Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-09-20, 10:34
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 227
Standard Nu är vi på Naxos

Vi kom hit till Naxos i söndags efter ett dygn på Santorini. Vi hittade 2019 ett boende som vi gillar Naxos Philoxenia det ligger precis bakom det gula ”stadshuset” det är verkligen en liten oas med tre nyrenoverade rum m altan och en studio. Stället hör ihop med frukost/brunchcaféet Melimilion där vi ätit riktig lyxfrukost mums så gott. Det är tre år sedan vi var här i Naxos stad och en hel del tycker vi har utvecklats till något som inte passar oss så bra nere vid hamnpromenaden har det försvunnit flera tavernor och istället caféer, barer, glasställen, godisaffärer. Poppis grill som funnits så jättelänge är sedan i år borta den mkt gamla mamman dog i år och familjen avvecklade verksamheten fick vi veta av ägaren till vårat boende. Vi har ett favorit lunchställe yialos i början av s:t George stranden vi kallar det ”brödernas” för vi har alltid trott att de två som jobbar där/driver stället är bröder men i år när vi frågade så visade det sej att så är det inte men för oss kommer det fortsätta vara så. Vi tycker även att flera mindre hotell/pensionat blivit renoverade och det genuina m blåmålade trästaket och dörrar på balkonger mm är utbytt mot modern design. Vi blir besvikna på den här utvecklingen men förstår ju varför. Nu packar vi för att åka vidare med bästa skopan till Schinoussa. Vi är så glada över att vara här i Kykladerna med 25 grader och strålande sol
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-09-20, 11:33
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Nu är vi på Naxos

Jo så är det ju med risken för viss besvikelse när man återvänder till sina favoritresmål. Anar att det kan vara lite så för oss när det gäller Agia Marina på Egina. Länge sedan vi var där senast och av en del bilder som jag sett på nätet anar jag att ett och annat av våra stamställen kan vara borta. Så det kommer ju att vara lite bävan den dagen vi kan återvända.

Trevlig fortsättning på resan!

Masse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-09-20, 15:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Nu är vi på Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av perlen Visa inlägg
Vi blir besvikna på den här utvecklingen men förstår ju varför. Nu packar vi för att åka vidare med bästa skopan till Schinoussa. Vi är så glada över att vara här i Kykladerna med 25 grader och strålande sol
Jag förstår era känslor! Det har hänt så mycket på Naxos, och närliggande öar som Paros och Antiparos på bara några år. Många gillar det, jag gör det inte. Njut nu av Schinoussa i stället!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-09-20, 16:28
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 720
Standard Sv: Nu är vi på Naxos

Det jag tog illa med mig var att på vissa affärer och tavernor i Chora har man dekorerat dörrar med konstgjorda bougainvillea!
Här på Agios Prokopios är det överfullt med turister och på en del tavernor får man stå i kö om man kommer efter 7 på kvällen.

Birgitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT