Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-05, 09:24
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Skiathos i höst

Jag och sambon funderar på var vi ska styra kosan under vår semestervecka i september. Vi har preliminärbokat flyg till Skiathos 11/9 och fått ett bra pris på Fengeros Village vid Megali Ammos. Jag är lite osäker på hur långt från stan det ligger, men sist jag var på Skiathos var 1996 och då bodde vi på Villa Alexis med Ving, och det var helt okej långt.

Jag tvivlar inte på att Skiathos kommer att passa oss perfekt. Vi är mycket roade av att glo på folk och det kräver en stad med liv och rörelse och gärna med en hamnpromenad/gågata där alla drar upp och ner. Just detta har ju Skiathos!

MEN

Jag är lite orolig för vädret. Jag har hört en massa skräckhistorier om regn i flera dagar och storm och översvämning i september. Hur är det, egentligen?
Kreta är kanske solsäkrare...men där har jag aldrig varit, så då vet jag inte var vi ska ta vägen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-05, 21:41
Jayo Jayo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Skiathos
Inlägg: 73
Standard Sv: Skiathos i höst

Fengeros Village ligger betydligt närmare stan än Villa Alexis, kanske cirka halva avståndet bara.

September är min absoluta favoritmånad på Skiathos. Vädret är oftast mycket bra, men förra året var det någon vecka eller tio dagar med mindre bra väder. Men under dom femton år jag varit har så skulle jag nog tro att i 80% av fallen har vädret varit toppen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT