Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-18, 16:49
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Tillbaka från Tinos, Syros och Andros

Det var varmare att vakna upp i Huddinge imorse än på Andros igår. Vaknade till blåst och svarta moln. Uppe i bergen måste det ha regnat.

Tre öar på två och en halv vecka är ganska lagom och skönt med korta båtresor. Återkommer med intryck när vi samlat tankarna lite. Nöjda är vi hursomhelst.

Aina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-18, 20:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Tillbaka från Tinos, Syros och Andros

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Nöjda är vi hursomhelst.
Ser verkligen fram emot en rapport från resan.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-18, 21:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tillbaka från Tinos, Syros och Andros

Ja här i södra Sverige är rena tropikhettan. 32 grader på kvällen vid 17.30 i Kalmar!....Skuggan har varit perfekt i dag. Nu klockan 21 är det 23 , 5 grader och utelivet sjuder! Vi har nyss kommit hem från cabtur och även kvällspromenad i city med liveorkestrar på 2 ställen . Vi har ju fotbolls -EM för damer här och Kalmar är invaderat av glada norrmän!

Tinos-Syros -Andros oavsett väder hade nog ändå slagit Kalmar
Är väldigt nyfiken på reserapport.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-19, 11:38
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Tillbaka från Tinos, Syros och Andros

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Tinos-Syros -Andros oavsett väder hade nog ändå slagit Kalmar

Lissi
Just nu känns det bra att vara hemma. Katterna är tokgosiga trots att vi haft katt- och husvakt boende här hela tiden. Ute och sprang en mil igår för att se om jag fortfarande orkar och det gick hur bra som helst. (Kraft i benen av simning? Eller kortare sträckor i högre värme?) Gott att grilla och äta icke grekiskinspirerad mat och dricka fylligt italienskt rödvin till. Hallonen är precis mogna i trädgården.

Men ska sätta igång och skriva ett resebrev på en gång, tror jag. Tre nya öar. Pratar lite lätt om att göra en ny Kykladerna-luff och kanske ge Santorini en chans? Eller Andros som förlängd helg? Om man flyger till Aten går det ju snabbt att ta sig till Andros.

/aina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-19, 19:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tillbaka från Tinos, Syros och Andros

Låter härligt alltihop Aina!!

Det är väl det som är så underbart, att vara nöjd med att vara hemma när man kommer hem och att sen kunna unna sig Greklandslängtan igen när det gått ett tag eller när vädret är uselt!

Jag är inte alls supergrekiskmellan Tinosresorna , mer än att jag MÅSTE ha Tinoshonung med mig hem till min youghurt och ett JÄTTELASS med soltorkade tomater i ring från Tinos..
Jag var så generös nu i maj så jag gav bort två ringar med tomater och det ångrar jag, för i kväll går de sista tre tomaterna åt i salladen....

Ett resebrev ser jag verkligen fram emot....Andros har vi ju alltid åkt förbi, men i september blir det 5 dygn där, så tips emottages gärna!!!!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT