Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-04-11, 20:48
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Hej. Vi bodde på Nama i juni 2005 och var supernöjda. Ägarinnan har biluthyrning lite längre ner på gatan och dit kunde man alltid gå om man ville något. Hennes mamma pratade som sagt bara tyska men vi förstod ändå varandra ganska bra. Vi hade inga som helst problem men henne, så jag tror nog att hon bara hade en dålig vecka När vi kom var det typ 18 grader och duggregn, tonåringarna var inte alltför nöjda då det var strålande sol och sommar hemma Efter två dagar blev det dock bättre väder som varade resten av våra två veckor. Det kunde dock komma någon liten regnskur på kvällen, men den var snabbt övergående. Thassos är otroligt vackert och grönt. Kameran gick varm! Jag tror och hoppas att ni får en kanonsemester, trevlig resa!

/Ulrika
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-04-13, 12:18
lina.r lina.r är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 44
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

vi åker till thassos den 25 maj, om 6 veckor i dag,lääängtar.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-04-14, 20:51
Engton Engton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Gnesta
Inlägg: 15
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Ulrika, tack för ditt inlägg. Jag hoppas det ska fungera när vi är där och att vädret blir bra, de två tonårstjejerna vi har med oss har som huvudmål att sola hela veckan

Lina, då kommer ni ner ungefär när vi åker hem. Skulle gärna ha stannat en vecka till men, men... det får bli en annan gång. Barnet är så stort (suck, det går så fort ) nu så snart blir det bara gubben och jag som åker och då kanske man kan unna sig lite mer.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-04-14, 20:57
Engton Engton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Gnesta
Inlägg: 15
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Förresten, var det någon som visste om de har några internet-cafeér i Skala Potamias?
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-04-14, 22:15
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Ja det finns internetcafé. Flera stycken tror jag. Det ena ligger vid strandpromenaden minns jag.

/Ulrika
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-04-14, 22:18
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Ja det fanns några internetcaféer när vi var där. Det ena låg nere vid strandpromenaden vet jag.

/Ulrika
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-04-15, 08:26
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

På söndag är det 4 veckor tills vi åker :-) Jag hoppas det händer en del med temperaturen tills dess, nu pendlar den mellan 12-20 grader. Det får ju gärna bli 20+ åtminstone. Men det är väl som här kanske. Nu har vi 1 dm snö och i maj är det grönt o fint :-) Jag håller tummar o tår för fint väder.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-04-15, 08:43
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Hej.

Jag tror att den grekiska damen på hotellet helt enkelt inte förstod oss. Det var första gången vi var i Grekland och mötte deras temperament, jag vet inte än idag om hon var glad eller arg för något men vi stog som två fån och bara kollade på varandra. Hehe .

Vidare så tänkte jag ge tips att OM det blir jättekast väder, blir ju lite kallare att bada då och man ändå vill bada så fanns det ett lägenhetshotell som ägaren där gör massa reklam för sin uppvärmda pool. Har för mig att det hette Eric´s Pool, och det var gratis att bada där. Mycket ungdomar och trevligt med musik och snackbar. Det ägaren ville var att man handlade något av honom. Om man går upp för backen istället för ner mot stranden och följer vägen så kommer Eric´s höger sida.

MVH ZOM
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-04-16, 16:50
Engton Engton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Gnesta
Inlägg: 15
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Vädret är ju inget man kan rå på men man håller tummarna. Personligen tycker jag det är ok om det håller sig mellan 20-25 grader men tjejerna vill ju ha så varmt det bara går.

Bra med tips på Eriks poolbar. Kan ju vara aktuellt om det blir för kallt så tack för tipset ZoM.

Räknar snart dagar.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-04-16, 19:43
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Jag hittade en sida med badtemperaturer, havet utanför Thassos är just nu ca 15 grader *Burr* Hoppas det värms på nu snart.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-04-17, 11:37
Engton Engton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Gnesta
Inlägg: 15
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Huua, 15 grader är lite för kallt tom för mig, men det kan ju vara varmare inåt land och mycket kan hända på en månad. Något varmare än 15 lär det bli tror jag iaf.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2008-04-17, 12:19
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Erics poolbar är ett trevligt ställe. Vi var där några gånger och badade i poolen, då ju Nama saknar pool! Eric är mycket trevlig och gästvänlig!

/Ulrika
Svara med citat
  #33  
Gammal 2008-04-17, 12:36
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Citat:
Ursprungligen postat av nina_77 Visa inlägg
Jag hittade en sida med badtemperaturer, havet utanför Thassos är just nu ca 15 grader *Burr* Hoppas det värms på nu snart.

Skicka gärna ett pm med adressen till mig.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2008-04-17, 15:02
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

1 månad kvar!!!

Tror ni poolen är uppvärmd??

Senast redigerad av Kalimera den 2008-04-17 klockan 15:11. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #35  
Gammal 2008-04-18, 08:06
Engton Engton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Gnesta
Inlägg: 15
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Nina, skicka gärna ett pm till mig med med länk till sidan med badtemperaturer. Så man kan följa med menar jag. Poolen tror jag är redo tills vi kommer, annars får vi se till att den blir varm. *skratt*
Svara med citat
  #36  
Gammal 2008-04-18, 20:35
Sandra 68 Sandra 68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Söderkping
Inlägg: 13
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Citat:
Ursprungligen postat av nina_77 Visa inlägg
Jag hittade en sida med badtemperaturer, havet utanför Thassos är just nu ca 15 grader *Burr* Hoppas det värms på nu snart.
Jag har letat efter badtemperaturen, men kan inte hitta den, skicka gärna ett pm om länken.
Jag har precis blivit medlem, Vi ska åka till Thassos för 3 gången.
Jag har åkt en fisketur med båt, man fick låna spön på båten och fiska med, och så fick man hoppa i vattnet i bland och svalka sig, en härlig dag.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT