Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-24, 22:28
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Home =(

Nu är vi hemma igen efter 4 underbara veckor i Kykladerna. Känns tråkigt att vara tillbaka, hade gott stannat en eller två veckor till

Vi besökte Folegandros, Ios, Mykonos, Paros, Naxos och Santorini. Vädret har varit bra, i början var det något kallt på kvällarna och vi kunde gott haft med oss någon mer tjocktröja. Kom lite regn på Mykonos men annars har det varit toppen. Kallt i vattnet men det värmdes upp allt eftersom till riktigt behaglig temperatur nu senast på Santorini.

Folegandros var SÅ vacker, Mykonos var mysig, och det var bra puls och fina stränder, absolut en favorit. Naxos och Santorini självklart bra och som vi besökt tidigare.

Ios var inte riktigt som vi hade tänkt oss, dock fina bad, Paros gav vi en chans och Naoussa som vi sett lite av tidigare var fortfarande lika mysigt. En del trevliga bad Kolymbithres och Santa Maria. Den värsta som jag sett är Punda stranden, usch! Annars gillade vi ön något vidare...

Hur som helst så var det riktigt hett de dagar vi var på Santo så ni som ska ner snart får det nog skönt.

Resebrev kommer om ett tag när jag har landat och smält alla intryck

/Alexandra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-25, 11:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Home =(

Välkommen tillbaka Alexandra

Det låter riktigt härligt. Ska bli spännande att se vad du säger mer om Folegandros, jag ska nog dit i september.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-25, 12:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Home =(

Roligt att ni haft det bra. Folegandros är en av mina favoriter så jag hoppas på en tur dit nästa år för det var nu några år sedan. Cykladerna är mina favoriter trots att det finns många andra fina ställen i Grekland. Skriv gärna lite mer om Folegandros. Jag skrev i en annan tråd att jag minns ön som skräpfri skulle vara kul att höra om det stämmer. Fourni som jag besökte i juni var en mycket fin ö men usch vad mycket gammalt skrot jag stötte på under mina vandringar i naturen.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT