Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-06-20, 13:39
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Nytt rederi

Ett nytt rederi har etablerat sig med trafik Aten - Egina/Angistri. Fast namnet är lite småkul. Undra om de serverar kosken ombord? Eller vad säger våra finska Kalimerianer?



/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-06-20, 14:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Nytt rederi

Vilken glad nyhet! En sån båt behövs där. Namnet kommer säkert få en och annan finne, och svensk också för den delen, att dra på smilbanden. Men finns det tavernor som heter Alkis måste det ju finnas båtar som heter Alko.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-06-20, 19:13
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Nytt rederi

Under alla år som vi har besökt Egina så har jag upplevt att det varit väldigt välbeställt med båtförbindelserna från Pireus. Till Agia Marina har det inte alltid funnits någon förbindelse, men till Egina stad väldigt tätt med avgångar. Tror knappt att vi varit på någon ö med tätare förbindelser. Förklaringen är förmodligen att många atenare har sommarhus på ön.

Men nya aktörer är alltid välkomna. Det som möjligen kan förbättras genom ökad konkurrens är några sena turer på kvällen. Hittills har jag för mig att sista båten har gått omkring 20.00 och det vore ju fint med någon senare tur om man har en sådan flight.

Men å andra sidan så gör det alls inte ont med en övernattning i Pireus heller!

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-06-21, 07:16
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Nytt rederi

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ett nytt rederi har etablerat sig med trafik Aten - Egina/Angistri. Fast namnet är lite småkul. Undra om de serverar kosken ombord? Eller vad säger våra finska Kalimerianer?

/Netwolf
Vi säger ju att det är vår båt, förstås! Är ju säkert trevligare att åka med än med en sån där Flying Dolphin, som är mycket obehaglig. En stor färja är ju annat förstås. Men, jo, Alko Ferries skall jag ta nästa gång jag far till Egina eller Agistri.

/ Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-06-21, 10:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Nytt rederi

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Är ju säkert trevligare att åka med än med en sån där Flying Dolphin, som är mycket obehaglig.
Håller med till fullo. Avskyr Flying Dolphins.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-06-21, 21:33
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Nytt rederi

Flying Dolphins är en dödsfälla!
När jag åkte mellan Hydra, Spetses och Agistri förra året kollade jag upp alla detaljer. Det är skrot som fortfarande flyter, men när den sjunker blir det bara några fåtal som kommer att hinna ut. Det är inte en fråga OM, utan NÄR.
Jag såg flera familjer, bl a några svenskar med flera små barn, som var med på samma resor jag gjorde. Jag blev fundersam... jag skulle aldrig ta mina barnbarn på en sådan resa. Aldrig!
Jag kommer aldrig mer och resa med Flying Dolphins och dyl.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT