Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-01-24, 11:55
Sebbe92 Sebbe92 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Ludvika
Inlägg: 36
Standard Priser Karpathos?

Hej!
Ännu en fråga om Karpathos. Stämmer det att det är relativt låg prisnivå på Karpathos jämfört med andra grekiska öar?
Fattig student som jag är blir man ju nyfiken på vart man får mest valuta för pengarna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-01-24, 13:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Priser Karpathos?

Njaae....det tror jag inte,utan snarare tvärtom i vissa fall. Karpathos ligger ju en bit bort, så mycket matvaror måste hämtas annorstädes och fraktkostnaderna hamnar ju hos kunderna i sluitändan......Men lokalt producerade livsmedel kan ju fås för rimlig kostnad.t.ex i Afiarti ligger det växthus och där tjöper ja t.ex tomater då och då.....Men vad jag betalar per kilo kommer jag inte ihåg......men inte vare dyrt....;-D
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-01-24, 18:42
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Priser Karpathos?

Jag tycker att det är varken dyrare eller billigare än på många andra öar på Karpathos Dessa katastroftider får nog alla höja sina priser lite om dom skall klara sig, men några överpriser tror jag inte det blir

Giros är ju alltid billigt och gott

Riitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-01-31, 16:16
Dan Ss avatar
Dan S Dan S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping/Borensberg
Inlägg: 87
Standard Sv: Priser Karpathos?

Ja, priserna på Karpathos är inte särskilt låga; å andra sidan går det att leva billigt om man är bra på sådant även hemma (typ studentliv). Kan du leva billigt hemma kan du även göra samma på Karpathos...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-02-02, 09:25
Sebbe92 Sebbe92 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Ludvika
Inlägg: 36
Standard Sv: Priser Karpathos?

Toppen! Med lite planering kommer man nog undan med en rimlig summa
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-02-04, 17:56
Dan Ss avatar
Dan S Dan S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping/Borensberg
Inlägg: 87
Standard Sv: Priser Karpathos?

Hej.
Ja, planering är bra. Bo billigt ( ca 25 €/natt) Åk billigt dit med överblivna charter (ev via Rhodos) och handla billigt och undvik hamnrestaurangerna. Så klarar du dig mycket bra...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-02-04, 18:15
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Priser Karpathos?

Billiga och goda gyros köper du hos Tis Erasmias i hörnet vid taxitorget. På andra sidan gatan i samma hörn står en grönsaksodlare och säljer sina egna varor nästan oanständigt billigt. Gå sedan backen upp förbi Blue Sky så hittar du bageriet på höger hand, mittemot Ariadne Supermarket. Många olika slags bröd till låga priser köper ni där. Fortsätt sedan uppför backen gatan fram, förbi kyrkan och ett kvarter till, så hittar du frukthandeln i det vänstra hörnet. Frukt och grönsaker till bra priser här också. Vatten i flaska köper ni en sexpack av, sedan fyller ni på flaskorna allteftersom från tappställena som finns runtom i staden. Ett ligger vid ena sidan av taxitorget. Så hittar ni bara till taxitorget så ordnar det sig.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT