Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2015-09-02, 14:36
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Jeg måtte bare lage en liten (?) bildetråd om Kardamili

I Mai 2009, etter å ha bodd hos Stella for første gang skrev jeg noen linjer, og la inn noen bilder fra "Stellas rooms"

Jeg tenkte ikke over hvor mange som har sett bildene/lest, men at t o stykker har skrevet, Takk Ivi og Lissi, sier vel noe om interessen
Derfor har jeg aldri laget noe reisebrev fra Kardamili/ Mani/ Peloponnese, holdt meg til det populære, øyene

Men nå er jeg veldig glad for at Kardamili, og Peloponnese, endelig har kommet i fokus her på Kalimera

Selv skal jeg ikke til Kardamili før til våren..., men nå lengter jeg s å, og med dagens vær her hos oss, s t r i r e g n og 10gr, bare m å jeg finne noen bilder og dele

Kanskje Janne kan kopiere linken? ( - jeg har ikke kompetansen )
Stellas hus ser ut som da, og utsikten er den samme herlige
Aller mest lengter jeg d i t

Mailadressen er : trisilio@otenet.gr om noen vil ta kontakt, og jeg heter Katerina ( i Hellas), om noen vil referere til meg

Her er noen, jeg kaller dem lengtebilder, fra "her og der" i byen :
Jeg begynner med et bilde som viser at man ikke trenger å bo på toppen for å nye utsikten hos Stella, dette bildet er tatt foran huset :


Det går en snarvei/genvei fra Stella's hus og ned til hovedgata, langs den, og flere steder ellers i Kardamili, vokser disse små alpefiolene



Vi synes det er s å vakkert i og rundt Kardamili

Det finnes et supermarked mye nærmere Stella.
Men fordi vi n y t e r denne vyn, velger vi ofte en av de to som ligger til venstre i bildet her
Berglandsbyene i det fjerne, Prosilio og Tzeria, er to av m a n g e i få kilometers avstand




Man spiser generelt godt i Kardamili, men kanskje aller best her, på "Perivolis", synes vi



Like utenfor byen ligger, retning Kalamata, Restaurant "Kastro", også en favoritt, men bra bilder derfra fant/har jeg ikke.

"Kiki" har og veldig god mat, og som sagt/skrevet, det har de fleste

Men mest kjent er " Lela's", men det er ikke alltid åpent der når vi kommer ( midt i okt sist)
Ikke lett å se at det står Lela på skiltet:



Fortsatt Lela's:



Så et utsiktsbilde fra "Dioskouri", Ok mat der og, dessuten ofte levende musikk :



Ser etter flere lengtebilder etterhvert
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT