Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-18, 20:37
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Koufinissi- boka i förväg V28?

Hej alla greklandsresenärer!
Sitter och räknar dagar tills det bär av på vår femte båtluff. Två vuxna och en tonåring. Inte längtar man mindre när vädret hemma påminner om höstrusk
Någon här som vågat sig på att chansa på rum på Koufinissi denna period? Utan att förboka, och dessutom fått bra boende? Med bra boende menar jag inte när man blir inkvarterad i någon privatpersons bostad och släkten knör i hop sig i huset bredvid. Något vi råkade ut för år 2000.
Detta boende är för övrigt det enda där vi haft (i alla fall synliga) ;-) kackerlackor också, usch jag ryser vid tanken.
// Helén

Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-20, 21:11
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Koufinissi- boka i förväg V28?

Hallo Hellen.
Andre har sikkert mer erfaring her. Min en-gangs er ikke særlig positiv. Betalte mer for et utrivelig rom/studio der enn på eks. nyrenovert og hyggelig hotell på Antiparos - i havnen- i samme periode (om det er mai/juni). Prisen var imidlertid ikke avgjørende, heller at det var skittent og uapetittelig. For en som har reist litt, uten å være 'senior' i dette forumet, som kan akseptere at ting ikke er perfekt. Om jeg skulle reist til denne øyen du nevner en gang til, ville jeg booket på forhånd. Eller i det minste skaffet en viss oversikt over hva som fins. Alternativt reist et annet sted, Naxos eksempelvis. Ha en hyggelig reise!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-22, 12:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Koufinissi- boka i förväg V28?

Det borde gå att hitta bra rum utan att boka i förväg vecka 28. Försök komma fram så tidigt ni kan på förmiddagen då många rum blir tomma.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-23, 21:55
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Koufinissi- boka i förväg V28?

Hellen, titta i PM.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-28, 17:41
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Koufinissi- boka i förväg V28?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Det borde gå att hitta bra rum utan att boka i förväg vecka 28. Försök komma fram så tidigt ni kan på förmiddagen då många rum blir tomma.
Hmmm ...Vad menas med tidigt? Om man dimper ner mitt i natten från en stor färja, sover alla då tror du och vad gör man i så fall? Sover på stranden tills de vaknat igen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-28, 18:50
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Koufinissi- boka i förväg V28?

Finns det rumsraggare på dan ,så finns det på natten oxå.Det är min erfarenhet ,om inte alla rummen är upptagna förstås.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-28, 20:04
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Koufinissi- boka i förväg V28?

Citat:
Ursprungligen postat av zakka
Hmmm ...Vad menas med tidigt? Om man dimper ner mitt i natten från en stor färja, sover alla då tror du och vad gör man i så fall? Sover på stranden tills de vaknat igen
Fördelen om du kan komma på förmiddagen är ju att det finns möjlighet att få rum efter de som åker därifrån på eftermiddagen, nu är kanske inte detta någon större ide på just Koufonissi då det inte går så många båtar per dag där.
Ett sätt som jag har använt någon gång är att inte ta rum direkt jag kommer till en ö, i stället går jag ner till hamnen innan en färja ska komma in, då är det lättare att prata med rumsraggarna då de inte har en massa andra kunder som kanske går förbi då de pratar med dej.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-05-28, 20:08
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Koufinissi- boka i förväg V28?

Ja enig med det..., Huseieren vår på Naxos reiste inn til Naxos hver natt litt på 05.00 for å ta i mot fergen der som skulle videre til Santorini....

Så er det roomraggere der om dagen så er de der om natten også, og det er det på Koufonissi.

Ia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT