Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-03, 10:37
MammaMia MammaMia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 10
Standard Packtips - vi reser med barn

Hej,
Nu är det snart dags för oss att göra vår första båtluff med barn (innan barnen massor av gånger :-))

Jag har haft sånt huvudbry kring hur vi skall packa, och vilka väskor vi skall använda. Kan man han rygga på en 5 o 7 åring? Hur gör man det lätt packat? Ja, kanske lite löjliga frågor men nog så viktiga.

Men nu har jag löst det, vi vuxna kommer att köra våra gamla ryggor och till 7åring hittade jag en kanon ryggsäck på www.pickpack.se. Det är en ny öppnad site som jag hittade, och de har massa roliga introduktions erbjudanden. Så 7åringens 30l rygga köpte jag för 295kr (ordpris 595kr), kanon fin med höft-bälte & allt. Där köpte jag också packpåsar i nät, så att barnen lätt kan rota runt efter sitt utan att allt blir skrynkligt, skitigt och rörigt.

Leksakerna får barnen lägga i packpåsar i sin lilla rygga eller så får de ha en liten handväska/bag med sina lekgrejjer.

Nån som har något annat bra tips kring packning?

Tack!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-03, 10:47
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Packtips - vi reser med barn

Sarong ist för handduk så blir det mer utrymme till annan packning! Begränsa leksakerna, de kommer ha fullt upp med att upptäcka den nya miljön Sandleksaker/badleksaker (simringar, flytmadrasser etc) skulle jag köpa på plats, finns i varenda minimarket!
Vi har alltid med ett lite ritblock och några pennor/kritor samt pussel som vi lägger över i en plastpåse (för att spara utrymme). Då har barnen ngt att göra när man väntar på maten på restaurangen eller när barnen är klara och föräldrarna inte är det.
Har även laddat MP3n med ljudsagor ( med bok till) som kan avlyssnas på flyget eller om man vill försöka ta en siesta!
Glöm inte solhattar/kepsar, ta gärna med flera så att de kan bada med dom. Tunna T-shirts för samma ändamål, solcreme i alla ära men en T-shirt som komplement är suveränt när barnen inte vill komma upp ur vattnet!

Lycka till och trevlig semseter!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT