Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-02-23, 21:22
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Båtluff

Har blivit rekommenderad på fb en båtluff Sifnos-Milos-Folegandros. Till vilket ställe är det bäst att flyga och med vilken ö börjar vi? Fick lite panik när jag nyss upptäckte att mycket redan är bokat i juni på Sifnos. Är vi sent ute? Vi har hört mycket gott om Sifnos men i övrigt är vi öppna för andra förslag än öarna ovan. Så vart är vi på väg i sommar?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-02-24, 10:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Båtluff

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Har blivit rekommenderad på fb en båtluff Sifnos-Milos-Folegandros. Till vilket ställe är det bäst att flyga och med vilken ö börjar vi? Fick lite panik när jag nyss upptäckte att mycket redan är bokat i juni på Sifnos. Är vi sent ute?
Ni kan flyga till Aten och börja med Sifnos, sedan Milos och Folegandros, och flyga hem från Santorini.

Det är kanske fullbokat via exempelvis booking.com, men knappast om du kontaktar ägarna direkt. Bokningssajterna har inte tillgång till alla rum.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-02-24, 14:57
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Båtluff

Från slutet av juni till mitten av juli 2008 luffade vi Pireus-Kythnos-Serifos-Sifnos-Milos. Vi hade inget boende förbokat (det har vi nästan aldrig), men det var inga problem att hitta rum på plats. Sedan flög vi från Milos tillbaka till Aten. Vi var mycket nöjda med den luffen.

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2017-02-24 klockan 15:07.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-02-24, 18:20
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Båtluff

Tack för svar Janne och Kimmen. Det låter ju väldigt bra. Det är rätt att jag bara kollade Booking.com. Så nu är hoppet på plats igen. Jag ska kika lite på Kimmens öar innan vi fortsätter med vår grovskiss.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-02-25, 09:25
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Båtluff

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Tack för svar Janne och Kimmen. Det låter ju väldigt bra. Det är rätt att jag bara kollade Booking.com. Så nu är hoppet på plats igen. Jag ska kika lite på Kimmens öar innan vi fortsätter med vår grovskiss.
Det finns ju också "Rooms" som inte finns på Internet över huvud taget, utan hittas bara på plats.

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2017-02-25 klockan 09:48.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT