Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-09, 23:35
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard PANTHEON, OASIS, REGINA

Någon som har bott på Pantheon i Karpathos stad (eller snarare ca2 km utanför kanske)? Hur var boendet, och är det långt att gå in till centrum?

Jag har även bokat Regina och Oasis, någon som har erfarenhet av något av dessa tre boendena? Svårt att bestämma mig

Alexandra som verkar komma iväg till Grekland
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-10, 19:15
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

2 km ar langt att ga i varmen, langs en mycket trafikerad vag.. ta Regina. Mycket centralt, trevligt och rent, fantastisk utsikt, bra poolomrade... Mycket lattare att ta sig till andra stallen ocksa, om man bor mitt i stan.

Karin
som bott pa Regina tre ar i rad

Senast redigerad av karinafp den 2007-07-10 klockan 19:17.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-10, 21:13
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra Visa inlägg
Jag har även bokat Regina och Oasis, någon som har erfarenhet av något av dessa tre boendena?
Stämmer det att du har bokat tre olika hotell??? För att du ska bestämma dig senare vilket du ska ta?

Om det är så tycker jag att du beter dig synnerligen illa. Dels mot hotellet som tror att de ska få hyra ut rummet, och kanske därmed måste säga nej till någon annan, dels mot andra resenärer som kanske vill boka där och inte får rum pga av din "luftbokning"!

Jag vet att detta förekommer både på hotell och med flygbiljetter, och jag tycker lika illa om båda. Att blockera andra på det sättet är egoistiskt, och både hotell och flygbolag riskerar att förlora kunder och inkomster pga bokningar som sedan avbeställs. I värsta fall måste kanske hela semestern planeras om för att biljetter eller hotell inte finns att tillgå pga "luftbokningar". Vill du själv råka ut för det?

Jag som de flesta här söker alltid efter bästa pris / prestanda, både på hotell och flyg, men det skulle aldrig falla mig in att dubbelboka för att bestämma mig senare.

Alexandra! Jag hoppas att du inte bokat utan menar att du endast gjort en förfrågan. Men du skrev att du bokat och det är därför jag reagerar. Oavsett vilket så anser jag att "luftbokningar" är fel!

Jag vet att det är en utvikning. Så någon Moderator får flytta väl flytta inlägget till lämpligare ställe.

Peter
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-10, 21:18
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Lugn Peter, det är tre charterhotell, där kan man boka flera resor i några dagar innan man måste bestämma sig.

Apollo/Airtours har säkert redan betalt för hela säsongen ändå.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-10, 23:12
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Ja du Peter det får stå för dig vad du tycker. Det går inte att luftboka något då man endast har ett dygn på sig att betala in resan. Det får stå för Apollo som gör det möjligt att boka flera resor. Dessutom så var det de som sa att jag skulle boka båda medan de kollade upp hur det var med luftkonditioneringen. Det går inte heller att göra förfrågningar hos dem såvida det inte är större gruppresor där priserna är förhandlingsbara.

Jag anser att du Peter inte ska ha några förutfattade meningar angående mitt bokande. För mig och många andra är luftkonditionering av stor betydelse i val av boende under en två veckors period i ett varmt land. Blockerande kan jag inte riktigt hålla med om att det är och om du eller någon annan blir tvungen att styra om reseplaner helt och hållet pga att jag har "låst" ett rum på aktuella hotell i väntan på att de skulle ta reda på information som inte fanns till hands så föreslår jag dig att antingen vänta tills i morgon då två av alternativen är lediga eller boka ett annat boende (det finns flera lediga hotell kvar).



Peter, jag bryr mig inte om ifall jag måste styra om mina hotellplaner eller reseplaner på grund av rådande omständigheter eftersom jag aldrig kommer att få reda på varför flygstolar, rum eller charterresor är fullbokade. Det är sådant som händer om man inte är ute i god tid.

Ha nu en trevlig resa Peter och hoppas att du inte är allt för arg, inga hard feelings från min sida, men jag måste få chansen att besvara dig.

Alexandra som efter 24 timmar har bokat ett hotell och avbokat de andra två
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-11, 04:26
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Alexandra skickade detta inlägg till mig som PM och jag har besvarat det där. Förhoppningsvis så är vi nu överens och hon kan förlåta mig vissa hårda ord.

Mitt stora fel var att jag inte från början insåg att det var charter det handlade om. Jag läste det strikt som hotellbokning enbart. Luffare som jag är... Om sedan Apollo eller andra charterarrangörer accepterar dubbelbokningar på det sättet så är det ju de som har hål i huvudet...

Där är Alexandra helt utan skuld och jag missuppfattade hennes inlägg pga för lite information. Och jag hoppas vi löst det.

Men jag vidhåller med en monomans envishet att dubbelbokningar är av ondo!

Peter
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-11, 10:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra Visa inlägg
Alexandra som efter 24 timmar har bokat ett hotell och avbokat de andra två
Bara nyfiken, Alexandra, vilket blev det?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-11, 18:29
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Oasis då läget var bra, några som bott där var nöjda och det finns AC, på Regina kunde de inte garantera något då det bara fanns i vissa rum.

Nu ser jag fram emot att få åka till Karpathos på charter och överge öluffning detta år
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-11, 19:14
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Oasis låter bra. Har inte bott där själv,men det är inte långt varken till stranden eller till centrumHa det så bra på Karpathos

Riitta
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-07-11, 22:16
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra Visa inlägg
Oasis då läget var bra,
Det var säkert ett bra val! Det ligger betydligt närmare stan än Pantheon. Vid ett par tillfällen har jag träffat folk som bott där och de har varit väldigt nöjda.

Jag kollade ditt resebrev från ö-luffen - av de öar ni var på då är Naxos den som är mest lik Karpathos. I mina ögon har de ungefär samma "turistifieringsgrad" - trots att Karpathos har flygplats vilket brukar öka den där graden väsentligt.

När du först kommer till Pigadia, vänta dig ingen kykladisk skönhet. Bebyggelsen är från 60- och 70-talen och ser lite bedagad ut, dessutom här och var försedd med neon och annat som de många Amerikagrekerna på Karpathos fört med sig.

Men i allt det där finns en råbarkad charm också som jag hoppas att ni upptäcker. Och skulle ni inte det, åk runt så mycket ni orkar för Karpathos är en härlig utflyktsö.

Och håll er friska den här gången
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-07-15, 08:51
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Ja vi ska hålla oss friska hoppas vi
Jag har förstått att bebyggelsen är annorlunda och inte "vacker" på så sätt, men det är bra att du påminde mig så att man inte blir besviken

Naxos är ju en bra ö och vi valde Karpathos för att den verkar vara som gjord för utflykter. Jag har hört att vägarna är bra också.

Egentligen spelar det ingen roll vart man bor om man hyr ett fordon, men det är ju skönt att kunna gå ner till stranden för ett dopp på kvällen eller morgonen, dessutom är det en kort promenad till stan vilket är skönt.

Någon som vet hur den vägen är, ligger det lite resturanger och så längs vägen mot stan eller är det bara en väg. Stod i Apollo att den var trafikerande och kunde vara störande för vissa rum och här på Kalimera tror jag att den inte var så trevlig att gå???


/alexandra
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-07-15, 10:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Det finns tavernor längst vägen. Har för mig att jag har suttit i en mittemot ditt hotellDom tavernorna vi har besökt där längst stranden,eller strandvägen har haft god mat allihop
Tycker inte att det är någon jättetrafik på den vägen. Har gått mycktet där och inte varit rädd om livhanken

Ha det så jättegott på Karpathos

Riitta
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-07-15, 18:58
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Vad skönt att höra Ritta! Det låter ju kanon, tänkte att det var en typ landsväg med ingenting att titta på längs vägen in mot stan, men då finns det ju lite
Längtar så, men snart bär det av
/Alexandra
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-07-15, 22:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Det hotellet ligger enligt min mening i stan dock inte i centrum. Om du inte är rörelsehindrard behöver du inte oroa dig för promenaden.

Eva
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-07-07, 00:51
Amicuss avatar
Amicus Amicus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra Visa inlägg
Oasis då läget var bra, några som bott där var nöjda och det finns AC, på Regina kunde de inte garantera något då det bara fanns i vissa rum.
Vi bodde på Oasis nu i juni, och det var helt ok. Visst, man kan råka ut för en och annan myrstig på kammaren, men det hör ju nästan till.
Jag hade en otrevlig natt innan jag fick tag i en sådan där anti-myggmaskin, men myggen kanske har gett upp innan ni kommer dit.

Ägarna är väldigt trevliga, och promenixen in till centrum är snart avklarad. Kom bara ihåg att alltid ta med nyckeln till ytterdörren när ni går ut: Den är låst ibland när stället är obemannat.

Ha det bra.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-07-09, 16:33
aa jansson aa jansson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 26
Standard Sv: PANTHEON, OASIS, REGINA

Oasis är väldigt slitet men ägaren Maria är mycket trevlig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT