Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-02-18, 09:56
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Cala Mijas på Solkusten

Nu ska jag göra premiär på Solkusten i Spanien! Vi har blivit inviterade att följa med dottern med familj till svärsonens föräldrars lägenhet där i maj. Så spännande att få jämföra med älskade Grekland!
Har varit på flera Kanarieöar, Menorca och i Barcelona men inte i Andalusien. Där finns ju många fina gamla städer och miljöer att se förutom kustremsan. Vi ska ha bil hela veckan så fram med alla tips ni har!

Katitzi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-05-01, 15:08
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Cala Mijas på Solkusten

Jaha nu är det dags för resan imorgon! Inga tips? Men det är klart att det här är ju fel forum!
Ska i alla fall bli kul att umgås med barn och barnbarn. Spännande att få se Andalusien, men så klart att Greklandstarmen suger... Så en resa till Kreta i början av september är också bokad!

Katitzi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-05-01, 16:33
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 733
Standard Sv: Cala Mijas på Solkusten

Ha fin resa till solen!
Skriv gärna och berätta om skillnad/likhet med Grekland.
/ Kajja
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-05-01, 17:50
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Cala Mijas på Solkusten

Hej Katitzi! Så kul att du ska till Andalucía! Jag har spenderat lika mycket tid i Spanien som i Grekland. Och det är en hel del eftersom de två länderna är våra favoriter. Men ju mera man reser, desto mer inser man hur mycket det finns kvar att se.

Överst på min Spanska lista finns Sevilla! Trots alla gånger jag varit i Spanien så har det aldrig blivit av att komma dit. Har läst mycket om stan och vill gärna dit. Så om det blev ett tillfälle, när jag betat av alla "återvändarställen" och jag kom till Andalusien, jag då skulle det inte vara förhandlingsbart. Då skulle jag bergis åka till Sevilla och bo där ett par nätter. Men, OBS!, jag har aldrig varit där, så detta är inte ett tips, bara en dröm!

Trevlig resa!
Masse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-05-01, 17:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Cala Mijas på Solkusten

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Ha fin resa till solen!
Skriv gärna och berätta om skillnad/likhet med Grekland.
/ Kajja
För mig är det jätteskillnad! Men inte i termer att bra/dåligt utan bara väldigt olika. Kanske är det därför som jag gillar båda länderna.

Masse
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-05-02, 10:29
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Cala Mijas på Solkusten

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg

Överst på min Spanska lista finns Sevilla! Trots alla gånger jag varit i Spanien så har det aldrig blivit av att komma dit. Har läst mycket om stan och vill gärna dit. Så om det blev ett tillfälle, när jag betat av alla "återvändarställen" och jag kom till Andalusien, jag då skulle det inte vara förhandlingsbart. Då skulle jag bergis åka till Sevilla och bo där ett par nätter. Men, OBS!, jag har aldrig varit där, så detta är inte ett tips, bara en dröm!

Masse
Sevilla er absolut en by du må se. Meget at kigge på. meget smuk. Cordoba med den store gamle moske er også vældig interessant. Og så er der jo altid Granda med Alhambra.

Rigtig god tur, er kun lidt misundelig.
Mette
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT