Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-09, 11:42
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Prisläge Barcelona?

Håller på att planera vår årliga weekendresa med jobbet och det lutar starkt åt att vi ska åka till Barcelona. Har hittat hotell med bra läge och flygbiljetter med skapligt pris på nätet. Frågan är bara hur prisläget är på mat och dryck ? Vad säger ni som varit där?

Celbe
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-09, 11:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Nu är det 4 år sen jag var just i Barcelona, men då var det billigt tyckte jag...Vi var ju i Madrid över nyår och det var faktiskt mycket billigare än i Grekland var vår uppfattning... (gäller mat och dryck)

Spanien ligger lägre i prisjämförelse än Grekland såg jag i en resetidning där man jämförde.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-09, 13:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Priserna är nog lägre i Spanien numera. Var i Puerto de Mogan på Gran Canaria
i december och maten samt kaffet på uteställena var billligare än i Grekland förra sommaren. Upplevde även att ostar, salami och annat gott var billigare än motsvarande varor i grekiska matvaruaffärer. Tror att Kanarieöarna är skattefri zon så kanske priserna är högre på fastlandet.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-09, 15:00
pao pao är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Inlägg: 50
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Min släkting bor i Barcelona, och han säger att det mesta är billigare i Barcelona och Spanien om man jämför med Grekland.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-09, 15:47
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Enligt min uppfattning så är mat & dryck mycket prisvärt i Barcelona.
Även hotell är prisvärt.
Värre är det med shoppingen. Den tycker jag är väldigt dyr !!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-09, 17:38
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Citat:
Ursprungligen postat av pao Visa inlägg
Min släkting bor i Barcelona, och han säger att det mesta är billigare i Barcelona och Spanien om man jämför med Grekland.
Min bonusson bor också i Barcelona och han säger samma sak.

//Zanét
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-14, 15:21
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Det låter ju alldeles utmärkt . Resan ska slutbokas nu i veckan och hemsidan för att boka visningsplatser på Camp Nou har jag hittat också .

Celbe
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-04-14, 16:23
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Det låter ju alldeles utmärkt . Resan ska slutbokas nu i veckan och hemsidan för att boka visningsplatser på Camp Nou har jag hittat också .
Celbe
Jag var på FC Barcelonas fotbollsmuséum och även på den bit av läktaren man fick komma ut på om var muséibesökare. Jag försökte ta ett kort av arenan (hade en APS-kamera), men hur jag än vred och vände och zoomade ut så kunde jag inte få in arenan på EN bild så enormt stor är den....Tänk att få se en match där på fullsatt stadion!.
Celbe, Du kommer INTE att ångra att ni valde
Barcelona!
Tänk på att ta med badkläder! Det finns en strand "mitt i stan" där vi badade en solig eftermiddag i maj.

Lissi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-04-14, 17:17
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
men hur jag än vred och vände och zoomade ut så kunde jag inte få in arenan på EN bild så enormt stor är den....Tänk att få se en match där på fullsatt stadion!

Tänk på att ta med badkläder! Det finns en strand "mitt i stan" där vi badade en solig eftermiddag i maj.
Jo, jag misstänker att den är liiiite större än Landskrona IP som jag kommer att befinna mig på om 1½ timme c:a. Det är en i resesällskapet som inte är så värst idrottsintresserad men jag tror nog att både arenan och muséet är kul att besöka ändå. Vi andra får väl göra henne sällskap på ett annat museum så jämnar det ut sig .

Och badkläderna ska med - det har sambon redan påmint om. Han var i Barcelona i november 1999 på konferens - då snöade det .

Vi ser fram emot resan! Har faktiskt inte hittat några negativa kommentarer alls om staden, det skulle väl vara varningen för ficktjuvar i så fall men det är ju likadant nästan överallt.

Celbe
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-04-14, 21:23
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Vi ser fram emot resan! Har faktiskt inte hittat några negativa kommentarer alls om staden, det skulle väl vara varningen för ficktjuvar i så fall men det är ju likadant nästan överallt.

Celbe
Ja tyvärr, det där med ficktjuvar tycks vara ett VÄLDIGT stort problem i Barcelona. Förra året bodde en kompis till min dotter där, hon blev rånad, verkligen rånad, på öppen gata mitt på ljusan dag. Hon hade en axelremsväska som hon dessutom höll ett stadigt tag i. Plötsligt ser hon en kniv som snabbt skär av remmen och någon rycker ett häftigt tag i väskan och springer iväg. Hon hade alla sina kort, pengar mm i väskan.
För en månad sedan fick jag mail från en annan kvinna som bor där nere just nu, hon råkade ut för samma sak.

När vi var där för två år sedan, ett gäng på sex personer, mötte vi ett par mystiska killar i en gränd i gamla stan. De började successivt att "mota" in en av våra vänner mot en stenmur. Men vi vände oss emot dem allihop och började ropa och prata så de drog iväg igen.

Vi hade inga väskor, plånböcker med kort o dyl med oss ut på kvällarna.
De pengar som vi behövde under kvällen hade vi i framfickan på jeansen. Det räcker att bli av med en liten summa kontanter, allt det andra blir så krångligt!!!

För övrigt är Barcelona en helt underbar stad som jag absolut kommer att besöka fler gånger!

Trevlig resa!

Carina
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-04-15, 10:19
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Jag har en kusin som råkat ut för flera stölder i Barcelona. Mobiler men också pengar och andra värdesaker har dom blivit av med. Tråkigt när man kommer som turist.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-04-16, 21:52
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Prisläge Barcelona?

Citat:
Ursprungligen postat av Homeros Visa inlägg
Enligt min uppfattning så är mat & dryck mycket prisvärt i Barcelona.
Även hotell är prisvärt.
Värre är det med shoppingen. Den tycker jag är väldigt dyr !!!
Jag ska till Barcelona och Spanien i sommar. Låter positivt att det är billigare än i Grekland, eftersom vi ska till Grekland först och ekonomin kanske inte är strålande direkt efter semestern. Shoppa har jag ändå inte tänkt göra, men äta, dricka och bo måste man.

Ska bli spännande att återse Barcelona. Jag var där senast 1986.
Aina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT