Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-16, 21:37
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Inget boende?

Jaha, resan till Samos är bokad , vi sticker nästa fredag den 26e.
Tre dagar på Samos (Pythagorion trodde vi...) väntar innan båten tar oss till Ikaria och Kirki Rooms i Armenistis.
Vi är nya på Samos och i hela denna delen av övärlden, har mest kajkat runt i Kykladerna under de senaste 10 åren.
Vi har sällan bokat i förväg då utbudet nästintill är obegränsat där. Men nu har vi fått problem, verkar det som.
När jag letar på Booking eller andra siter finns i princip inga boenden lediga för oss.
Vi vill ha en enhet (studio/lägenhet) för fyra, två vuxna och två äldre tonåringar. Vi har inga krav på lyx på något vis, trivs hellre på mindre familjepensionat. Men rent och fräscht måste det vara förstås. Och en uteplats som rymmer oss alla fyra.
Och vi vill bo nära restauranger/kvällsliv och tar oss hellre en bit till stränder.

Jag vet ju mycket väl att långt ifrån alla boenden finns på bokningssiter eller har egna hemsidor.
Men frågan är nu om vi behöver vara oroliga för boendet, eller om vi kan räkna med att något finns ledigt, när vi väl är på plats?

Har ni några trevliga alternativ som jag inte hittat?
Nu vet ni ju inte vad jag hittat... men jag har varit i kontakt med Remezzo som inte hade något för oss alla fyra. Jag har försökt komma i kontakt med Zorbas (men ändå tveksam till om de heller har något för fyra pers?).
Panorama har inget ledigt enligt Booking.
Astra Village ser ok ut, men lite dyrt tycker jag. Och så verkar det ligga på fel sida av byn?

Ska vi behöva ta oss till Vathy eller Kokkari istället?

Som sagt, hade varit mycket tacksam för tips på boende som ni tror kan ha fyrapersonersalternativ. Nope, ingen särskrivning här...



/Sven
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-16, 22:03
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 322
Standard Sv: Inget boende?

Vi brukar bo i Kalami,nån kilometer utanför Vathy.
Litet familjeägt ställe som svenska Anita och hennes grekiske man Ross äger.
Fyra personer ryms inte i ett rum där,men jag ville nämna det ändå.
Det heter Melamfilo.
Lycka till med letandet.

Pia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-16, 23:12
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Inget boende?

Hej! jag vet att Filio (ägarinnan) på Antinos brukar ha rum hon hyr ut. Hon tillhör Fritidsresor men säger att "hon inte vill lägga alla ägg i samma korg". Hon är pålitlig
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-16, 23:14
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Inget boende?

I Phytagorion alltså
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-16, 23:23
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Jag har försökt komma i kontakt med Zorbas
Kan bara säga så här. VARNING för detta ställe! Oärligare hotellvärd har jag aldrig träffat. Fin utsikt visst, men räkna fingrarna när du skakat hand...

/Netwolf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-06-16, 23:55
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Inget boende?

Du menar väl Zorbas och inte Antonios studios??? Ägs av före detta polischefen på öns hustru... Hon är reko
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-06-17, 07:23
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Hej! jag vet att Filio (ägarinnan) på Antinos brukar ha rum hon hyr ut. Hon tillhör Fritidsresor men säger att "hon inte vill lägga alla ägg i samma korg". Hon är pålitlig
Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kan bara säga så här. VARNING för detta ställe! Oärligare hotellvärd har jag aldrig träffat. Fin utsikt visst, men räkna fingrarna när du skakat hand...

/Netwolf
Ok...
Tack! Sådana tips tas lika tacksamt emot!

/Z
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-06-17, 07:25
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kan bara säga så här. VARNING för detta ställe! Oärligare hotellvärd har jag aldrig träffat. Fin utsikt visst, men räkna fingrarna när du skakat hand... /Netwolf
Förutsätter blåa Zorbas på samma gata som det ena intermezzo. I så fall måste jag bekräfta din uppfattning. Han har drabbats av något.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-06-17, 07:42
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Som sagt, hade varit mycket tacksam för tips på boende som ni tror kan ha fyrapersonersalternativ. Nope, ingen särskrivning här...
Kan vara svårt med olika rum och samtidigt samma altan/balkong.
Men kolla ändå in Patras studios i Pythagorio. Jag har inte bott där självm men verkar lite småtrevligt. Länk. http://www.kayak.se/Pythagorio-hotel...ra.2109382.ksp

Grattis till det vågade initiativet att besöka Ikaria! Klart bra läge på boendet i Armenistis. Vi ses!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-06-17, 08:47
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Inget boende?

Hade en kollega jag tipsade om antonios studios som också skulle till Ikaria några dagar senare och de bara gick dit direkt från transferbussen och fick rum. Ingen garanti så klart. Men Filio är född på ön, har sin mamma där och känner alla. Hon kan säkert ge tips! Numret borde stå på fritidsresors sida. Men ring inte eftermiddag. Hon sover middag då lycka till!!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-06-17, 08:51
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Inget boende?

Dock kanske de bara har något rum med en uteplats för fyra, men de gånger jag haft tvårumslägenhet där har det funnits två balkonger precis intill varandra. Och så finns det härliga poolområdet på taket
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-06-17, 10:06
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Kan vara svårt med olika rum och samtidigt samma altan/balkong.
Men kolla ändå in Patras studios i Pythagorio. Jag har inte bott där självm men verkar lite småtrevligt. Länk. http://www.kayak.se/Pythagorio-hotel...ra.2109382.ksp

Grattis till det vågade initiativet att besöka Ikaria! Klart bra läge på boendet i Armenistis. Vi ses!
Hej Xenos!
Jag har sett Patras på Booking och det ser trevligt ut, som du säger. Men enligt sistnämnda bokningssite finns inga lediga rum...

Jo, jag har förstått att du är mäkta förtjust i Ikaria har sett dina många rekommendationer. Försökte bl a också hos dina vänner på Galini, men fick inte svar förrän efter vi bestämt oss för Kirkis.


Sven
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-06-17, 10:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Men enligt sistnämnda bokningssite finns inga lediga rum...
Det stämmer med all sannolikhet inte. De har inte tillgång till alla rum. Mejla och fråga.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-06-17, 10:49
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det stämmer med all sannolikhet inte. De har inte tillgång till alla rum. Mejla och fråga.
Precis!
Rak kommunikation är bättre än ombudsmän.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-06-17, 10:51
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Inget boende?

Jag rekommenderar alltid att man ringer!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-06-17, 10:53
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Försökte bl a också hos dina vänner på Galini, men fick inte svar förrän efter vi bestämt oss för Kirkis.

Sven
Jag ska minsann snacka med honom! Han har för många järn i elden. Nästa gånga Kan jag lattja ombudsman...

Ha det!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-06-17, 10:58
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det stämmer med all sannolikhet inte. De har inte tillgång till alla rum. Mejla och fråga.
Jo, jag har försökt det, men mailen studsar bara. Fel i mailadressen, eller lagt ner sidan?!
Får ringa istället.

En lustifikation i sammanhanget; vi har tittat på Patras också i Fourni, ser fantastiskt mysigt ut

Har också mailat Hera i Pythagorion, någon som har erfarenhet/tankar kring det boendet?
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-06-17, 11:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Inget boende?

Patras apartments alltså på Fourni, inte rooms? Det är super. Jag har bott där två gånger.

Alla lägenheter är olika och ligger i olika nivåer. Första gången hade jag en tvårumslägenhet med liten uteplats där nån tjomme planterat en sån där ananasliknande palm mitt i havsutsikten.

Andra gången hade jag en liten gullig studio med överdimensionerat badrum med egen jätteträdgård med underbar havsutsikt. Hur fint som helst.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2015-06-17, 11:06
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kan bara säga så här. VARNING för detta ställe! Oärligare hotellvärd har jag aldrig träffat. Fin utsikt visst, men räkna fingrarna när du skakat hand...
Lustigt. Har du lust att berätta mer? Där hamnade jag ett par nätter -09 (tror jag det var) på väg från Lipsi och det är det enda stället någonsin där jag på något vis känt mig lurad. Minns dock inte vad som hände.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2015-06-17, 11:17
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Inget boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Har också mailat Hera i Pythagorion, någon som har erfarenhet/tankar kring det boendet?
Bodde där 2011 och var väldigt nöjda! Bra läge och trevlig värd. Osäker på storleken på lägenheterna, men mysig liten "innergård" där vi ofta åt. Väldigt nära taverna Esperides som var fantastisk!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT