Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-26, 19:11
Aneta Aneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 80
Standard september månad

Hej , vi hade planer på att åka till Karpathos i september och fira min man som fyller 50, vi två + tre ungdomar i åldrarna 18, 21 o. 23. Har varit i Pigadia i augusti månad vilket var varmt o skönt. Nu undrar jag om september är kyligare och blåsigt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-26, 19:58
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: september månad

...Jag brukar sticka ner dit i mitten av september och stanna i 3-4-5 veckor och jag tycker att det är skönt väder på ön, möjligen en aning svalare på kvällen, men det tycker jag bara är skönt, van som man är att sova med fönstret öppet hela året...
Det finns nog väderstatistik på Nätet från Karpathos om man är väldigt intresserad, men det är ju det som varit och vad som kommer kan man ju bara spekulera om.Här < http://www.wunderground.com/global/s...P.html#History > finns lite att kika på....
Mvh,
Mikke
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-02-08, 12:40
Aneta Aneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 80
Standard Sv: september månad

Vi har nu tittat på resan och för tre ungdomar över 18 år som stannar i en vecka och för min man och mej som stannar två veckor, blir det 27.545:-( resa+lägenhet). Början av september, tror ni att man kan komma undan billigare eller är det ett bra pris?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-02-08, 17:58
Ernie Ernie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 75
Standard Sv: september månad

Synes ikke den prisen var så gal, siden dere er 5 og prisen på en uke er ikke så mye billigere enn for to uker...
Vi reiste ned i midten av septemper for 8 år siden, og vi hadde stort sett over 30 grader i 14 dager, men da var det ekstremt varmt til å være september.
Tipper temp ligger mellom 25 og 30 på dagtid da dere skal dit. Deilig!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-02-08, 18:01
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: september månad

...en variant som kanske blir billigare är ju att köpa flygstolar och själv fixa boendet.....
Fördelen med det är att man s.a.s. kan välja var man vill bo, och i september är det antagligen billigare...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-02-09, 08:44
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: september månad

Jag brukar åka till Grekland varje år i mitten av september och stanna fyra veckor.
Jag rekommenderar att köpa flygstol och boka boende själv. Säsongen går mot sitt slut och det är oftast lätt att hitta något. Goggla annars på ön + pensionat och det kan komma upp möjligheter till privat boende. Vädret är till 99 procent underbart och jag har oftast badat fram till hemresedagen (mitten av oktober).
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT