Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-10-21, 09:08
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Brexit påverkar flygresor?

I mars nästa år är tanken att Storbritannien ska lämna EU i samband med "Brexit". Nu meddelas det att det kan bli problem för UK-baserade flygbolag som ska flyga till EU. I värsta fall kan det bli totalt flygstopp i upp till en vecka.
Värt att tänka på om man har en vårresa på g och tänkte åka med Easy Jet, British Airways eller andra brittiska bolag.

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-10-21, 10:32
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Brexit påverkar flygresor?

Ursäkta om jag lämnar kärnfrågan, men jag målade upp värsta scenariot när vi skulle flyga hem med Easyjet från Venedig efter en kryssning. Venedig för den delen är den värsta kommersiella soppa som finns. Det här turistfiltret som man inte helt sällan behöver ha på sig, så om filtret i Mykonos stad eller Santorini är ett par solglasögon så är det svetsglasögon i Venedig. Förlåt, det var Easyjet vi pratade om. Om vi tar den väldigt korta versionen så är min uppfattning efter en flygning att det är ett väldigt bra lågprisbolag. Läste att de var nr 1 eller 2 på listan med bästa lågprisbolag. Och för övrigt så vill jag minnas att Venedig 2004 kändes trevligare än 2018, men det kanske är jag som ändrats?

Brexit kan jag inte yttra mig om men det ska bli spännande att följa utvecklingen oavsett om man måste planera sin resa bättre eller inte?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-10-21, 11:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Brexit påverkar flygresor?

Ja, jag har bara åkt med Easy Jet en gång och det var helt ok. Inget att klaga på för min del.

/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-10-21, 14:30
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Brexit påverkar flygresor?

Har bara flugit med Easy Jet en gång och det var Portugal Tur och Retur. De flygningarna placerade Easy Jet i topp hos mig vad gäller service och bemötande ombord. Så det får gärna bli flera gånger om inte Brexit stökar till det.

En annan erfarenhet från den resan var att E J var minutiöst petiga från Köpenhamn vad gällde handbagaget. Dock inget som drabbade oss. Men alla handbagage fick placeras i den berömda trä-boxen och de som inte klarade måtten fick problem, liksom de som utöver handbagaget hade ytterligare en liten handväska e dyl. Men när det gäller sådant så finns det flera bolag som är noggranna, och det finns kanske goda skäl till det när man ser storleken på de "handbagage" som en del släpar med sig in i kabinen.

Masse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT