Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-27, 15:41
Anettes avatar
Anette Anette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Solna
Inlägg: 40
Standard Det var inte så farligt...

Ja, då har vi varit på Zakynthos. Jag var ganska orolig innan att det inte skulle vara något vidare. Givetvis hade jag redan insett att ön inte var som jag vanligtvis vill att "mina" öar ska vara. Resan var billig, och det är samma sol och samma hav. Det var vila och avkoppling vi i första hand behövde.
Vi bodde i Argassi, och stranden där var precis så uruselt dålig som jag läst här på forumet att den skulle vara. Istället för att tappa sugen gick vi direkt och hyrde en bil för hela veckan. Det var ett bra drag. Vi körde ner mot Vassilikoshalvön, och började med stranden vid Grekana längst söder ut. Riktigt bra. Det är en av de stränder som sköldpaddorna lägger sina ägg på, så det var strikta regler om var man fick röra sej någonstans. Ingen taverna men det fanns möjlighet att köpa smörgåsar och fruktsallad, som förmodligen är den godaste jag har ätit.
Vi körde ner till de andra stränderna på halvön varje morgon för att se om någon var värd ett besök, men vi tyckte inte det och återvände till Grekana.
Det finns säkert mycket fint att se på Zakynthos, men vi riktade in oss på sol och bad, så det blev inga långa utflykter.
Maten var mycket bra, kanske den bästa jag ätit i Grekland. Inkastarna längs de två centrala gatorna drev oss till vansinne. Vi höll oss upp mot bergen i byn där det finns en fantastiskt trevlig taverna som heter Phoenix som ägs av George. Ännu lite längre upp i backarna ovanför byn ligger tavernan Blue n Blue. Mysig!!
Visst fanns där en massa engelsmän, men väldigt mycket irländare också. Det trevliga med irländarna är att dom håller på Sverige i fotboll när vi spelar mot England. Det förgyllde kvällen den 20 juni...
Nää, det här var inte min typ av ö. Alldeles för turistig och, som jag upplevde det, charmlös.

/Anette, som alltid har Lefkas och Tilos i hjärtat...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-27, 21:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Det var inte så farligt...

Även om ön inte blev en favorit låter det som om ni gjorde det bästa av semestern!

Det är tamejkatten svårt att inte trivas i Grekland. Jag har också varit på öarna som inte hamnar på topplistan efteråt men när jag är där lyckas jag alltid trivas ändå.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-28, 09:50
Anettes avatar
Anette Anette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Solna
Inlägg: 40
Standard Sv: Det var inte så farligt...

Det är precis som du säger, Inkfish, det går inte att inte trivas i Grekland! Jag bestämmer mej alltid för att det aldrig kan vara så illa att det inte går att göra bättre, och det stämde den här gången också. En helt okej semestervecka.

/Anette
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-29, 09:14
stewik stewik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Det var inte så farligt...

Det var ett tag sen jag upptäckte denna sidan i o m att jag bokat en resa för mig o dottern till Zak. Vi vill ha sol, bad och sköldpaddor.

Usch vilken ångest jag får emellanåt...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-06-29, 12:14
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Det var inte så farligt...

Stewik, glöm då inte att reseupplevelser alltid är otroligt subjektiva. Efter några år på Kalimera lär man sig att VARJE ö har sina totalt hängivna fans. Det en inte alls gillar är nån annans ögonsten.

Ni kommer säkert att få det jättebra.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT