Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-30, 02:02
Annamax Annamax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 2
Standard Vart ska jag åka?

Hej! Är alldeles ny här, och ni verkar veta vad ni pratar om så jag tänkte ställa lite frågor... Jag har tänkt att åka till Grekland med min son som är 2,5 år i september. Är det överhuvudtaget en bra månad? Jag skulle vilja åka någonstans där det är lugnt, inga nattklubbar och inte för stort, gärna liksom litet och familjärt om ni förstår Jag är inte intresserad av uteliv, funkar iofs inte heller med en tvååring, utan bara lugn och ro på en grekisk ö. Jag har varit på Kalymnos och skulle absolut kunna tänka mig att åka tillbaka dit, fast det vore kul att åka någon annanstans, fast samma stil som Kalymnos.
Jag bokar gärna boende på plats, allt för att hålla nere kostnaderna...
Hoppas att det inte låter alltför förvirrat, och att någon har något bra tips att komma med!

Tack på förhand, Anna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-30, 07:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vart ska jag åka?

September är en jättebra månad att resa till Grekland. Den värme som det är normalt då bör ditt barn klara av. Jag åker själv dit med dotter och barnbarn som är ett år yngre än ditt barn. Havet är varmt, turisterna mycket färre och tempot lägre i september. Boende hittar du till mycket lägre pris än under högssäsong. Vi åker till Lesbos som är en helt ny ö för oss.

Läs på om de olika öar och i ex cykladerna finns det flera öar och ställen som passar en liten. Beror lite på om du vill åka färja med barnet eller flyga direkt till den ö där ni ska vara. Lesbos som vi ska till är en stor ö och vi valde den för att vi fick tag på en 250 kr biljett ner och kan flyga reguljärt hem med hela sträckan i en bokning. Det som däremot är mindre lyckat med den ön är att det är relativt långt mellan de orter som vi tittat på och flygplatsen. Vi kör själva inte bil utan kommer mest att åka buss.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-30, 09:45
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Thassos var vi på i maj med våra barn som då var 9 månader och 2½år. Det var jättebra. Lugnt och skönt. Vi bodde lite utanför en by som heter Skala Prino, där var det "för" lugnt. Men det finns många trevliga ställen runt ön. Läs i Thassos forumet så hittar du bra tips.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-30, 22:51
Annamax Annamax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
September är en jättebra månad att resa till Grekland. Den värme som det är normalt då bör ditt barn klara av. Jag åker själv dit med dotter och barnbarn som är ett år yngre än ditt barn. Havet är varmt, turisterna mycket färre och tempot lägre i september. Boende hittar du till mycket lägre pris än under högssäsong. Vi åker till Lesbos som är en helt ny ö för oss.

Läs på om de olika öar och i ex cykladerna finns det flera öar och ställen som passar en liten. Beror lite på om du vill åka färja med barnet eller flyga direkt till den ö där ni ska vara. Lesbos som vi ska till är en stor ö och vi valde den för att vi fick tag på en 250 kr biljett ner och kan flyga reguljärt hem med hela sträckan i en bokning. Det som däremot är mindre lyckat med den ön är att det är relativt långt mellan de orter som vi tittat på och flygplatsen. Vi kör själva inte bil utan kommer mest att åka buss.

Eva

Tack för svaren! Var hittade ni så billig biljett? Har kollat runt lite på nätet och de billigaste biljetterna ligger runt 6000? Vilket bolag och varifrån flyger ni?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-30, 23:03
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Vi åkte med Airtours och bodde på jättefint hotell (5 stjärnor) med halvpension. Otroligt barnvänligt. Vi betalade 9500 för en vecka 2 vuxna 1 barn och ett spädbarn.(bokade 3 månader innan) Det var så billigt så man knappt trodde det var sant, då apollo tog 6000 kr mer för samma resa. Hotellet hette Ilio Mare.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-01, 10:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Citat:
Ursprungligen postat av Annamax Visa inlägg
Tack för svaren! Var hittade ni så billig biljett? Har kollat runt lite på nätet och de billigaste biljetterna ligger runt 6000? Vilket bolag och varifrån flyger ni?
Om du går in på Vings hemsida under rubriken endast flyg finns det en rubrik där du kan boka enkel resa med charterflyg. Där finns idag fortfarande platser kvar till ex Parga den 11 aug för 250 kr och Skiathos 28 juli för 799 kr.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT