Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-16, 22:44
Bengtrakis avatar
Bengtraki Bengtraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Falkenberg
Inlägg: 9
Standard Astrea Platanias

nån som testat Rest. Astrea på toppen?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-16, 22:48
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Astrea Platanias

Ja, men det var ca 6 år sedan. Då var det toppen, bra mat och trevlig personal. Jag har hört lite konstigheter om stället efter det...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-16, 23:12
Bengtrakis avatar
Bengtraki Bengtraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Falkenberg
Inlägg: 9
Standard Sv: Astrea Platanias

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Ja, men det var ca 6 år sedan. Då var det toppen, bra mat och trevlig personal. Jag har hört lite konstigheter om stället efter det...
vadå konstigheter?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-18, 16:04
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Astrea Platanias

Hej. Vi brukar äta ett par gånger på Astrea varje år och maten är mycket god. Min man väljer gärna Lamm Kleftiko där. Utsikten är fin och personalen trevlig. Dom har ofta dansare där som underhållning och vissa kvällar drar tempot iväg och hela restaurangen festar loss. Prova gärna Vigli som ligger längst upp på toppen den tavernan är väl värd att ätas på.
Myssa....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-18, 16:36
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Astrea Platanias

Jag läste något om att serveringspersonalen hade raggat på unga tjejer, bjudit på drinkar och inte varit "helt korrekta" men kommer inte ihåg var jag läste det. De kan ju ha bytt personal efter det.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-22, 09:49
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Astrea Platanias

Vilket ställe har inte killar i personalen som raggar och flörtar med tjejerna Inte på mig men min dotter brukade vara rätt så utsatt när hon var yngre. Nu har hon fått skinn på näsan och kan avvisa icke öskvärt flörtande själv utan sin mors inblandning. Hoppas det inte var drogspetsade drinkar Gita hört om? Det händer ju på en del ställen tyvärr och är fruktansvärt hemskt.
Myssa...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-06-22, 17:03
ajo57s ajo57s är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 6
Standard Sv: Astrea Platanias

Vi var på Kreta i maj i år. Av en slump hamnade vi på Astrea.
Vi tyckte det var ett toppenställe alla var jättetrevliga. Vi blev också bjudna både på efterrätt och vin.
Vi är ett gift par på 54 och 58 år så det var nog inga skumma avsikter med det. Vi åker tillbaka i juli och då blir det besök på Astrea
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-06-22, 20:24
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Astrea Platanias

Det låter bra att det är trevligt på Astrea, jag har också goda minnen därifrån. Kommer alltid ihåg välkomnandet - med en ouzo - när vi stönande kom fram i backen... och grillade stora räkor med olivolja och citron

Det var inte spetsade drinkar utan påverkad personal och drinkar till unga tjejer, men det kan ju vara en olycka i arbetet och kanske bara elaka rykten?

Jag tycker att det är värt att testa för den som är sugen! Utsikten är enorm!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-06-22, 21:45
Fantomen Fantomen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Åsnebyn, Mellerud
Inlägg: 12
Standard Sv: Astrea Platanias

Astrea har en finfin utsikt men det är synd att de inte har något annat än vin på flaska. Det blir så dyrt.

Hälsningar H
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-06-23, 11:09
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Astrea Platanias

Citat:
Ursprungligen postat av Fantomen Visa inlägg
Astrea har en finfin utsikt men det är synd att de inte har något annat än vin på flaska. Det blir så dyrt.

Hälsningar H
Jag har inte själv besökt Astrea men har vänner som varit där, de var nöjda.
Betr vinet så dricker jag hellre vin från flaska som oftast smakar mycket bättre än det vinägerliknande som ofta serveras som husets. Nu pratar jag rött vin, det vita brukar alltid falla mig i smaken.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-06-23, 15:08
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Astrea Platanias

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag har inte själv besökt Astrea men har vänner som varit där, de var nöjda.
Betr vinet så dricker jag hellre vin från flaska som oftast smakar mycket bättre än det vinägerliknande som ofta serveras som husets. Nu pratar jag rött vin, det vita brukar alltid falla mig i smaken.
Nu har jag aldrig varit på Astrea men vill lägga in en liten protest angående ditt betyg på det man kallar husets vin. Vi dricker alltid husets vin om vi dricker vin och oftast är det riktigt bra. Vist har det väl nångång hänt att det varit dåligt men det är sällan. En gång (minns inte var) hade de faktiskt så dåligt husets vin så vi måste testa det en kväll till för att vara säkra på att det verkligen var det vi hade beställt , tyvärr var det samma vin även då

Mvh Janérik
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-06-23, 15:18
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Astrea Platanias

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Nu har jag aldrig varit på Astrea men vill lägga in en liten protest angående ditt betyg på det man kallar husets vin. Vi dricker alltid husets vin om vi dricker vin och oftast är det riktigt bra. Vist har det väl nångång hänt att det varit dåligt men det är sällan. En gång (minns inte var) hade de faktiskt så dåligt husets vin så vi måste testa det en kväll till för att vara säkra på att det verkligen var det vi hade beställt , tyvärr var det samma vin även då

Mvh Janérik
Jag kan ha haft otur de gånger jag testat. Jag gillar de flesta ölsorter, så oftast blir det öl i Grekland för min del
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT