Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-22, 13:15
alfons10elias alfons10elias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Standard karpantos med Airtours ??

Någon som har rest med dem ?? Vi är 3 mammaor 35-45 år som ska resa utan barnen och har hittat vad det ser ut som bra resor med airtours ( de verkar vara lite billigare..)

Vi ska åka någon ggr i början av september( efter den 5...)

Andra erfarenheter som kan vara bra för oss ?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-22, 14:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Inte än... Hittills har vi bara åka ner med Apollo, men i år blir det Airtours för oss också, av flera anledningar: 1) De hade ett hotell mitt inne i Pigadia, 2) De hade treveckorsresor och 3) De var billigare än vad Apollos flygstol + eget boende skulle kosta. Vi åker den 17 juni och ska bo på Manos Plaza.

Har ni några speciella frågor? Annars finns det massor av information att hitta om ni letar runt i det här forumet och bland resebreven.

Karin
som längtar...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-22, 15:48
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Har rest med Airtours till Kefalonia för några år sen - det var inga problem!
När vi reste till Karpathos med Apollo förra året var det Airtoursresenärer med på samma plan. Så det är nog ingen större skillnad.
Katitzi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-23, 10:55
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Hej!
Vi har rest mycket med Airtours både till Grekland och övriga Europa. Absolut inget att klaga på. I år blir det Thassos med Airtours.
/Mimmi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-23, 19:05
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Hej, åkte med Airtours till Karpathos ospecat 2007. Det fungerade utmärkt och vi bodde fint enligt våra värderingar (2+, på strandläge). Rekommenderar ön och Airtours.
En sak störde oss dock med själva flygresan, mellanlandning på Samos på nervägen och Thessaloniki på hemvägen. Det var som sagt några år sedan, så jag vet inte om samma gäller 2010.
Lycka till!
/Göran
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-24, 11:28
alfons10elias alfons10elias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

vi har bokat nu...9-16 september med Air Tours , ska bo på Mediterranean.

Någon som har erfarenhet av det ? är det bra ( OK ) väder is eptember ?? Vi vill ju sola o bada....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-25, 14:24
aa jansson aa jansson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 26
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Åkte 2009 med Air Tours till Karpathos ingen mellanlandning utan rakt ner och det är lika bra som Apollo men billigare. Så Ni har gjort ett bra val. Mediterranean ligger för min smak för långt bort från Karpathos stad.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-29, 06:22
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Citat:
Ursprungligen postat av alfons10elias Visa inlägg

Någon som har erfarenhet av det ? är det bra ( OK ) väder is eptember ?? Vi vill ju sola o bada....

Det kommer ni att fa gora, med stor sannolikhet varje dag. Jag har varit pa Karpathos tva ganger vid den tiden, haft regn nagon dag vid bada resorna men i ovrigt jattefint.

Airtours ar lika bra som Apollo ar min erfarenhet. De delar flyg och den ena har nog inte battre hotell an den andra, det ar ratt lika.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-02-02, 07:23
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Citat:
Ursprungligen postat av alfons10elias Visa inlägg
vi har bokat nu...9-16 september med Air Tours Någon som har erfarenhet av det ? är det bra ( OK ) väder i september ?? Vi vill ju sola o bada....
Jag åkte med Air Tours till Karpathos 2009 och släktingar till mig gjorde samma sak med Apollo och vi åkte samma plan ner och hem. Vi bode på olika hotel, vi hade en stor lägenhet på två rum och kök medan de andra hade ett rum med kokskåp. Vår resa var ca. 400 kr biligare per person trots att vårt boende var två klasser bättre. Jag är i Grekland varje år i september och ofta är det bra väder men fram för allt varmt i havet. Så lycka till med resan till Karpathos, jag tror inte ni blir besvikna.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-02-02, 11:23
alfons10elias alfons10elias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Standard Sv: karpantos med Airtours ??

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Jag åkte med Air Tours till Karpathos 2009 och släktingar till mig gjorde samma sak med Apollo och vi åkte samma plan ner och hem. Vi bode på olika hotel, vi hade en stor lägenhet på två rum och kök medan de andra hade ett rum med kokskåp. Vår resa var ca. 400 kr biligare per person trots att vårt boende var två klasser bättre. Jag är i Grekland varje år i september och ofta är det bra väder men fram för allt varmt i havet. Så lycka till med resan till Karpathos, jag tror inte ni blir besvikna.
PANAKAKIS
tack ! Längtar redan massor...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT