Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-27, 16:47
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Bad Gastein

För första gången sen 2002 har jag nu åkt till annat resmål än Grekland. Åker charter också för säkerhets skull, vilket jag inte gjort sedan 2003.

Har 2+3 veckor inbokade till Grekland inom närmaste tiden så jag överger inte det resandet

Bad Gastein i Österrikiska alperna visar sej från sin bästa sida.

Har idag varit ute på min första vandring (deltar i organiserade vandringar hela veckan), en underbar tur i strålande solsken och klarblå himmel med bra guider. Vi startade på 2700 m och det kändes att luften var tunnare än vad jag är van vid. Häftigt sen att gå nerför berget på snöskor samtidigt som skidåkarna blåste förbi.

Har trådlöst på rummet och kommer nog i fortsättningen försöka boka boende som har det, känns riktigt bekvämt.

bosse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-27, 17:03
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Bad Gastein

Har det fortsatt gott där i Österrike

Riitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-27, 20:31
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Bad Gastein

Låter finfint, Bosse! Berätta gärna mer om du hinner före hemkomsten

Ivi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-27, 20:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bad Gastein

Låter jättehärligt en sån resa skulle jag vilja göra. Hoppas du får en bra semester. Berätta gärna mer om resan.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-28, 22:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Bad Gastein

Citat:
en underbar tur i strålande solsken och klarblå himmel med bra guider. Vi startade på 2700 m och det kändes att luften var tunnare än vad jag är van vid. Häftigt sen att gå nerför berget på snöskor samtidigt som skidåkarna blåste förbi.
Låter helt fantastiskt Bosse! Berätta mer! Har du bilder?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-28, 23:08
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Bad Gastein

Kul att du trivs , låter härligt med aktiv semester. Kan tänka mig att det är mindre svettigt än vandringar i Grekland .
Väntar på att höra mer.

Abi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-29, 21:54
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Bad Gastein

Har tagit massor av bilder men grejar inte att få över dessa till datorn förrän jag är hemma. Snögränsen går nu ungefär på 1800-1900, precis där nånstans går också trädgränsen.

Igår var det nästan Greklandsvärme när vi vandrade på 1000-1200 möh. Dagen innan var vi uppe på 2700 möh i strålande solsken innan vi tog oss ner med hjälp av snöskor. Idag har vi haft en vandring som halvvägs gick från 1000 möh till 1505 möh på en dryg kilometer, det var tufft. Idag har det regnat men det funkade bra trots det även om det blev lite halkigare men då kom stavarna till ännu mer användning.

I morgon har vi en vilodag och då åker jag på en tur till Venedig sen fortsätter vandringarna på torsdag och fredag.

Är helnöjd med arrangemanget, kunniga guider och trevliga reseledare. Charter med luncher utefter vandringarna och 5-rätters middagar på hotellet, allt inkluderat. Inte riktigt mitt sätt att resa men är så nöjd att jag kommer återvända en vecka i slutet av augusti och då ser jag fram mot att vandra till riktigt höga toppar.

bosse
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-04-29, 22:03
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Bad Gastein

Det kan ju behövas några rejäla klättringar efter att har ätit 5-rätters varje dag Städer under vatten kan man snart hitta här uppåt i landet också nu när vårfloden har satt i gång Ha de gött ändå

Riitta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT