Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-03, 11:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Boende/Lissis tråd

Alltså Lissi, jag tvivlar på att det finns en enda dag på hela året som Naxos är fullt.

Jag har visserligen inte varit på fler öar än 14 men ingenstans har det funnits ett sånt överflöd på rum som på Naxos. Boka inte i förväg, det blir bara dyrt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-03, 11:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Alltså Lissi, jag tvivlar på att det finns en enda dag på hela året som Naxos är fullt.

....ingenstans har det funnits ett sånt överflöd på rum som på Naxos. Boka inte i förväg, det blir bara dyrt!
TACK! Dessa ord LUGNAR!!!! Nu känns det riktigt kul..inte en tanke på hela året hade vi på Naxos..Nu känns det "SKITBRA"
Nu ska vi läsa Jannes guide och andras med om NAxos och även Paros ...

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-03, 12:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

För några år sen var Naxos lite jobbigt, man gick av båten och fick knö sig förbi horder av roomsare som desperat skrek "ten euro" efter en, det var ledsamt att se och fick en att känna som att det var ren välgörenhet att faktiskt hyra ett rum

Visserligen är läget ett annat i augusti - men det jag sett på Naxos i juni och september har jag inte upplevt på någon annan ö vid samma tidpunkter. Inte samma desperation grundad på överutbud av rum.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-03, 13:53
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Hej Lissi

Har ni testat pensionat ARGO. Där brukar jag bo och Inger eller Ingrid är jättetrevlig.

Uffe
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-03, 17:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Oniro bodde vi på ett år. Väldigt fint och trevligt grekiskt ägarpar.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-03, 17:12
Ullipos avatar
Ullipo Ullipo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 61
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Hej Lissi

Har ni testat pensionat ARGO. Där brukar jag bo och Inger eller Ingrid är jättetrevlig.

Uffe
Hej Uffe!
Om du ARGO vid S:t Georgios stranden tror jag att det är Katerina du tänker på (om det är frun i huset du menar). Fast vem vet du kan ju ha träffat en trevlig Inger eller Ingrid också .

Ulrika som är lite petig
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-03, 17:44
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Ang. Argo!

Håller med Uffe...Argo är klart prisvärt..ligger bra till i Naxos stad, lugnt och stilla. Inget lyx men rena & välstädade studios och supertrevliga ägare.
Ulf hon heter inte Ingrid..däremot Katerina och är svenska så det är lätta att ringa dit. Bor alltid där när jag är på Naxos!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-03, 18:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Argo har en utförlig annons på ö-beskrivningen för Naxos här på Kalimera

Som jag minns det låg det rätt högt i pris, kanske för att det också fanns svensk charter dit (vet inte om det gör det längre).

Dessutom bör man försäkra sig om att man inte får "nedsänkt balkong", alltså en bunker där man har utsikt mot anklarna på folk som går förbi utanför
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-03, 19:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Argo har inga rum lediga den tid vi ville och de de hade var alldeles för dyrt i "första " vändan...Vi får kolla när vi kommer fram vad vi hittar...
Nu stupar vi nästan på att det inte går att förboka biljett till färjan... Vi har försökt både via Rafina och Pireus men de har samma sega sökmotor ..Man kommer till sista steget sen kommer en skylt upp Sorry try again! eller en skylt med det glada budskapet OK! OK vaddå???? Vi måste väl för farao få en kod eller ett nr att visa upp vid disken? SÅ GREKISKT!!! 2 dagar har vi försökt.... SÅ jäkla krångligt har det aldrig varit förr...
Gubben börjar mumla nåt om CHARTER!!! Jag tröstar och säger att det bara är TIDEN på resan som blev fel. I juni går allt som en dans!....Allt fixar sig..NÅN färja ska vi väl komma med på Tack för alla tips om boende...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-07-03, 20:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Klokt att ni inte förbokar då blir det både billigare och enklare. Vill ni bo i stan
tycker jag att ni ska kolla på Oniro om dom står i hamnen. Vi tittade först på Argo den gången med det var källarplan och på Oniro fick vi nästan samma pris och en stor balkong med fantastisk utsikt. Annars finns det otroligt mycket att välja bland på Naxos. Bra standard på många boenden.

Eva
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-07-03, 20:55
restokige Karin restokige Karin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Trollhättan
Inlägg: 2
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Dessutom bör man försäkra sig om att man inte får "nedsänkt balkong", alltså en bunker där man har utsikt mot anklarna på folk som går förbi utanför[/quote]

Finns det risk för detta? Jag har bokat en vanlig tvårumslägenhet via Apollo och det stod ingenstans att man kunde få nedsänkt balkong. Någon som vet hur detta förhåller sig när man bokar boende på Argo via Apollo?
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-07-03, 21:18
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
....
Gubben börjar mumla nåt om CHARTER!!! ...
Jammen, Lissi, det har jeg gjort. CHARTER ( et fy-ord?) - tre uker på Naxos, det aller beste hotellet jeg har bodd på noen gang i Hellas, det var såå bra! Så loffet jeg derfra til flere øyer, i visshet om at 'mitt' rom var der for meg hele tiden. Jo da, det ble kanskje litt dyrere enn å reise på egen hånd, men du verden så deilig og avslappende det var! Skulle gjerne gjort det om igjen.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-07-03, 21:32
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Ursprungligen postat av restokige Karin Visa inlägg
Finns det risk för detta? Jag har bokat en vanlig tvårumslägenhet via Apollo och det stod ingenstans att man kunde få nedsänkt balkong. Någon som vet hur detta förhåller sig när man bokar boende på Argo via Apollo?
Jeg vet at det finnes hotellrom med nedsenket balkong på Naxos - og at man kanskje er ekstra utsatt for dette om man booker 'single uten tillegg i prisen' som charter. Har ved et par anledninger spurt hos charter-selskaper om man kan gardere seg mot dette, men det var det umulig å få et konkret svar på. Jeg sorterer den slags bort, og krever eks. 2. etasje og det jeg ellers ønsker, enten det gjelder charter eller reise på egen hånd (hvem vil vel bo under jorden i ferien , i solens land?!!)

Sjekk med hotellet eller selskapet hva du kan vente deg.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-07-03, 22:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Jammen, Lissi, det har jeg gjort. CHARTER ( et fy-ord?) -.
Charter är DEFINITIVT inget FY-ord för oss! Ett VÄLDIGT bekvämt ord! Detta är bara fjärde gången vi INTE åkt charter... och jag börjar luta åt att det faktiskt är VÄLDIGT mycket enklare!!

EvaL: Tack för tips!

Lissi - fortfarande utan båtbiljett...Ni som lyckas förboka HUR GÖR NI????? Vi får inget att funka med beställning hur vi än försöker...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-07-03, 23:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Ursprungligen postat av restokige Karin Visa inlägg
Finns det risk för detta? Jag har bokat en vanlig tvårumslägenhet via Apollo och det stod ingenstans att man kunde få nedsänkt balkong.
Jag har bott med nedsänkt balkong på Argo. Men det var inte på charter. Argo har mer än en byggnad, det jag bodde i var inte var inte "huvudhotellet".

Jag skulle lusläsa Apollos info för att se om jag hittade nåt om "nedsänkt balkong". Jag tycker sannerligen inte att de bör placera folk där om det inte framgår.

Men kolla med dem om du är osäker. Ber om ursäkt för att jag skrämmer upp dig utan att veta bestämt vilka rum Apollo har.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-07-03, 23:35
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

OOOPS!

Ser att jag får be om ursäkt för en uppgift till! Argos annons ligger inte kvar på Kalimera, det var en gammal sida som jag googlade fram.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-07-03, 23:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

restokiga Karin - jag läste på Apollos web nu, de skriver "balkong eller markterass" - då tvivlar jag på att det kan bli tal om bunkerbalkong.

De brukar nog vara ärliga på den punkten, annars hade man inte sett "nedsänkt balkong" i nån enda katalogtext - och det gör man ju.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-07-03, 23:46
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Lissi - fortfarande utan båtbiljett...Ni som lyckas förboka HUR GÖR NI????? Vi får inget att funka med beställning hur vi än försöker...
Hej !
Inte behöver du förboka båtbiljett ! Det är ju en vanlig vardag ni skall åka. Ifall ni skall åka Highspeed 2 (17.15) då behövs nog förbokning.
Men BlueStar/Naxos (17.30), kan jag inte tänka mig att det behövs förboka ! (Båten tar 1500 pers ! )
/ Tom (som alldrig behövt förboka)

Senast redigerad av Tom den 2007-07-03 klockan 23:48.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-07-04, 08:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lite bilder från Naxos stad!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

EvaL: Tack för tips!
Inte bara utsikten är fin där utan även rummen. Det är nog ett av de bättre boenden jag haft i Grekland. Både jag och dottern var jättenöjda.

Eva
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-07-04, 17:01
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Boende/Lissis tråd

Vid närmare kontroll står det faktiskt Katarina plus handskrivet efternamn som jag inte kan tyda.

Uffe
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT