Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-12-14, 10:05
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Kreta, men var?

Blev lite glad idag när jag i morse förstod att TUi kommer att köra några avgångar till Kreta ifrån min hemmaflygplats. Vi brukar mest åka reguljärt men att åka från flygplats 20 min från vårt hus istället för 3 tim t Arlanda är ju guld värt!

Men vilken av dessa ställen ska vi nu välja? vi har nästan ingen erfarenhet alls av Kreta(en gång Rethymnon) vi gillar inte turistuppbyggda platser/AC/stora anläggningar eller helt ute p vischan....
Maleme, Agia Marina, Platanias, Gerani, Agii Apostoli, Kolimbari, Agia Marina, Amoudoara, Chania, (gjort en prel.bokning Nea Chora; hotel Christina då jag tror jag läst gott om hotellet där i forumet...) Rethymnon?

Vad tror ni som kan Kreta?
/emma
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-12-14, 10:16
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Kreta, men var?

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Blev lite glad idag när jag i morse förstod att TUi kommer att köra några avgångar till Kreta ifrån min hemmaflygplats. Vi brukar mest åka reguljärt men att åka från flygplats 20 min från vårt hus istället för 3 tim t Arlanda är ju guld värt!

/emma
Verkligen! Jag skulle välja antingen Nea Chora eller Rethymno. Kanske Agii Apostoli, men där har jag inte varit.

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-12-14, 14:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kreta, men var?

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
(gjort en prel.bokning Nea Chora; hotel Christina då jag tror jag läst gott om hotellet där i forumet...)
Du har valt helt rätt! Nea Chora är fantastiskt, och Hotel Christina är det bästa hotellet i Nea Chora. Det är bara att gratulera.

Här kan du läsa om Nea Chora.

Gatan som går genom Nea Chora är numera gågata, därför stämmer inte alla bilder på sidan ovan. Jag ska lägga ut nya bilder i vinter.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-12-14, 17:19
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Kreta, men var?

Agii Apostoli med sina härliga badvikar är en stor favorit på Kreta för oss.
Tycker om att bo i trakterna runt Hotell Flamingo (googla) som vi stortrivits på. Det finns flera små mysiga hotell där. Lugnt o skönt och nära havet. Inget hålligång ställe men flera restauranger o tavernor. Nära till bussen som åker till Chania på en "kort kvart" och till de orter du nämnt på samma tid. Ja utom Rethymnon då..
/ Kajja
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-12-16, 11:01
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: Kreta, men var?

Tack snälla för era svar. Låter den snabba prel. bokningen till Nea Chora vara kvar, tror att det blir bra! Ser också att den resan nu gått upp med mer än 4000 kr det är lite galet....
/emma
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-12-18, 19:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Re: Kreta, men var?

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Tack snälla för era svar. Låter den snabba prel. bokningen till Nea Chora vara kvar, tror att det blir bra!
Det kommer bli jättebra!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT