Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år?
Ja, jag har redan bokat. 162 65.59%
Ja, jag ska boka senare. 54 21.86%
Nej. 10 4.05%
Vet inte. 14 5.67%
Jag bor i Grekland. 7 2.83%
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2011-01-12, 20:31
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Tips: Kolla med economycarrentals, de har bra priser (men det tillkommer en underredesförsäkring vilket står med mycket fin stil på hemsidan att det kan göra på vissa destinationer) och det var inga problem när bilen skulle levereras eller återlämnas!
Tack det ska kollas.

Abi
Svara med citat
  #42  
Gammal 2011-01-12, 20:45
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Det lutar åt 14 dagar i Parga i början av juli!Har bokat på och av några gånger, svårt att bestämma exakt tidpunkt redan nu - men blir ju så sugen!!
Först ska vi resa till Egypten en vecka nu på tisdag, sen får vi väl bestämma oss!

Katitzi
Svara med citat
  #43  
Gammal 2011-01-13, 12:34
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Hjälp!! Nu har jag tagit det första steget, sen får vi se hur det blir med det övriga. Resa bokad till Aten den 23 juni, hem från Aten den 10 augusti. Bara jag. Planen är att jag ska vara på Karpathos hela sommarlovet och resten av familjen kommer och går efter egna förutsättningar. Det här ska bli spännande! Nu ska jag bara hitta någonstans att bo...

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #44  
Gammal 2011-01-13, 13:14
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Du får väl bo hos "tanten" ni bodde för några år sedan Ett rum till dig och sen utöka rummen efter att familjemedlemmar kommer

Riitta
Svara med citat
  #45  
Gammal 2011-01-13, 13:26
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Du får väl bo hos "tanten" ni bodde för några år sedan Ett rum till dig och sen utöka rummen efter att familjemedlemmar kommer
Jo, jag hade tänkt det. Erika hoppas ju få jobba därnere hela säsongen, så hon vill också bo där. En egen enrummare för henne och en tvårummare för mig, så ordnar det sig. Nästa steg är att boka flygstolar till Fred och Emma, och sedan Emmas flyg från Kanada och tillbaka. David kan inte boka något än, eftersom han inte vet hur eller om han kommer att jobba i sommar, men han ska också försöka komma ner ett par veckor åtminstone.

Och sen tillkommer den "lilla" frågan om pengar.... men man får väl tänka optimistiskt!
Svara med citat
  #46  
Gammal 2011-01-13, 16:29
Emelie86 Emelie86 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 27
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Jag har idag betalat flygstolar arlanda-aten 26/5-18/6. Betalade 3200 kr t/r vilket blev billigare än resan vi gjorde i september. En restresa blir det nog i september oxå men då troligtvis en charter.
I mars ska vi ta en sista minuten för att få lite värme i förhållande till denna vinter men önskar det var värme så det kunde bli i grekland istället.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2011-01-13, 18:37
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Här är det också bokat nu! Känns så bra, hade länge siktat på att flyga till Santorini, men nej, så blev det ju inte alls. För det blev flyg Helsingors-Aten i stället och nu skall jag börja tänka i nya banor. Känns väldigt roligt att få planera. I juni bär det av.
/ Anne
Svara med citat
  #48  
Gammal 2011-01-15, 00:19
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Jaha, så var nästa bokning gjord. Flygstolar till Karpathos för Fred med dotter Emma, de kommer ner den 30 juni och stannar i tre veckor. Sen får vi se vad som händer.

Karin
som ser ut att få så gott som hela sommarlovet på Karpathos
Svara med citat
  #49  
Gammal 2011-01-15, 05:35
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

10:e juni kl. 05.55 via Athen till Samos till "sommarstugan". 27:e juni från Samos till Athen, och 30:e juni från Athen tillbaka till Arlanda och vidare till Åland. Före detta skall vi hinna med 2 orienteringsresor till Spanien under våren.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2011-01-16, 02:47
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Bokat! Så var det klart med ännu en tur på Återvändar-listan. 15 - 29 september får vi så än en gång återse det kära Karpathos. Härligt!

Hade ambitioner att plocka ihop en tur med reguljärflyg eller charterstolar för att sedan boka boende själv. Ett alternativ med SAS och Olympic var på gång när jag gick in på Airtours för att kolla där efter ev flygstolar. Hittade då flyg + 2 veckor boende på Hotel Kalimera för 5049 kr. Då känns det ju lite korkat att hålla på att plocka ihop något själv som sannolikt bara blir dyrare. Känns som ett bra pris och vettigt boende.

Mats
Svara med citat
  #51  
Gammal 2011-01-16, 09:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Ja, inte behöver grekerna vara oroliga att vi på Kalimera sviker i alla fall.....Här bokas det för fullt. Även jag har plusat på årets Grekkonto

Lissi
Svara med citat
  #52  
Gammal 2011-01-16, 18:24
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Vel fia har bokat både till karpathos och Naxos, kan ej bestämma vilken ö jag ska välja, har nu 1v på mej....vilken ö ska jag välja

Senast redigerad av theresa den 2011-01-16 klockan 19:10.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2011-01-16, 18:50
Vincet Vincet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 30
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Visst är greklandsresan bokad. Det blev en annorlunda greklandstripp, nämligen påskresa till Pilionhalvön och byn Zagora. Påsken är stor i Grekland och det har varit en önskan länge att vara med om detta. Kolla länken vad jag skall uppleva, http://www.osterlen.info/ora/
Svara med citat
  #54  
Gammal 2011-01-16, 19:04
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Velfia har bokat både till karpathos och Naxos, kan ej bestämma vilken ö jag ska välja, har nu 1v på mej....vilken ö ska jag välja
Båda? Annars säger jag som alltid: Karpathos!

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #55  
Gammal 2011-01-16, 19:12
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Båda? Annars säger jag som alltid: Karpathos!

Karin
som alltid längtar ner
Klart jag skulle välja båda om pengarna fanns nu har jag inte dom pengarna tyvärr, måste välja
Svara med citat
  #56  
Gammal 2011-01-16, 19:15
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Båda? Annars säger jag som alltid: Karpathos!

Karin
som alltid längtar ner
En liten fråga bara, sälj in Karpathos till mej, varför ska jag välja Karpathos framför Naxos? vilka fördelar har ön?
Svara med citat
  #57  
Gammal 2011-01-16, 19:22
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Själv har jag bara varit på Karpathos av de två, men jag mår inte bra om jag inte får min årliga dos. Okej, stränderna på Naxos sägs vara bättre, men det beror nog på vart man åker, det finns härliga sandstränder på Karpathos också. Naxos verkar vara mer turistiskt, av vad jag har läst mig till här. En väninna som var på Karpathos för första gången i fjol sade till mig att hon tyckte att ön var som Samos varit för 30 år sedan, innan det blev "förstört" av alla turister. Det är lätt att få kontakt med folk, man blir välkomnad. Och det finns helt gudomliga stränder av alla de slag. Ön har en dramatisk natur, och flera charmiga bergsbyar att strosa runt i om man har lust med det. Fantastiskt god mat kan du också hitta här. Samt ett par nattklubbar om du gillar sånt. För att inte tala om musiktavernan Pelagos för den som tycker om äkta grekisk musik!

Annars är det bara att gå in på min profil och titta på fotoalbumen, och kanske läsa mitt resebrev från 2010...

Karin
som har bokat sju veckor på Karpathos i sommar...
Svara med citat
  #58  
Gammal 2011-01-16, 19:37
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Tack för svaret, tavernan du pratar om med GREKISK MUSIK,var ligger den? jag älskar att sitta på en taverna med äkta Grekisk musik. Vill gärna se det äkta Grekiska.

Jag älskar också att strosa runt i smala gränder på kvällarna, utan bil, dagarna är en helt annan sak, då åker jag runt med bil eller bara solar och badar och myser.

Men kvällarna vill jag kunna äta och dricka och strosa runt i mysiga gränder där jag bor. Kan man göra det i Karpathos? det är den stora frågan
Svara med citat
  #59  
Gammal 2011-01-16, 19:59
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Taverna Pelagos ligger utmed strandvägen, ca tio minuters promenad från centrum av Pigadia. Det går inte att missa den, musiken hörs ända till vägskälet vid Seven Eleven. (Vilken inte har någon som helst likhet med 7-Eleven som vi känner det utan är en liten grekisk taverna.) Och visst kan du strosa runt i gränder inne i stan, även om de inte är av det slag som på vinnarbilderna i fototävlingen annat än uppe i småbyarna. Trafiken går i princip på två enkelriktade gator, en åt vardera hållet. Folklivet håller sig främst på hamnpromenaden och cafégatan som går parallellt med den. Hamnpromenaden är avstängd för trafik efter klockan 19 (utom de dagar fraktbåten är försenad), och där promenerar ALLA på kvällarna, greker som turister. Och du som gillar gränder ska absolut åka upp till Olympos!
Svara med citat
  #60  
Gammal 2011-01-16, 21:37
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Tack snälla för hjälpen... ska försöka bestämma mej snart.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT