Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2005-11-11, 17:40
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
På min födelsedag! Då får vi skåla varandra till, ni på Skiathos, och vi på Karpathos. Härligt!
Absolut!

Min man och jag firar dessutom fem år tillsammans just den dagen - vilket trevligt sammanträffande!

Ruby
Svara med citat
  #42  
Gammal 2005-11-11, 18:48
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Jajamen, detta blev slutpriset, eftersom vi avbeställde maten och avbeställningsskyddet. Dessutom fick vi flygtilläggrabatt 350 kr (vad det nu kan vara) och internetrabatt 50 kr per biljett. Så med alla "minus" blev det alltså 148 kr!

Ivi
-som har studerat den utskrivna biljetten ett par gånger extra även idag


Nu fattar jag ingenting, när jag gick in och kollade stod det alltså 148 kr, jag avbeställde mat och avbeställningsskydd plus att det stod flygtillägg rabatt 400 kr och 50 kr internetrabatt, slutsumma 648 kr . På bokningspappret jag skriver ut står sedan 400 kr flygtillägg. slutsumma för 3 biljetter 1944 kr
vilket inte var vad jag tänkte mig, snopet...
Får ringa Apollo och höra varför jag får flygtillägg på 400 kr på mina bokningar ingen annan verkar ju få det.


Monica
Svara med citat
  #43  
Gammal 2005-11-11, 18:50
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Kollade lite på skoj på Apollos oneway-biljetter i kväll tillsammans med grannen. Vad hittade vi? Jo, Arlanda-Karpathos 21 september 148 kr!!!
Vad göra? BOKA så klart Så nu har jag den utskrivna biljetten för mig, sambon och grannen i min skrivbordslåda.
Återstår bara att hitta en resa hem till lika trevligt pris , gärna från Kreta eller Rhodos kring 5 oktober. Tips, någon?

Ivi
-som tyvärr inte hade ouzo hemma att fira med , men i morgon kväll firas det minsann på Kafelino
TACK FÖR TIPSET

Har nu bokat in mej på samma flyg vilket innebär att jag för andra året
i rad kommit över en 148 kronorsbiljett till Karpathos.

Har nu 3 resor bokade nästa år kanske dags att lägga in alla nedräknare

Får fira rejält i morgon

bosse
Svara med citat
  #44  
Gammal 2005-11-11, 18:51
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Flygtillägg rabatt brukar betyda att man får rabatt, i ditt fall 400, på priset...

Men det borde inte stå slutsumma 648 för en biljett då. Konstigt. Hör med apollo!
Svara med citat
  #45  
Gammal 2005-11-11, 22:12
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
TACK FÖR TIPSET

Har nu bokat in mej på samma flyg vilket innebär att jag för andra året
i rad kommit över en 148 kronorsbiljett till Karpathos.

Har nu 3 resor bokade nästa år kanske dags att lägga in alla nedräknare

Får fira rejält i morgon

bosse
Vad kul! Skynda er ni andra kalimeror och boka så kan vi ha en liten kalimera-fest ombord!

Ivi
-som har precis kommit hem från Kafelino, där vi hade mycket trevligt och trivsamt som vanligt
Svara med citat
  #46  
Gammal 2005-11-11, 22:15
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Citat:
Ursprungligen postat av monica
Nu fattar jag ingenting, när jag gick in och kollade stod det alltså 148 kr, jag avbeställde mat och avbeställningsskydd plus att det stod flygtillägg rabatt 400 kr och 50 kr internetrabatt, slutsumma 648 kr . På bokningspappret jag skriver ut står sedan 400 kr flygtillägg. slutsumma för 3 biljetter 1944 kr
vilket inte var vad jag tänkte mig, snopet...
Får ringa Apollo och höra varför jag får flygtillägg på 400 kr på mina bokningar ingen annan verkar ju få det.


Monica
Hade också strul med detta till och börja med faktiskt , men gjorde om bokningen och si! då gick det!
Säger som Janet, kolla med Apollo!

Ivi
Svara med citat
  #47  
Gammal 2005-11-12, 18:02
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Tack för tipset om billiga biljetter. Har just nu bokat 2 st till Karpathos den 28/9 till det fantastiska priset 556 svenska kronor för oss båda!
Nu gäller det bara att hitta några biljetter hem också, det verkar inte finnas några hos Apollo ännu, det gäller väl att ha lite is i magen!
Ja, då har vi 2 resor till Grekland att se fram emot nu när vintermörkret lägger sig över riket.
Kicki
Svara med citat
  #48  
Gammal 2005-11-12, 19:01
Marie & Thore Marmins avatar
Marie & Thore Marmin Marie & Thore Marmin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 90
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Grattis! Vi har ej heller hittat hemresa. enl. kundtjänst Apollo så är inte planeringen för hösten 2006 klar ännu, kommer vecka 47 så det gäller att ha is i magen och hoppas att det löser sig. PS sterling flyger ifrån kreta prisex, 202euro/2pers till kastrup DS
Svara med citat
  #49  
Gammal 2005-11-12, 19:03
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Visst brukar hemresorna vara betydligt dyrare än utresorna?
Varför är det så egentligen.. någon som vet?
Svara med citat
  #50  
Gammal 2005-11-12, 19:34
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Är lite irriterad på apollo har bokat utresa till Kreta i aug.har 1vecka på oss att betala,hemresorna har ej kommit än.Skulle inte förvånas om hemresorna släpps om drygt 1vecka,alltså när alla har betalt sina "billiga" utresor,sen sätter dom kanske dyra hemresor.Vad tror ni?
/emy
Svara med citat
  #51  
Gammal 2005-11-12, 21:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Visst brukar hemresorna vara betydligt dyrare än utresorna?
Varför är det så egentligen.. någon som vet?
För att alla ska hem. Resor för 148 eller 198 kr är en ren förlustaffär frånsett det mervärde som skapas av att flygstolarna inte är tomma. Någon liten vinst vill väl flygbolagen ha ändå.

Eva
Svara med citat
  #52  
Gammal 2005-11-13, 16:51
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
För att alla ska hem. Resor för 148 eller 198 kr är en ren förlustaffär frånsett det mervärde som skapas av att flygstolarna inte är tomma. Någon liten vinst vill väl flygbolagen ha ändå.

Eva
Hej!
Fast jag och Git har faktiskt vid två tillfällen lyckats boka one-way från Kreta till Köpenhamn med Apollo för 198 pengar.
Men visst, det kan ju knappast löna sig för operatören.
Nu när vi på fredag flyger med Snowflake för att stanna i Sverige under en dryg vecka så pyntar vi 3200 SEK totalt tur och retur för oss bägge. Det får väl anses som ok med tanke på att det är november och charter-kärrorna har slutat att flyga på Grekland.

Calle!

Senast redigerad av Calle den 2005-11-13 klockan 16:55.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2005-11-13, 20:41
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
För att alla ska hem. Resor för 148 eller 198 kr är en ren förlustaffär frånsett det mervärde som skapas av att flygstolarna inte är tomma. Någon liten vinst vill väl flygbolagen ha ändå.

Eva
Såklart de ska få vinna lite, det är ju tack vare dem vi kan resa så mycket som vi gör.
Svara med citat
  #54  
Gammal 2005-11-13, 20:42
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Hej!

Nu när vi på fredag flyger med Snowflake för att stanna i Sverige under en dryg vecka så pyntar vi 3200 SEK totalt tur och retur för oss bägge. Det får väl anses som ok med tanke på att det är november och charter-kärrorna har slutat att flyga på Grekland.

Calle!
Det är absolut bra pris, med tanke på säsong.
Hoppas ni får en trevlig Sverigevistelse!
Svara med citat
  #55  
Gammal 2005-11-14, 00:46
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Det är absolut bra pris, med tanke på säsong.
Hoppas ni får en trevlig Sverigevistelse!
Hej!
Sverige-vistelsen kommer att bli kort men rolig!
50-års-partaj, besök från Sthlm, titta till båten, spela in trummor med svensk musikant, med mera!

Sedan är det fort som blixten tillbaka hit ner till Kreta!

Calle!

Senast redigerad av Calle den 2005-11-14 klockan 01:31. Anledning: Stavv samt grammmatikk-fel!
Svara med citat
  #56  
Gammal 2005-11-16, 21:52
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Trodde inte mina ögon...

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Kollade lite på skoj på Apollos oneway-biljetter i kväll tillsammans med grannen. Vad hittade vi? Jo, Arlanda-Karpathos 21 september 148 kr!!!
Vad göra? BOKA så klart Så nu har jag den utskrivna biljetten för mig, sambon och grannen i min skrivbordslåda.
Återstår bara att hitta en resa hem till lika trevligt pris , gärna från Kreta eller Rhodos kring 5 oktober. Tips, någon?

Ivi
-som tyvärr inte hade ouzo hemma att fira med , men i morgon kväll firas det minsann på Kafelino
Hej alla Kalimeror!
Jag har haft lite Kalimeratorka men nu ser jag att man måste gå med i klubben. Vi har oxå bokat oneway nästa år till Kreta 148:-/pers!! = 592:- för 4 pers det är ju helt sjukt egentligen. Men som sagt det finns inga hemresor än, de skulle komma i slutet av månaden trodde Apollo, men i värsta fall så får vi väl slå rot där, tja varför inte ?!

Nu börjar det rycka i Grektarmen igen som det alltid gör när det blir mörkt och kallt.

Ha de gött!
Joppan
Svara med citat
  #57  
Gammal 2005-11-17, 12:44
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Hej, här är en som också haft Kalimeratorka, men nu är jag med igen!
Jag kan inte hitta en enda biljett till de priser ni nämner (148-198) Jag söker på tiden apr-juni och de billigaste går på 1348-mat-avbest= 768 kr(Santorini) till Aten 1598-mat-avbest=1018 kr. Alla öar är intressanta för oss.
Är de billiga biljetterna slut eller vad kan det bero på? Jag har även provat med olika avreseorter, men icke...
Anita
Svara med citat
  #58  
Gammal 2005-11-17, 13:11
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Smithan
Jag kan inte hitta en enda biljett till de priser ni nämner (148-198) Jag söker på tiden apr-juni och de billigaste går på 1348-mat-avbest= 768 kr(Santorini) till Aten 1598-mat-avbest=1018 kr.
Är de billiga biljetterna slut eller vad kan det bero på?
Det mesta tog nog slut väldigt snabbt, dvs redan under torsdag-fredag förra veckan.
I måndags fanns det fortfarande kvar några få, bland annat i slutet av augusti och i slutet av september. NU vet jag inte, men någon enstaka kan man kanske hitta om man kollar alla öar och månader.
Svara med citat
  #59  
Gammal 2005-11-17, 23:22
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Santorini

Jaha då var det bokat till Santorini i slutet av september. Kunde inte låta bli när det kostar 296:- för två personer. Hoppas att jag kan hitta någon resa hem en vecka senare. Om jag har förstått det hela rätt så kommer apolloäven att lägga ut one way hem från Grekland senare? Men det känns som ett senare problem, just nu känns det skönt att kunna logga in en nedräknare och nästan vara påväg, bara en sådan liten detalj som hemresan ordnar sig så....
Svara med citat
  #60  
Gammal 2005-11-17, 23:34
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

....ja fick tag i en billett ARN-Karp 14 sep 06 för 148 pix....
Hemresan orner sej vare lider.....
Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT