Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-20, 16:27
Alexander Alexander är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 4
Standard Jobb

Hejsan,
Har varit på Naxos ett par gånger och det har varit kanon. Funderar på att åka till Grekland och jobba i sommar - helst Naxos. Någon som har erfarenhet av det? Är det svårt att få jobb t ex? Är 18 år...

Senast redigerad av Alexander den 2006-03-20 klockan 16:42.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-21, 08:09
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Jobb

Generellt skulle jag säga att det är lätt att få jobb på grekiska turistorter - men på Naxos är det nog inte så lätt som det brukade vara. Restaurang- och barägarna har gått ihop och tillsammans förbjudit kamaki-verksamheten (att stå och dela ut små reklamflyers, alltså, eller helt enkelt "ragga" gäster), som ju förut engagerade flertalet av de utländska ungdomarna som jobbade där. Så var det i alla fall härom året - kanske har det förändrats igen. Satsa på Paros eller ännu hellre Ios - där är det nog lätt som en plätt, även om man får räkna med att i stort sett arbeta gratis.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-21, 19:38
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Jobb

Hej hej!
Jag och min polare jobbade på Naxos förra sommaren, och jag uppfattade det aldrig som svårt att få tag i jobb. Vi var där i början av juni eftersom att vi tänkte att "ju tidigare desto lättare" men det hade nog inte spelat någon roll alls, det är hög omsättning på personal därnere, folk som slutar/åker hem/får sparken osv osv.

Jag vet inte hur der är med "reklam-flyers" egentligen, men jag hörde något rykte om att man fick stå, precis utanför ex baren men inte någon annanstans, Bl.a Karma hade "inkastare" förra sommaren.

åldern tror jag inte du behöver oroa dig för, jag lärde känna folk som jobbade därnere som fyllde 17 på sommaren där.

Hör gärna av dig om du har några frågor så kanske jag kan hjälpa till

//Elsa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT