Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-09-29, 12:39
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Kamera

Hej. Är det någon som kan rekommendera en bra kompaktkamera i prisläge 1500-2500 Jag är lite inne på Canon IXUS 130 IS, är det någon som har erfarenhet av denna?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-09-29, 12:47
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: Kamera

Hej.
Har en Casio Exilim EX-H10 som jag är mycket nöjt med. Mycket bra vidvinkel och zoom


1 000 bilder med en enda batteriladdning
24 mm-vidvinkelobjektiv
10-faldig optisk zoom med mekanisk bildstabilisator
HD-videoinspelning
Med 1 000 bilder världen runt
EXILIM
EX-H10
med 12 megapixel har ett extremt effektivt Super Long Life-batteri som kan ta upp till 1 000 bilder med en batteriladdning. Objektivet med en 24 mm-vidvinkel, den 10X optiska zoomen med mekanisk bildstabilisator och flera intelligenta funktioner gör bilderna lysande. Och med HD-videoinspelning kan du spela in fantastiska, detaljrika videoklipp
lolis
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-09-29, 16:22
RANs avatar
RAN RAN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 527
Standard Sv: Kamera

Har också en Casio Exilim EX-H10 som jag är väldigt nöjd med

RAN
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-09-30, 09:38
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: Kamera

Det blev en Casio Exilim EX-Z2200. Jag har bara hunnit ta några kort ännu men det ser bra ut så här långt.
Tack för Era svar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-31, 13:33
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Kamera

....eftersom tråden handlar om kameror, så tar jag mej friheten att hoppa in och berätta att jag köpte en begagnad Canon Powershot SX20IS för 138 GBP (1485SEK)+10 GBP i frakt på Ebay.co.uk.
Köpte/vann kameran den 18:e januari i år och den kom te Kallsta redan 21.... !!! Snabbt!!
Den var helt inrullad i många lager bubbelplast och det såg ut som en badboll....Kameran helt ok och i fint skick.Inget utöver kameran, men handboken (tjock) laddade jag ner från Nätet och printade ut på jobbet (inbunden)
Kameran i fråga är inte en system-dito, men omfånget räcker bra, 28mm - 560 mm och man slipper dra runt med extra objektiv.Gängad framkant (52mm) på linsen, så jag har satt på en skylite-filter, så slipper man dona med plastskydd.
Satte dessutom på en gummitratt (motljusskydd) men fick vinjettering i hörnen vid max vidvinkel.Tog bort den gängade metallringen som tratten satt i och flyttade gummitratten bakåt över filter-ringen,och då försvann vinjetteringen, som iofs var ganska trevlig, som nån sorts gammaldax inramning....SX20IS lanserades juni 2009 enligt uppgift på Nätet. SD-kort och fyra AA-batterier samt utfällbar LCD.
Som vardagskamera har jag en begagnad Canon Powershot A650IS som också inhandlats på Ebay.co.uk för ca 1200 SEK vad jag minns...det var ju nåt år sen....
Ebay.co.uk funkar bra, började en gång med Ebay i USA, men fick betala tull på min Powershot S3IS, så jag bytte till England för flera år sen.Ingen tull och bra mycket mindre frakt.
Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT