Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-14, 18:13
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Taverna

Hej!
Åker till Agia Marina på torsdag jag känner till en taverna där Horatiko. Kan någon tipsa om någon annan bra taverna där?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-14, 19:27
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Taverna

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Hej!
Åker till Agia Marina på torsdag jag känner till en taverna där Horatiko. Kan någon tipsa om någon annan bra taverna där?

Mitsos gillar vi... bra mat och fantastiskt läge precis vid stranden. Ni har ju även gångavstånd till både Platanias och Kato stalos där det finns många bra tavernor. BarbaThomas är en jättebra taverna i början av Platanias från ert håll... Vedeldad ugn och de har fantastiska pizzor men även jättegod grekisk mat.
Ett annat tips är att ta en taxi upp till Pano Stalos och äta på Leventis... den tavernan är riktigt bra.


// Malin - som åker nästa tisdag
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-14, 19:42
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Taverna

Hur långt är det till Pano Stalos från Agia Marina? Är det åt Chaniahållet?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-14, 21:43
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Taverna

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Hej!
Åker till Agia Marina på torsdag jag känner till en taverna där Horatiko. Kan någon tipsa om någon annan bra taverna där?
Ni bara måste besöka restaurang Aletri i Agia Marina! Maria från Sverige och hennes grekiske man Andreas driver den tilsammans med hans bröder. Härlig stämmning. Ät på "grekiska"..flera olika förrätter samtidigt, mesa. Sväng av uppåt vid bensinmack och Lottos restaurang.I den smala gränden. Där ligger den!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-15, 15:05
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Taverna

För två veckor sedan var jag i Agia Marína, bara för att äta på en av tre favorittavernor, Horiatiki, Horiatiko och Roka. Vid det här tillfället blev det Horiatiki - den första. Det bästa är att tavernorna ligger bredvid varandra.

Den här gången åt jag en mycket god moussaka, till den en flaska Retsina. Tio minuter senare kom det in ytterligare en flaska Retsina, en stund senare en liten flaska Rakomeli, raki med honung- kärnbränsle enligt dottern. Sist kom glassen och baklavan.

Jag beställde moussaka och en flaska retsina, resten bjöd de på. Sen var det bara att rulla ner för backen in i bussen och hem till Agii Apostoli.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-06-15, 20:03
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Taverna

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Hur långt är det till Pano Stalos från Agia Marina? Är det åt Chaniahållet?

Det är mot Chania en bit... Man åker upp från Kato Stalos och under national road... ca 1 km ifrån stranden. Så det funkar ju att gå dit från Agia Marina... så kan man ta taxi hem


Malin
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-06-15, 21:18
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 110
Standard Sv: Taverna

Mitsos är vår favorit så där kommer vi att äta dom flesta kvällarna förutom något besök på Horiatiko som också är bra men dit går vi nog även och tar en kvällsdrink på kvällarna så mysigt och nära vårat hotell Atrion. Åker på lördag så nu är det nära! 😊👍✈️🏊🏼☀️
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-06-16, 08:51
Lindh Lindh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2015
Ort: Umeå
Inlägg: 46
Standard Sv: Taverna

Håller absolut med om Mitsos underbart att sitta där spec.när solen går ned.men finns ett ställe till som vi aldrig missar o det är Nymfi,vi har aldrig blivit besvikna där.Kanske blir det Nymfi redan i kväll för nu är det bara fyra timmar tills planet lyfter....två sköna veckor väntar
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT