Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-06-13, 15:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Hälsning från Tilos!

Så är vi åter på denna pärla till ö! Det är bara Sea Star som fattas i vyn, annars är allt som vanligt. Man blir bara SÅ avslappnad här. Transfern hit ut med Fedon blev dryg då vi 8 från Kalmarflyget direkt blev körda till Skala Kamiros med taxi i stället för att få vänta i Rhodos stad.7timmar i hamnen med 2 tavernor att sitta på BLIR segt hur god mat och dryck man än kan få där. Vi har dock blivit lovade att på hemresedagen få bli körda till Rhodos för10 timmars vistelse där.Vi bor på Marinas då Anna rooms inte har ons-ons i sitt avtal med Ving....synd! Marinas Vingstudios är MYCKET spartanska i utrustning i jämförelse ! Vi bori den gamla delen,men högst upp så soluppgångarna ser jag!
Vi har slappat i 2 dagar nu, men i morgon i soluppgången ger jag mig iväg. Maken sover hellre....Men att morgonvandra är nästan härligare i ensamhet. Här är förvånansvärt få turister mot vad jag trodde i mitten av juni. Skönt för oss, synd för näringen. Inga båtfärder med Stelios pga endast 2-4 anmälda. Om nu greklandsturismen ökar, vart åker alla?
Nu ska jag fortsätta njuta utsikten iskugganpå balkongen.

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-06-13, 16:10
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Hej!
Vill också sitta på balkongen på Marinas igen, snart varit hemma 1 v. Men i september sitter jag där igen.
Det måste vara väldigt olika på rummen i så fall för första året bodde vi på Annas, de två senaste åren på Marinas. Det var i stort sett helt lika båda rummen o utrustning, kan inte komma på nåt som inte var lika. Otroligt bra utrustat, till o men hårfön och strykjärn. Köksutrustning innehöll lika på båda hotellen, osthyvel finns ju aldrig men allt annat. Även vattenkokare och ugn. Men vi har bott i nedre delen av på Marinas, och som sagt lika i utrustning och inredning. Vi bor alltid enkelt så det kan ju vara det som gör att vi tycker båda ställena är toppen och väldigt lika.

Ha en fortsatt härlig semester och hoppas det kommer mer turister! Ha mysig vandring och njut!
Mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-06-13, 17:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

På Annas fanns stolar och bord inne också,samt myggnät vid sängarna och myggnät i altandörren om man ville ha öppet. Vårt rum på Marinas har 2 sängar, sängbord, spegelbord och en pall. Inget annat. Porslinet står i ett så smalt skåp så allt måste lyftas ut var gång man ska ha något...bagateller egentligen, men ett par stolar inne och myggnät/dörr hade varit bra... Men vi trivs ändå, tro inget annat!.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-06-13, 17:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Om nu greklandsturismen ökar, vart åker alla?
Ja, inte är de på Folegandros, Antiparos eller Paros i alla fall. Får se hur jag upplever Amorgos när jag kommer dit.

Njut vidare av Tilos!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-06-14, 09:58
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ja, inte är de på Folegandros, Antiparos eller Paros i alla fall. Får se hur jag upplever Amorgos när jag kommer dit.
Det är säkert de mest kända öarna med internationell flygplats som drar mest, Kreta, Rhodos... De flesta turister är väl på 1 veckas resa och då vill man inte slösa tid på att ta sig till mindre öar med båt. Precis som Lissi berättade så kan det bli ganska jobbigt.

Ha det skönt Lissi! Nu är det säkert soligt och varmt trots att du är på plats?

/ Anne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-06-14, 10:41
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 702
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Ha det gott Lissi!

/pawik
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-06-14, 16:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg

Det måste vara väldigt olika på rummen i så fall för första året bodde vi på Annas, de två senaste åren på Marinas. Det var i stort sett helt lika båda rummen o utrustning, kan inte komma på nåt som inte var lika. Otroligt bra utrustat, till o men hårfön och strykjärn. Köksutrustning innehöll lika på båda hotellen, osthyvel finns ju aldrig men allt annat. Även vattenkokare och ugn. Men vi har bott i nedre delen av på Marinas, och som sagt lika i utrustning och inredning. Vi bor alltid enkelt så det kan ju vara det som gör att vi tycker båda ställena är toppen och väldigt lika.

ElisabethK

Vi bor på gamla delen, den övre, Michalis och där är gammalt och slitet! När vi tittade på Marinas bilder då vi bestämde oss för detta så såg det inte ut så här. Men vi trivs ändå....sitter ju balkongen när vi är hemma och vi inte sover...Fast innan sommaren är slut kommer handfatet att ha ramlat ner..det hänger på trekvart nu..
Så här var det ju överallt på öarna förr, oftast sämre så man har väl blivit bortskämd bara.

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-06-14, 17:51
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Synd dere har fått et s å slitt rom, Lissi ! - godt å høre at dere trives uansett

- utsikten der opp på høyden er jo like fin uansett hvordan standarden er inne, og dere er jo slik at dere gjør det beste ut av det meste
- men det e r lov å være litt misfornøyde!

Ha en fortsatt herlig ferie
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-06-15, 15:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Våra härliga dagar fortsätter och i går kväll var det livat på torget när grekerna spelade sin första match i VM. Massor av människor, stora och små i blåvita tröjor och flaggor. Tyvärr blev det ju förlust, men det verkade inte störa så mycket...fest är det ju ändå.

I förmiddags tog vi klosterbussen, som ännu bara går på söndagarna. Vi klev av vid Ag. Pandelemonas och gick den vackra vandringsleden därifrån upp över bergskammen och ner till Ag. Andonis. Mycket lättare än jag trott. Otroligt vacker vandring. Hur vacker är den inte på våren? Det fanns både soffor och papperskorgar efter vägen. Många kort tog jag men kan inte lägga in här från androiden. Tyvärr slant jag på en sten som rullade iväg när jag klev på den så jag slet till i min onda fotled och knäet vred sig och jag ramlade. Dock inte värre än att jag tog mig ner, men knäet är ömt. Efter vandringen var det skönt med ett bad på stranden innan Ag. Andonis och en kall öl i väntan på bussen. Nu har det blivit svalare och det mulnar på. Ikväll ska temperaturen sjunka. Det passar mig som hand i handske. Jag märker att jag inte ska till Grekland under sommarmånaderna.
I kväll ska vi ge Omonia en ny chans. En av förrätterna kommer att bli ostbollar..

Nu bara 2 hela dagar kvar.

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-06-15, 16:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
I kväll ska vi ge Omonia en ny chans. En av förrätterna kommer att bli ostbollar.


Ta det försiktigt Lissi. Jisses att du är ute och vandrar trots din fot.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-06-15, 16:25
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Hoppas att din fot ordnar till sig Lissi så att du kan njuta till fullo av härliga Tilos. Hade gärna gjort dig sällskap och delat ett krus där på mysiga Omonia. Men vi har det gott här på Egina också.

Tänkte faktiskt på dig idag när jag badade. I axeldjupt vatten kände jag idag extra stor temperaturskillnad mellan ytvattnet och bottenvattnet. Ha ... här på Egina finns något för alla smaker, Masse-vatten på ytan och Lissi-vatten lite djupare ned.

Ha det fortsatt gott på goa Tilos!
Masse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-06-15, 17:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg


Ta det försiktigt Lissi. Jisses att du är ute och vandrar trots din fot.
I skrivande stund lutar det nog åt att skicka Claes ner och hämta tre smårätter på Omonia. Jag har riktigt ont i knät och vill inte gå hela vägen ner och tillbaks upp. Foten var ok nog när jag startade vandringen ch nu är det knäet som fick stryk. Men jag har ialla fall gjort Ghera och Ag Pandeleimon
Jag far ju inte illa på balkongen med denna utsikten och en bra bok...just nu Gone girl av Gillian Flynn.

Lissi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-06-15, 17:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag far ju inte illa på balkongen med denna utsikten och en bra bok...
Vi brukar ibland äta på balkongen hos Mike. Hämtpizza oftast. Man kan knappast sitta bättre, och du sitter nästan lika bra.

Tråkigt med din fot.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-06-15, 17:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Vackrare balkongsittning finns inte utsiktsmässigt. I morse gick jag ut på balkongen före 05.30 och såg hela soluppgången. Makalöst vacker. Man får rysningar av välbehag. Så seglade Dodecanese express iväg mitt i solglittret.

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-06-15, 22:39
Marja Marja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Västkusten
Inlägg: 333
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Otur med ditt knä.

Hoppas att det känns bättre imorgon! Ha det allra bäst du kan!

/Marja
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-06-15, 23:03
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Ha, det fortsatt fint på Tilos, vilken otur att du skadat dig igen, hoppas du snabbt blir bättre!

Kram,
Sunny
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-06-15, 23:06
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Trist med ditt knä, hoppas det blir bättre så du kan gå omkring på ljuvliga Tilos. Visst är vandringen mellan klostret o Ag Andonis fin, i september ska jag vandra från klostret till Eristos. Något längre och brantare säger de som vet, vi får se. Hoppas på sällskap av maken då.

Hämtpizzan Janne antar jag brukar vara från Oasis, helt underbara pizzor.

Längtar åter till Tilos!

Njut av de dagar ni har kvar där och hoppas vi ses där nån gång.
ElisabethK
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-06-16, 13:44
Ylvan Ylvan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 112
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Men Lissi, vilken makalös otur du har .


Hoppas knät blivit lite bättre idag så du kan ta dig ner på byn i alla fall .


Ylva
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-06-16, 13:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Knäet är mycket bättre idag. Jag går med sträckt ben och har tagit mig ner på stranden där jag parkerat mig i skuggan nedanför Eleni. Jag handlade min årsförbrukning av den hemmagjorda olivtvålen på väg hit ifall det blir värre igen. Men leker man bergsget vid 63 så finns ju chansen att det blir så här. Fotleden är dock ok..

Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-06-16, 14:32
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Tråkigt med ditt knä ,hoppas att det går över så att du kan njuta till fullo.Ha det bra!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT