Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-30, 22:14
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard "Ö-Luff a la 2013

Tänk vad internet har förändrat resandet , i alla fall vårt !
Förr drog vi per båt obokat till öarna. Gick omkring runt och kollade och prutade. Rätt kul men lite jobbigt !

Tänkte på det idag när jag bokade dom sista 5 dgr på Milos via nätet. Kanske det är åldersbetingat =bekvämt ?
(Vi är snart 70 )

På vår "Ö-luff" nu i sept är allt bokat hemifrån ! Flyg till Aten - Flyg till Milos - Boende Milos 5 dgr bokat, båt till Sifnos (obokad) boende 5 dgr där bokat, båt till Milos (obokad) boende Milos 5 dgr bokad idag !

Sen flyg Milos - Aten bokat, vidare från Aten - hem samma dag också bokat!

Är det fler än vi som ändrat sina resevanor ? i så fall varför ?

Tom & Bodil
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-30, 22:30
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 834
Standard Re: "Ö-Luff a la 2013

Jo jag känner igen mig/oss! Vi är "bara" 60+ men har redan börjat boka våra boenden via internet eller via direkt till de boenden som vi ständigt återkommer till. Gamla? Ja kanske men ack så bekvämt. Däremot kan vi mycket väl tänka oss att under resans gång ändra resplanen eller boendet och om vi hittar något vi tycker verkar spännande så är vi inte främmande för att hoppa på det. Det blir väl också så att har man luffat många år så hittar man sina pärlor och dit återkommer man gärna. Oavsett så är det så himla härligt att ha hittat "sitt" Grekland!
//maji
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-31, 07:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: "Ö-Luff a la 2013

Känner bara igen mig delvis men jag är ju fortfarande -60 ett tag till. Vid en ö-luff vill jag inte vara uppbunden annat än i början och slutet av resan och vara fri att resa vidare när lusten faller på. Hur vet jag att fem dagar är tillräckligt innan jag är på plats?

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-31, 09:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: "Ö-Luff a la 2013

Vi är ju oftast bara på ett eller två ställen på en resa så för vår del är det ofarligt att boka hemifrån. Vi bokar oftast via booking com och där är ju avgiftsfri avbokning till bara några dagar innan ankomst så det är lätt att boka av om man vill.
I höst ska vi vara de sista fem dagarna på Andros. då kanske vi tänker att här skulle vi varit längre men då får vi väl åka tillbaks och stanna längre nästa gång....Värre är det då man lämnar favoritön för en ny ö och upptäcker att det hade varit bättre att stanna kvar...det har ju också hänt

Visst blir man bekvämare Tom och för oss är semestern VILA, att hinna landa och komma till ro så att byta öar var fjärde, femte dag är inget för mig och Claes...

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-31, 09:48
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: "Ö-Luff a la 2013

Jag har faktiskt inte bokat boende på nätet ännu i just Grekland, annars bokar jag på nätet. Jag tycker fortfarande det är kul med roomsarna vid kajen. Tyvärr tror jag dock att det kommer att minska då fler bokar på nätet.

På Naxos bor jag alltid på samma ställen så de brukar jag ringa till och nästa gång jag ska till Santo kommer jag boka på nätet för där har jag lite andra krav på boendet.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-07-31, 10:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: "Ö-Luff a la 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg
Är det fler än vi som ändrat sina resevanor ? i så fall varför ?l
Om jag återvänder till en ö där jag vet var jag vill bo bokar jag alltid i förväg. Om det är första ön bokar jag hemifrån, annars bokar jag från Grekland. Ska vi till en ny ö, eller en ö som det var länge sedan vi besökte letar vi rum på plats. Det är sällan vi följer med rumsuthyrarna nuförtiden. Så här gjorde vi i höstas:

Samos: bokade hemifrån
Patmos: fixade rum på plats
Leros: bokade hemifrån
Kalymnos: hittade inga rum
Telendos: fixade rum på plats
Rhodos: bokade rum från Telendos
Kreta/Zaros: bokade hemifrån
Kreta/Plakias: fixade rum på plats
Kreta/Chania: fixade rum på plats

Båtbiljetter bokar vi aldrig i förväg, utom när vi åker från Aten.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-07-31, 10:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: "Ö-Luff a la 2013

Jag kan också tänka mig att boka innan om jag återvänder ex på Samos hos Eva på Sunshine.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT