Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-29, 22:20
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard fulla tonåringar i skiathos

hejsan! jag såg nyligen en film om banana beach på youtube....och blev helt schockad....party party...hög musik fulla tonåringar..mitt på dagen....över hela stranden...som dansade och bar sej åt...är det så på varenda strand i skiathos jag ska dit för första gången nu i sommar, jag undrar nu...har vi valt helt fel ö...?? jag och min sambo är i 40 års åldern..jag ska fira min 40 års dag där..klart vi vill ha lite rörelse men detta var lite väl mycket tyckte jag...ska betala nu i veckan sista avbetalningen...men innan jag gör det vill jag få lite råd av er...är detta verkligen en ö för oss? vi vill ha fina stränder,utflykter,bra mat,mysiga bakgator vita hus med blå dörrar....fina stränder sol o värme , grekiskt men inte en massa fulla tonåringar...tacksam för snabb hjälp
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-29, 23:20
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

I Skiathos stad finns det ett stort och varierat nöjesutbud med många klubbar av alla slag och för alla åldrar. Det finns ställen för tonåringar, men många fler ställen för 30, 40, 50, 60 och 70 plussare och de flesta turister är "mogna".

Några stränder har ett nöjesutbud riktat till tonåringar. Banana Beach är mer känd för att vara nudiststrand och de flesta som åker dit har passerat tonåren med råge. De yngre som är där är oftast i par.

I högsäsong kan det hända att Banana även är en partystrand, men så var det definitivit inte när vi var där. Det finns en annan strand som är känd som ungdomsstrand, jag kommer tyvärr inte ihåg namnet just nu.

Med så många underbara stränder som ön har, så räcker de till för alla och särskilt på norra kusten finns det stränder som är lugna även i högsäsong.

Det ni söker finns på Skiathos, men några ställen kan ni ju undvika. Bland annat finns det en (i mitt tycke) HEMSK cocktailbar i trappan bakom gamla hamnen. Vi var tvugna att gå igenom den någon kväll. Då blundade jag och höll för öronen Å andra sidan vet jag att många tycker den är mysig, det kanske ni också kommer att tycka.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-30, 08:56
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 175
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Hej!
Vi var på Skiathos -06. Jag hade också sett ett reportage om "buslivet" innan vi åkte men av det såg vi absolut ingenting! Vi var där vid midsommar så det kanske inte hade "kommit igång" än och våra tre tonårsdöttrar tyckte också att det var lugnt.

Ni kommer att få en härlig semester på en härlig ö!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-30, 10:40
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Jag har varit på Banana beach i juni. Då var det väldigt lugnt, inte ens den lilla tavernan var öppen! Detta var i början av juni. När ska ni åka? Jag har hört om en "partystrand" på Skiathos, där jag inte har varit. Vill för allt i världen inte dit heller om det är som det sägs. Jag tror den heter Vromolimnos. I övrigt tycker jag att Skiathos är en mycket åldersblandad ö. Vill man ha party kan man nå dessa ställen enkelt, vill man ha lugn och ro och "mys" kan man få det. Nu vet jag ju inte hur det är i högsäsong, men under lågsäsong upplever jag det som ovan. Jag gillar ju Kos också, den ön är ju känd just för att vara PARTY. Jag ÄR inte party! Jag njöt av Kos ändå och märkte inte av party och fylla. Oftast är "rumlet" på/i kring partygator. Samma med Skiathos.
Så jag anser att Skiathos är precis det ni söker! Ni får det underbart, tror jag om ni väljer era ställen!

Jenny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-30, 16:17
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Tack...nu känner jag mej lite lugnare,jag blev bara så orolig när jag såg videon men om inte alla stränder är så så kan vi ju välja dom som är lite lugnare....vi ska dit mitt i högsäsong vi åker den 28 juli...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-30, 16:21
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Jag har säkert skrivit det förut, men ta en båttur runt ön redan första eller andra dagen. Förutom att det är en fantastisk båttur (den bästa jag åkt), så får ni en bra överblick över stränderna runt ön, och ser var det är mycket/lite folk. Om ni tar med en karta så kan ni ju markera på den vilka stränder ni sedan vill ta er till.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-30, 19:43
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Jag har säkert skrivit det förut, men ta en båttur runt ön redan första eller andra dagen. Förutom att det är en fantastisk båttur (den bästa jag åkt), så får ni en bra överblick över stränderna runt ön, och ser var det är mycket/lite folk. Om ni tar med en karta så kan ni ju markera på den vilka stränder ni sedan vill ta er till.
det var ett jätte bra tips tackar...en båt tur sitter inte helt fel och som du säger då får man en bra överblick över alla stränder
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-02, 15:56
Kratylos Kratylos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 80
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

There are plenty of uncrowded beaches during the summer.
But dont expect something like koukounaries or banana of course.
I would suggest the beaches close to the airport (xanemos , etc)
or xerxes (generally in the mandraki region)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-06, 22:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Citat:
Det finns en annan strand som är känd som ungdomsstrand, jag kommer tyvärr inte ihåg namnet just nu.
Det var ett jäkla ös och mycket party vid Vromolimnos varje gång vi var där. Banana Beach var lugnt, inte många nudister heller, till skillnad mot Little Banana Beach som var full av nudister. (En av dem stod onanerade inför en häpen publik!)

För övrigt såg vi inte fler fulla ungdomar på Skiathos än någon annanstans. Vi var dock inte på bargatan på kvällen.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-07, 13:02
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Just det, Vromolimnos, som Parga också nämnde, var det jag tänkte på. Jag har inte hört talas om party på någon annan strand. Däremot finns det ju även en särskild småbarnsstrand, Kolios, som det känns lika angeläget att hålla sig ifrån. (Att ungdomar festar är ju inte nödvändigtvis mer destruktivt än att barn plaskar, men kan vara lika störande om man inte är en av dem.)

Vad gäller Banana så höll sig nudisterna längst till vänster, för övrigt var det badkläder på. På lilla B tror jag det var helt avklätt.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-07-06, 22:59
xixis avatar
xixi xixi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 51
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Banana är enlig mig en av de bästa stränderna på Skiathos. Under högsäsong brukar dessutom nudisterna hålla sig på lilla banana, som ligger på andra sidan en "naturlig pir". (bra snorkling där)

Jag har varit på Skiathos många gånger och upplever den inte som en partyö. Kanske att det spelas hög musik på Vromolimnos-stranden men den är ganska lång vilket innebär att man kan slippa musiken om man vill.

Bra val av ö förresten - jag älskar Skiathos.

/Xixi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-07-07, 16:53
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av xixi Visa inlägg
Banana är enlig mig en av de bästa stränderna på Skiathos. Under högsäsong brukar dessutom nudisterna hålla sig på lilla banana, som ligger på andra sidan en "naturlig pir". (bra snorkling där)

Jag har varit på Skiathos många gånger och upplever den inte som en partyö. Kanske att det spelas hög musik på Vromolimnos-stranden men den är ganska lång vilket innebär att man kan slippa musiken om man vill.

Bra val av ö förresten - jag älskar Skiathos.

/Xixi
skönt att höra att vi har valt en bra ö och även skönt att veta att det inte är så mycket party stränder som jag befarade när jag såg videon på you tube..den chockade mej lite,men det finns ju en hel del stränder att välja på så vi behöver ju inte välja dom som är röriga (så att säga) banana verkar vara jätte mysigt så dit ska vi absolut gå,kan man gå dit förresten när vi bor i megali ammos? eller är det alldeles för långt?

//theresa
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-07-07, 19:34
24-seven 24-seven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
banana verkar vara jätte mysigt så dit ska vi absolut gå,kan man gå dit förresten när vi bor i megali ammos? eller är det alldeles för långt?
Banana ligger på andra sidan ön, ca 1,2 mil från ert hotell, Det går nog att promenera dit, men...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-07-07, 21:50
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av 24-seven Visa inlägg
Banana ligger på andra sidan ön, ca 1,2 mil från ert hotell, Det går nog att promenera dit, men...
lite för långt kanske när det är så varmt... men jag borde klara av det efter den långa cykel semestern jag just kommit hemifrån...har cyklat 22 mil på 4 dagar,roligt men väldigt jobbigt och mycket värk i baken

//
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-08-13, 08:57
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: fulla tonåringar i skiathos

kom hem från Skiathos för ca2 veckor sedan...jag såg inte en enda fulltonåring på hela veckan..varken på någon strand eller nere på sta´n så jag oroade mej helt i onödan det var verkligen en städad ö...helt underbar
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT