Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-08-11, 00:19
zeus zeus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 76
Standard Vad gäller när bokad båtresa ändras

Hej
jag undrar över vad som gäller när rederiet ställer in en bokad resa. Vi hade en bokad biljett med Hellenic seaways 20 augusti som blev inställd via ett telefonsamtal 2 augusti.Lyckligtvis så kunde vi boka en ny biljett med Seajets samma dag men med en tidigare avgång och till ett högre pris. Visserligen kom ju avbokningen i god tid men det blev ju dyrare och en sämre avgång för vår del.Får man ingen annan ersättning än återbetalning av biljetten? Jag tänker att man skulle bli ersatt för mellanskillnaden för en dyrare biljett eller om det blir en extra hotellnatt.
Jag har även en fundering avseende Seajets avgång från Rafina. Vi har en bokad biljett från Rafina till Naxos den 15 augusti kl 15:00 med Seaspeed Jet men hur vi än söker så verkar inte den avgångstiden stämma längre. Däremot så avgår ju Naxos Jet 16:15.Vi har inte fått information angående ändrad avgång men misstänker att vi är ombokade till Naxos Jet. Visserligen är det ju en senare avgångstid men rederiet måste väl ändå informera om tiden ändras eftersom dem knappast känner till vilka olägenheter som uppstår för resenären om ankomsttiden till destinationen blir senarelagd.
/zeus
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-08-13, 14:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Vad gäller när bokad båtresa ändras

Jag är dålig på vad som händer i fall som ditt. Men tycker att du borde få tillbaka mellanskillnaden. Vet inte heller något om båten den 15/8, men vet att det är grymt mycket folk som är ut och reser nu, och absoluta peaken är kring den 15/8. De kanske inte hinner informera alla kunder?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT