Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-08, 18:41
Sessans avatar
Sessan Sessan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Järna
Inlägg: 48
Standard September

Jag undrar lite om hur det är på Karpathos i september. Runt 15-25 sep? Funderar på att åka dit då. Är det varmt eller är det regningt? Var på Kreta i september förra året & vi hade kanon väder. Någon som kan berätta lite om denna ö? Vart ska man helst bo & lite andra tips. Är inte ute efter partaj, bara ta det lugnt & sola & bada. (& fira min födelsedag )

Tack på förhand

Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-11, 00:42
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: September

Karpathos är skön i september/oktober.Ungefär som svensk sommar(har det iallfall vurt när jag är där..)Då har det lugnat ner sig och sakta stannar ön av och grekerna tar det lite lugnare.....Jag åker ner 20 september och flera bekanta kommer ner då.Ta en flygstol och leta reda på nåt bra ställe att bo på därnere.
Mikke
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-24, 14:03
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: September

Jag har också bokat resa till Karpathos i September. Ser fram emot lite mildare klimat än värmeböljan som var i juni-juli. Ska försöka se lite mer av ön då...Också härligt att ha något att se fram emot nu när det inte är någon sommar här på västkusten i år. Trivdes väldigt bra på Karpathos så det blir 2 veckors semester igen

Mia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-25, 11:42
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: September

Tjena påre !!!
Jaså, du ska också till Karp i september.Kul att du gillade ön !!Flyger du den 20:e?? Var ska du bo??
Mikke
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-25, 14:20
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: September

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Tjena påre !!!
Jaså, du ska också till Karp i september.Kul att du gillade ön !!Flyger du den 20:e?? Var ska du bo??
Mikke
Tjena Mikke!

Jag åker en vecka innan men stannar ju 2 veckor. Ska bo centralt i Pigadia. Vi ses väl då!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-26, 00:03
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: September

...klart vi gör!! Men var boru ?? Ere hemlit,eller ??
Jag hamnar väl som vanligt på Zeph eller Garden Villa....
Mikke
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-26, 07:56
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: September

Andreas sa att du ska bo på Garden Villa. Jag bor på Philoxenia. Ska det vara nån "träff" på Pelagos eller??
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-26, 09:44
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: September

...ja, nån träff får vi försöka fixa till medans du är kvar.
Sen vare nåt snakk om att eventuellt ta Chrisouvoulantou till Saria,den mystiska och mytiska,numera obebodda norra ön.Förra året så var vi ett gäng som for dit och alla tyckte den utflykten var bra....
Mikke
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-26, 10:07
anniss anniss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Gråbo
Inlägg: 16
Standard Sv: September

Hej Mia! Jag ska bo på Philoxenia i augusti. Har du bott där förut? Finns det något hotell med pool i närheten som man kan få utnyttja? /Anna

Senast redigerad av anniss den 2007-07-26 klockan 10:10.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-07-26, 10:21
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: September

Hej Anna! Har inte bott där förrut, men tror det finns hotell i närheten med pool. Vad jag har förstått så är det inga problem på Karpathos att använda poolerna på andra hotell. Du får rapportera när du kommer hem hur Philoxenia är. Träffade några när vi var nere sist som bodde på det hotellet, de tyckte det var ok, men de var avundsjuka på oss som bodde på Mediterranean, så vi ska nog inte förvänta oss någon lyx. Ha det så gott!

Mia
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-07-26, 22:07
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: September

Citat:
Ursprungligen postat av MIAS
Vad jag har förstått så är det inga problem på Karpathos att använda poolerna på andra hotell.
Gå till hotellen och fråga! På de flesta ställen räcker det med att man köper något i poolbaren, men Electra Bay Hotel tar hutlösa 5 € per person för att få använda deras pool...

Hotel Nisia har en mycket trevlig poolanläggning med en fantastisk utsikt över bukten. Där har vi tillbringat flera pressardagar den senaste månaden. Försök komma dit hyfsat tidigt på morgonen om ni vill ha solsängar, redan framåt halv elva kan det vara fullt. Utom på onsdagar, för då byter hotellet gäster och då är det ganska tomt ända till framåt eftermiddagen.

Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT