Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #11  
Gammal 2008-08-26, 19:06
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Tycket nog att själva shortsen här har blivit själva poängen när det i själva verket är klädsel/icke klädsel inför tavernabesök det hela egentligen handlar om.

Jag svarade här tidigare med att det är byxor som gäller även för oss när vi går ut på kvällarna och vill gärna förtydliga att detta inkluderar även ett par snygga jeans - Tycks ju också vara accepterat på de flesta vanliga ställena idag.

Att klä sig inför kvällen behöver inte alls betyda galaklädsel, men om jag ska gå på ett ställe som håller ribban lite högre, ja då klär jag mig också därefter, d v s följer den kodex som gäller.

Går vi exempelvis in i en kyrka, ja då verkar det vara en självklarhet att visa respekt inför både klädval och beteende utan att någon ifrågasätter och säger att "det får de tåla".

Vari ligger egentligen skillnaden mellan att visa respekt som kyrkobesökare men inte som taverna/restaurangbesökare? Det är ju samma människor som vi turister har runt omkring oss, d v s de som är bosatta och verksamma där. Nog tycker jag ändå att man som turist ska visa både hänsyn och respekt och inte bara köra sitt eget race.

//Zanét
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT