Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-01, 15:58
Bernt Andrès avatar
Bernt Andrè Bernt Andrè är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 87
Standard Mykonos

Annkommer Mykonos 7 juni 2008. 2 voksne og 1 barn 11 år. Vi blir 1 uke hvis det ikke er for dyrt da. Noen som har kjennskap til et rimelig sted å bo i Chora med kokemuligheter?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-02, 15:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 364
Standard Sv: Mykonos

Citat:
Ursprungligen postat av Bernt Andrè Visa inlägg
Noen som har kjennskap til et rimelig sted å bo i Chora med kokemuligheter?
Jag har bott på Domna Kousathana som ligger mitt inne i smeten i Chora. Hyrd en lägenhet med litet kök, betalade 35 € i maj. Telefon: +30 22890-22060. (Domna Kousathana har fler pensionat i Chora, ett med pool.)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-12-02, 18:02
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Mykonos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag har bott på Domna Kousathana som ligger mitt inne i smeten i Chora. Hyrd en lägenhet med litet kök, betalade 35 € i maj. Telefon: +30 22890-22060. (Domna Kousathana har fler pensionat i Chora, ett med pool.)
Jeg ringte Domna Kousathana i fjor, vi ville gjerne bo i Chora og trengte to rom/leil i slutten av juni.
Jeg ble sjokkert over den/de s t i v e prisene jeg fikk oppgitt - kunne ikke tenke på å bo der.
Neste gang vi skal til Mykonos ( det vil bli utenom høysesong) kommer jeg ikke til å forhåndsbestille,
da vi kom 29 juni sto det flere utleiere på brygga.
Vi bodde i / ovenfor Platy Gialos på "Dellatoula Hotel", der var det, til glede for barnebarnet, pool
Vi betalte 75 euro med (fhv dårlig) frokost for et Familierom ( 3 voksne + 1 barn) - en måned senere kostet samme rom 220 euro
kari
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-12-29, 18:06
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Mykonos

Javisst kan priserna vara skyhöga i Mykonos stad. Kommer du dit mellan 1 juli och 10 september så svider det i plånboken. Det är helt avgörande ar du vill bo. I stan, mitt i denna världsarvstad, kostar. Vill du bo ute vid en av de många badvikarna betala du knappast hälften.
Har bott hos Domna och hennes döttrar i 10år. Hennes studios i Petinaros är mycklet bra och inte så dyra som de mitt i stan. Luften i Petinaros är mycket bättre än ner istan, natten lugnare och promenaden till/från centrum lagom (ca 15min). Nu har hennes döttrar öppnat ett eget lyxhotel, Grand Beach, ca 500m från centrum (bakom kvarnarna). Där är dyrt under högsäsong, men verkligen prisvärt i lågsäsong. Där får du verkligen ett bra boende (dock ej kokmöjlighet).
Vi har varit upp till 9 pers i familjen som har bott hos Domna och stortrivs.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT