Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-06-01, 07:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Hälsning från Kreta!

En solig , men lite blåsig hälsning från Kreta/Chania. Vi har det så bra och njuter för fullt både av Chania och av hotellets poolområde för bad och vila mellan promenaderna. Tyvärr är det kyligare och blåsigare än yr:s prognos så bad i havet har vi bara gjort en gång ännu pga höga vågor och framför allt för att sanden yr så på stranden. Men vår pool vid hotellet är så fin och stor,säkert 25 m så vi trivs där.
Vi har ätit gott inne i Chania,både på Portes och på Kalderimi och så här i början av säsongen är allt på topp! Maten vi ätit är bla succhiniblommor fyllda med ris och kryddor, champignoner fyllda med soltorkade tomater och feta, ugnsbakad kefalotiri,succhiniballs och nästan det godaste, Portes blandade sallad medrostade hasselnötter,rostade sesamfrön och tranbär med god balsamico på.
Hotell Kedrissos är en stor positiv överraskning. Stora välskötta moderna rum medstora balkonger. Vi ser både berg och havet och har eftermiddags och kvällssol. Frukostbuffen har ALLT.
Idag ska vi till busstationen för att kolla tider till Rethymno i morgon . Chania kommer att få hela dagen. Nar vi reste från Växjö var Polebosse med på planet och i går kväll kan det ha varit Monica C jag visade vägen. Tänkte inte på att fråga

Jag säger som Arne , att livet leker!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-06-01, 08:38
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Ja livet leker även här på Amorgos!
Birgitta.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-06-01, 08:55
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Låter härligt, Lissi! Önskar er god fortsatt njutning och värme och sol trots den hårda vinden!

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-06-01, 08:59
kassiopeja kassiopeja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 78
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Fortsatt härlig semester tillönskas! Hoppas det kommer bättre chanser till dopp i havet, skönt att ni har tillgång till pool om havet inte visar sig från sin bästa sida men det är ju rakt inte samma sak. (Tycker jag. Min snart-nioåring är av annan åsikt.)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-06-01, 09:01
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Livet leker även här i Mälardalen. Min man har just bokat tre veckor i september. Gissa vilken ö?

Lissi! Vi hade tur med vädret under våra två veckor på Kreta - Chaniakusten. Lite blåsigt men varmt. Och inga höga vågor, förutom i barnpoolen. Ha en fortsatt härlig vistelse på Kreta. Och simma lugnt!

Sjöborren.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-06-01, 10:02
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Hei- takk for fin skildring av ferien hittil, håper det blir mindre vind/bølger framover, og deilige bad i havet
- og du fikk meg virkelig til å minnes Kalderimis herlige gratinerte Champignions
N Y T videre
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-06-01, 10:19
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Ha de gott Lissi!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-06-01, 16:52
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Ha, det fint Lisa!
Jag njuter för fullt på Amorgos, men det vet du ju redan!..

Kram
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-06-01, 19:14
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Fortsatt trevlig semester önskar jag dej och din väninna. Visst är det kul att resa tillsammans med en vän som man känner väl

//maji
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-06-01, 20:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Ännu en pärla till dag . Vi har så trevligt och har ett ständigt pågående samtal om livet och alla glädjeämnen och sorger och om alla gemensama minnen. En resa i nutid och dåtid. Hotellet fortsätter att överraska och hotellägarfamiljenmed mor och far och söner och svärdöttrar som alla arbetar här är bland de trevligaste jag mött i Grekland i hotellsammanhang. Vi har tillbringat större delen av dageni Chania och även på andra sidan bortom hamnen. Så har vi mött Monica C igen. Det var hon som frågade om vägeni går. Hon bad mig hälsa till alla! Hon är utan WiFi.
Vi åt supergott på Tamam dag. I morgonRethymno där vi ska träffa Yanna bla. Trevligt!

Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-06-01, 23:07
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
I morgonRethymno där vi ska träffa Yanna bla. Trevligt!

Lissi
Ja det ska bli kul att träffa dig Lissi!

Yanna
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-06-02, 10:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi har ätit gott inne i Chania,både på Portes och på Kalderimi
Mina favoriter.

Njut av livet Lissi!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-06-03, 19:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Två molniga och delvis regniga dagar har gått sen sist. Det påverkar oss inte nämnvärt då vi har massor att se...och att man träffar trevliga vänner här förgyller dagarna. Vi har varit i Rethymno och ätit långlunch på dryga 4 tim med Yanna och vi fick oväntat trevligt sällskap av en annan väninna. Idag var vi bortre delen av Chania och vi åt också på Portes igen. Det stället gillar vi...Sen åkte vi direkt till Platanias och var där några timmar. Oj vad Platanias förändrats...inte alls trevligt längre tycker jag. Men vi hälsade.
på Kickie i affären. Nu sitter vi på balkongen och väntar på det utlovade åskvädret. Solen lär vi inte se mer på denna resan men det är varmt i alla fall...

Vi njuter....och pratar....och pratar.

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-06-03, 19:47
Marja Marja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Västkusten
Inlägg: 333
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Underbart att höra att du eller ni är där på Kreta som jag känner SÅ mycket för!
Jag vet exakt var du befinner dig då jag bott på det hotellet.
Njut väl och låt livet leka!

Prata på! Jag skall lyssna!

Marja som nyss kom hem från Parga!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-06-03, 20:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Solen lär vi inte se mer på denna resan men det är varmt i alla fall...
Hoppas att den kommer tillbaka innan jag reser.

Citat:
Vi njuter....och pratar....och pratar:
Precis som det ska vara.

Ska ni till Paleo?
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-06-03, 21:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Janne, vi skippar Paleochora. Är inte vädret på topp så blir det ett fjärde dags- besök som kanske inte ger P några plus. Jag åker ju ändå dit i oktober. Vi slappar i morgon och går på impuls.

Lissi
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-06-03, 21:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi slappar i morgon och går på impuls
Klokt beslut.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-06-03, 21:36
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Härligt!
Fortsätt njuta av livet.
//
KR
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-06-03, 22:00
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Hej Lissi,jag är fortfarande förundrad över att det blev just dig jag frågade om vägen och att du sedan fick tanken att det kanske var just jag.Kalimera är verkligen ett underbart forum som får oss Greklands anhängare att hitta varandra.Det är ett klokt beslut att inte komma till Paleochora,här har det stormat,vågorna går höga och dånar fullkomligen in långt upp på gatan vid havet,även en del regn har kommit under em..Jag var tvungen att hålla fast mina örhängen för de dansade hej vilt i blåsten och våra glasögon var alldeles vitprickiga av salt när vi kom "hem"till Soulas som är mycket rent och fräscht och vi har verkligen havsutsikt,kan ligga i sängen och kolla på havet.Nu hoppas vi på att detta spännande vädrer bedarrar,vi längtar efter sol o bad och att upptäcka Paleochora.Hälsa din vän Anna,det var verkligen trevligt att träffa på er! Monica
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-06-04, 07:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

Monica, vi säger det samma, att det var så kul att ses. Kalimera är härligt på det sättet. Vädret är verkligen inget att yvas över. Det sämsta jag haft på Kreta så har sent på våren. Lika igenmulet och blåsigt som hemma, men Chania finns ju nära. Idag blir det mer strosa där, med saluhallen och affärerna runtom. Att åka till Paleochora lockar inte... Jag och Anna får dryfta detta stora spörsmål till frukost. :-) Jag har ju nedräk aren till Tilos på 7 dagar så jag mer tycker synd om Anna över vädret..
Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT