Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-05-23, 13:06
PeterB PeterB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende Paleochora

HEJ
Skall också landa i Chania sent på kvällen men har räknat med att stanna där en natt då jag trodde det var lång till Paleochora. Vad räknar ni med att det tar för tid att åka taxi dit direkt från flygplatsen och vad tror ni det kostar. Skall man bestämma ett pris innan man åker ?

Peter
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-05-23, 21:36
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Sv: Boende Paleochora

Vi bokade via en lokal taxistation i Paleochora. Jag skickar mailadressen till dig. Vi fick ett pris på 70 euro, vilket stämmer med de rekommenadationer vi fått från Kretas turistbyråer.

Vi jämförde med vad det kostat med taxi från flygplatsen, buss + att bo en natt och inte vakna upp där man ska vara.... Vad vi förstått så tar en buss ca 2 timmar från chania + restiden från flygplatsen. Att åka direkt tar nog ca 1 1/5 timme enligt vår beräkning?? Är det någon som gjort denna resa?

Många hälsningar Suz
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-05-23, 22:41
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Boende Paleochora

Vi har gjort den resan med taxi från Paleochora till flygplatsen en gång för 2-3 år sedan och beställde då taxin på det lokala taxikontoret. Priset var då 60 euro, så 70 idag stämmer nog bra.

Jag minns det som att resan gjordes på en timme, min man säger 1½, så 1 timme och en kvart stämmer nog bra även det. Chauffören körde lugnt och bra.

MEN vi gjorde resan i dagsljus. Nattkörning BÖR ta lite längre tid!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT