Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-12, 22:38
Susanne Englöf Susanne Englöf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: STOCKHOLM
Inlägg: 1
Standard Agios Georgios, är det ett bra resmål?

Hej! Har en resa på 3 veckor som väntar, i juli månad. Önskar lite tips och åsikter om Agios Georgios. Vi ska bo på ett lite enklare hotell, Stephanie.
Susanne o Gustaf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-27, 21:13
catta catta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11
Standard Sv: Agios Georgios, är det ett bra resmål?

Härligt med korfuresa,vill också dit igen.Vilket bolag åker ni med?/Mvh.Catta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-12, 12:16
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Agios Georgios, är det ett bra resmål?

Citat:
Ursprungligen postat av Susanne Englöf
Önskar lite tips och åsikter om Agios Georgios.
Vilket Agios Georgios är det ni ska till? Det finns åtminstone tre byar med samma namn på Korfu...

Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-06, 14:16
evakalimera evakalimera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 0
Standard Sv: Agios Georgios, är det ett bra resmål?

Hejsan. Jag och min sambo kommer att resa till Agios Georgios i augusti och vi kommer också att bo på Stephanie. Vore kul med lite tips från er, bra stränder mm. Hoppas ni har haft/har en bra resa. MVH Eva

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-06 klockan 14:38. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-27, 12:46
lolalamba lolalamba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Kumla
Inlägg: 1
Standard Sv: Agios Georgios, är det ett bra resmål?

Citat:
Ursprungligen postat av evakalimera Visa inlägg
Hejsan. Jag och min sambo kommer att resa till Agios Georgios i augusti och vi kommer också att bo på Stephanie. Vore kul med lite tips från er, bra stränder mm. Hoppas ni har haft/har en bra resa. MVH Eva
Hejsan!

Kom hem i förrgår från ett VARMT Agios Georgios ( St George som grekerna själva kallar det för)! Längtar redan tillbaka! Det var jättemysigt... Bodde på samma hotell som ni ska bo på (Stefanie)...

Kan ge lite info om stället som är bra att veta. Stefanie tar resturangen "Le Bistro" hand om, det ligger nära hotellet... (Man går till höger för att nå det, kommer fram till en typ T-korsning o rakt fram, snett till vänster ligger resturangen)
Du får nyttja nästan ALLA pooler på de andra hotellen (även de som inte Apollo har).

Apollo har infoträffar (som vi ej gick på) o där fick man tydligen reda på att de har börjat att köra några egna bussturer till Corfutown för att de lokala bussarna kommer o går lite hur som hellst (två ggr / dag SKA det vara)...

Om ni vill hyra bil så rekomenerar vi "George"! Det är inget ställe som Apollo har rekomenderat, men bra bilar, bra info, bra försäkring och jättebra priser! (Vi hyrde en dag på en vecka)

Om ni reser så FÅR NI INTE MISSA "LaGrotta bay" som ligger i Paleokastritsa. Det är ett underbart ställe (ingen bra badstrand utan klippor) med kristallklart vatten (Turkost) underbart att snorkla i...

I Agios Georgios har ni en underbar strand! När ni går från hotellet så tar ni höger... Då kommer ni fram till T-korsningen som jag skrev om tidigare. Om ni vill ha aktiviteter (bad) typ flaaskärm efter båt) så tar ni höger... Det är lite sämre strand än den som jag kommer att rekomendera! Om ni tar vänster i t-korsningen så är det en bit att gå (ca 600 m från hotellet) så viker ni av till vänster! JÄTTEFIN strand!

När ni går på gatan där så går ni förbi ett hotell som heter "Blue Sea" som har en bar o resturang... ÄT DÄR!!!!!
Har jättefin mat, bra priser, delar upp maten i barnportioner om ni har barn, UNDERBAR personal!

Jag har massor av bilder från staden/stranden/Lagrotta osv... Bara att höra av dig om du vill se!

Jag avundas er att ni ska åka! LÄNGTAR TBX! Vi hade visserligen 45 grader (41 grader i skuggan kl 19,30 på kvällen) men det var bra ändå!

Ett ställe ni ska handla på (frukost odyl) är Supermarket Anna... Ligger på vänster sida om hotellet, mot (Hotellet)Tzevenos...

Ha en FIN resa!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-27, 14:15
Annika_ Annika_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Agios Georgios, är det ett bra resmål?

Håller med att man inte får missa Peleokastritsa, jätte fint. Rekomenderar er att hyra moped, bil, fyrhjuling och åka upp till byarna i bergen..jätte mysiga byar. Speciellt en mellan Agios Gordis och Korission lake och en liten by mellan Sinarades och Pelakas. (Kommer ej i håg namnen)
Bodde i Agios Gordis i september förra året. Jätte fin strand där.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT