standard Sv: Tips snälla

Tänkte vara i santorini 8-11 juli då flyget hem går 11 juli
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT