Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-15, 14:54
Sessans avatar
Sessan Sessan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Järna
Inlägg: 48
Standard Varför kan man inte?

Fick taxfreekatalogen hemskickad för ett tag sen. Gick in på hemsidan & tänkte boka lite saker. Men det står följande: För resan du bokat är det inte möjligt att göra någon förbeställning till utresan.
Är det någon som vet varför man inte kan göra det? Verkar ju jätte konstigt, har ju kunnat beställa saker när vi har åkt tidigare....
Kan endast göra beställningar till hemresan....

Sessan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-15, 15:02
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Varför kan man inte?

Gissar att det beror på att planet är för litet för att frakta taxfreevaror för både nerresande och hemresande..Har en kompis som råkade ut för samma sak förra året,då berodde det på det.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-15, 15:07
Sessans avatar
Sessan Sessan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Järna
Inlägg: 48
Standard Sv: Varför kan man inte?

Jaha...ja så kan det ju förstås vara. Lite tråkigt tycker jag.
Är det så små plan som flyger till Karpathos? Nu blev jag ju lite orolig, är lite flygrädd, men inte så farligt. Har försökt att hitta vad det är för plan som åker dit, men inte hittat nått....Nu kom jag in på något helt annat än vad min egentliga fråga var

Sessan

Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-15, 15:34
annaebba annaebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Varför kan man inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Sessan Visa inlägg
Jaha...ja så kan det ju förstås vara. Lite tråkigt tycker jag.
Är det så små plan som flyger till Karpathos? Nu blev jag ju lite orolig, är lite flygrädd, men inte så farligt.

Sessan

Låter som min mamma...Vi far väl till Karpathos samtidigt som er och hon oroar sig också för om det är små plan eller inte...Jag är osäker, men kan va så att vi åkte med dom till Alanya för två år sedan och isf. är planet "normal" stort
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-15, 18:21
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Varför kan man inte?

Nu ska jag inte skrämma upp er som undrar här ovan! MEN min pappa och hans sambo åkte till Karpathos idag. De åkte med Apollo. Planet de flög med är ett mindre plan. Ett liknande sådant SAS flyger med inrikes. Tar ca 200 passagerare bara.

INTE för att det är mindre säkert, men oftast känns ju allt mycket mer i mindre plan. Flög själv ett mindre plan till Kefalonia för ett antal år sedan. Jag är också "lite" flygrädd.

Jag tror också att det är som Athanasia skriver, att planet är för litet för att frakta både taxfree-varor till Greklandsresenärerna och taxfree-varor till de stackars Sverigeresenärerna!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT